Ilves Hockey Legends

Tre1931

Vakiokokoonpanossa
Tuossa on kuitenkin sellainen ero, että Kustaa voitti mestaruuden myös Ilveksen paidassa ja hänen uran loppumisen aikaan iso osa tämän palstan kirjoittajista ei ollut vielä edes syntynyt.

Kuten jo mainittiinkin, niin myös Helanderia ennen olisi voinut aateloida ison määrän muita legendoja.
Ja erona on se, että ymmärsi virheensä ja palasi takaisin Ilvekseen useammaksi vuodeksi. Hanttahan on vanhoilla päivillään mennyt ihan sekaisin päästään ja tunnustaa nykyään eri värejä kuin aikoinaan. Lisäksi mies oli useamman kauden kapteenina, minkä takia pidän aika helvetin isona loukkauksena heilua tuolla vielä ihan tänä vuonna mouhareiden paita päällä ja puhua oman seuran podissa ties mitä pehmeitä siitä, kuinka itseasiassa taitaakin kannattaa Tapparaa nykyään enemmän. Ei siitä ole enää takaisin tulemista ja itseään kunnioittava seura ei edes kääntäisi päätään tällaisten ihmisten suuntaan, mutta meidän Ilves mieluummin nöyristelee suurempaa ja mahtavampaa Tapparaa tässäkin asiassa. Ehkä siksi ei ikinä voiteta mitään, koska ollaan niin alistetussa asemassa muutenkin.

IhanJuniori

Junioripelaaja
Itsehän väsäilen tässä jo uutisvinkkiä Aamulehteen.

Melkein pakko olis saada Otto Rauhalan kommentit lehteen sitten heti aateloinnin jälkeen.

EDIT: Hantalle en toivo buuauksia, mutta toimikoot ne nyt sitten vaikka pienenä muistutuksena sinne toimiston suuntaan.

WillieGunn

Luottopelaaja
Kun ei edelleenkään ole kyse siitä, että poika pelaa naapurissa.

Senhän takia se sitä Tapparan paitaa tuossa kuvassa päällään pitää. Eikö tuo ole joku isänpäivän juttu? Isät ja pojat pukukopissa tai jotain. Onkohan vielä oman pojan paita. En mää ton kuvan perusteella Hantan Ilves-uraa pöntöstä alas vetäis. Ja kyllähän se Ilvestyskirjan jutuissakin Ilveksestä ihan OK jutteli. Tietysti oma poika ja tämän ura menee aina ekana. Seuran logoa isompi asia isälle. Poika pelaa siellä, missä se uran kannalta katsotaan järkevimmäksi tai kompensaatio on paras.

Lerppu

Luottopelaaja
Ajankohta on kyllä todella huono.

Käykää samalla laittamassa kukkaseppele myös Vittasmäelle kiitoksena työstä Ilveksen eteen.

Koskela voi heittää kultamitalin myös Jutille kun röhnöttää aitiossaan mustamakkara suussa.

Toppapöksy666

Luottopelaaja
Vai yrittikö ne osoittaa pelisilmää, lakaistaan pojan kanssa esiintyminen maton alle ja muistetaan se huikea Ilves-ura!
Ei kai täällä kukaan niistä pojista ole puhunut?
Itse en sitä meinannut vaan Hantan ihan omia puheita ja tekemisiä.

En sano, etteikö Hantta tuota aatelointia ole ansainnut, mutta ajankohta tälle vähän huono minun mielestäni.

Grinder

Luottopelaaja
Selvästi nyt myös tärkein kysymys auki: riittääkö Hantan liike aatelointiin?

Janko

Luottopelaaja
Ajankohta on kyllä todella huono.

Käykää samalla laittamassa kukkaseppele myös Vittasmäelle kiitoksena työstä Ilveksen eteen.

Koskela voi heittää kultamitalin myös Jutille kun röhnöttää aitiossaan mustamakkara suussa.
Katohan, forkan pahimmat öyhöttäjät saaneet vaihteeksi vedettyä Tillun tähänkin soppaan mukaan.

Kolpy

Vakiokokoonpanossa
Ei kai täällä kukaan niistä pojista ole puhunut?
Itse en sitä meinannut vaan Hantan ihan omia puheita ja tekemisiä.

