Ilves ja Media

M22

Luottopelaaja
Viestejä
3 117
Ei siinä vaiheessa juuri kukaan valitse sitä heikompaa tarjousta vain uskollisuuden takia. Eikä kannatakkaan.
Niin, ehkä menee vähän ketjun ytimestä sivuun, mutta itse asiassa tutkimusten mukaan esimerkiksi palkka lienee arvostuksessa jollain sijalla 6-7 kun työpaikkaa valitaan. Ja monet tekijät ovat kovin subjektiivisia, itse tiedän monta tekijää, jotka ajavat tärkeämmäksi kuin palkka tai esimerkkinä mainitsemasi esimiestaso.
Esimerkkinä lokaatio, muu työporukka, esimiehet, vaikutusmahdollisuudet jne
 

Miika Lundin

Luottopelaaja
Viestejä
2 487
Niin, ehkä menee vähän ketjun ytimestä sivuun, mutta itse asiassa tutkimusten mukaan esimerkiksi palkka lienee arvostuksessa jollain sijalla 6-7 kun työpaikkaa valitaan. Ja monet tekijät ovat kovin subjektiivisia, itse tiedän monta tekijää, jotka ajavat tärkeämmäksi kuin palkka tai esimerkkinä mainitsemasi esimiestaso.
Esimerkkinä lokaatio, muu työporukka, esimiehet, vaikutusmahdollisuudet jne
(Rankasti OT itselläkin...) Näissä on varmaan aika paljon yksilökohtaisia eroja (ja miksi ei olisi, keskiarvot on keskivertoja) - esim. mulla on tuttuja, jotka ylpeilee sillä, että "lastenhoitajat" (vanhemmat) vaihtaa Köpiksen kentällä läpystä hoitajaa, kun itse valitsin aikoinaan koulutukseen nähden "puolipalkkaisen uran", jotta voin olla lähellä perheen erityispoitsun hoitopaikkaa/kouluja ja olen helvetin tyytyväinen valintaani. :)

Että, mikä vaikuttaa kelläkin mihinkä, ei voi varmuudella aina sanoa. Varmaan pitkässä juoksussa ja kun ura esim. samassa duunissa pitenee, alkaa arvostaa muutakin kuin sitä parempaa liksaa, millä taloon hakeutui...
 

Rauno Repomies

Tähtipelaaja
Viestejä
12 759
Niin, ehkä menee vähän ketjun ytimestä sivuun, mutta itse asiassa tutkimusten mukaan esimerkiksi palkka lienee arvostuksessa jollain sijalla 6-7 kun työpaikkaa valitaan. Ja monet tekijät ovat kovin subjektiivisia, itse tiedän monta tekijää, jotka ajavat tärkeämmäksi kuin palkka tai esimerkkinä mainitsemasi esimiestaso.
Esimerkkinä lokaatio, muu työporukka, esimiehet, vaikutusmahdollisuudet jne
Niin ja jotenkin ne Tapparan pelaajat aina meni puoli-ilmaiseksi Tapsuun pelaamaan ;)
 
  • Haha
Reactions: M22

Ilves97

Luottopelaaja
Viestejä
7 061
Veikkaan,että Supi ja Mese valitsivat aikoinaan heikomman tarjouksen jäädessään persaukiseen Ilvekseen, niillä näytöillä olisi varmasti saanut rahakkaampia sopimuksia muualta.

Sama taitaa koskea myös Iksaa
Suomi teki Ilvekseen kahden vuoden sopimuksen 2015, Liigakokemusta Suomella ei tuolloin vielä ollut. Sopimuksen päätyttyä 2017 teki uuden kahden vuoden jatkon vuoteen 2019 asti. Tuossa kohtaa Suomi oli pelannut Liigassa kaksi kautta ja 110 peliä tehoin 6+22. Tuskin siis jätti pöydälle montaa kovin rahakasta diiliä. Maaliskuussa 2018 julkaistiin, että Suomen sopimukseen on tehty kaksi lisävuotta, tuossa kohtaa Suomi oli tehnyt jo läpimurtonsa, mutta siitähän ei ole tietoa koska sopimus on allekirjoitettu. Suomella oli joka tapauksessa takana yksi hyvä kausi Liigassa ja jokatapauksessa olisi jatkanut kauden 2018-19 täällä. Kaudella 18-19 oltiin pelaajabudjetissa 7. ja 19-20 jo 6. (vain 300k sijasta 4.) eli ei oltu siis persaukisia. Persaukiseen Ilvekseen Eemeli jäi vain silloin kun ei ollut näyttöjä antanut.

Meskanen teki myös 2015 kahden vuoden diilin, Meskanen oli ehtinyt tuolloin jo pelata 10 Liigapeliä ja tehdä yhden hattutempun. Meselle tehtiin sopimukseen yksi lisävuosi jo 2016 kun oli tehnyt tehot 6+7 39 peliin. Tuskin siis hirveän rahakkaita diilejä jäi pöydälle hänelläkään. Meskanen pelasi 2016-17 ihan hyvän kauden tehden 20 pistettä 44 peliin. 13.11.2017 julkaistiin kaksi lisävuotta tuolloin Mese oli aloittanut kauden hyvin, mutta otanta oli vasta 11 peliä. Tuossa kohtaa rahakkaampiakin diilejä varmasti toki olisi ollut, mutta toisaalta tähtäin oli Pohjois-Amerikassa, jonne myös kauden jälkeen siirtyi. Paluiden aikaan Ilves on ollut ihan kärkiseura.

Iksa teki 2017 kolmen vuoden Liigasopimuksen pelattuaan 2 Liigapeliä. Tammikuussa 2019 tähän julkaistiin lisävuosia 2022 asti. Tuossa kohtaa Iksalla oli takana 24 pelin 2+3 2017-18 ja kausi 2018-19 oli kesken. Jos oletetaan, että sopimus tehtiin tuolloin tammikuussa oli takana 42 peliä