En sano, etteikö Hantta tuota aatelointia ole ansainnut, mutta ajankohta tälle vähän huono minun mielestäni.
Mutta ilman poikia ei koko kohua olisi? Siten toinen pojista liittyy keskeisesti tähän.

Pok

Tähtipelaaja
Hantta voisi hiljentää buuaukset sanomalla mikrofoniin "Ilves on aina minulle ykkönen ja siksi en missään muualla koskaan pelannut, pelasivat itse pelaamisestaan päättävät pojat missä tahansa."

Peliurallaanhan Hantta kieltäytyi siirtymästä Hifkiin, vaikka seurat olivat jo asiasta sopineet.

IhanJuniori

Junioripelaaja
Hantta voisi hiljentää buuaukset sanomalla mikrofoniin "Ilves on aina minulle ykkönen ja siksi en missään muualla koskaan pelannut, pelasivat itse pelaamisestaan päättävät pojat missä tahansa."

Peliurallaanhan Hantta kieltäytyi siirtymästä Hifkiin, vaikka seurat olivat jo asiasta sopineet.
Hantta olisi pitänyt aateloida ajat sitten.

Nyt tää ajankohta on kyllä varmasti huonoin mahdollinen.

Ilves97

Luottopelaaja
Tuossa on kuitenkin sellainen ero, että Kustaa voitti mestaruuden myös Ilveksen paidassa ja hänen uran loppumisen aikaan iso osa tämän palstan kirjoittajista ei ollut vielä edes syntynyt.

Kuten jo mainittiinkin, niin myös Helanderia ennen olisi voinut aateloida ison määrän muita legendoja.
Juu no on myös sellainen ero, että Hantta ei ole koskaan Liigaa pelannut muualla kuin Ilveksessä. Lähinnä pointti oli, että on huvittavaa kuinka paljon isompi haloo syntyy siitä, että aateloidaan pelaaja joka on johonkin isä-poika tapahtumaan pukenut Tapparan paidan päälle, kuin siitä että aateloidaan pelaaja joka on pukenut sen saman paidan yli 100 kertaa päälleen Liigapeleissä.

Myös huvittavaa vertailla Ilveksessä eniten pelejä 1990-luvulla pelannutta kaveria joihinkin Vittasmäkiin tai Konnaan. Mutta joo Hantta olisi pitänyt aateloida jo ajat sitten jolloin kohua ei olisi syntynyt. Nyt on ehkä väärä ajankohta, en olisi myöskään tässä vaiheessa aateloinut Helanderia. En olisi myöskään aateloinut noin aikaisin Välimäkeä, joka nykyään sitten valmentaa Tapparassa.

toskala

Luottopelaaja
Sinänsä Hantan kohdalla ei puhuta vain Ilveksessä pelaamisesta vaan teki paljon myös seuran hyväksi silloin kun tällä seuralla meni ihan aidosti huonosti. Onhan se sitä tekemistä mikä ratkaisee kaiken ja näki Ilveksen nousut ja laskut 90-luvulla. Ei niitä ansioita ole nämä viimeaikaiset tapahtumat pois pyyhkineet. Siinä mielessä aatelointi on perusteltu. Mutta mutta....

Kyllä minä Hanttaa tiettyyn rajaan ymmärrän, työura vei kolmekymppisensä mennessään ja suhtautuminen Ilvekseen muuttui pragmaattisemmaksi ja veri on vettä sakeampaa. Mutta jossain sen rajan pitäisi mennä. Ei ainakaan poseerata naapurin paita päällä vaikka kuinka ylpeä omasta pojastaan olisi.

Kyllä tämä tuntuu vähän siltä kuin Harri Kirvesniemi nimitettäisiin joksikin rehdin urheilun lähettilääksi. Huikea ura ja ansiot mutta ensimmäisenä kuitenkin mieleen Lahti ja 2001. Ajankohta on kyllä äärimmäisen huono, onneksi KalPa ja Tappara pelaa tuolloin, olisihan se oksettavaa kun pojat, etenkin Julius olisi tuon jälkeen vielä katsomossa.

En aio buuata, sen verran tämän seuran historiaa on hyvä tuntea ja sitä arvostaa mutta eipä tee kyllä mieli taputtaakaan.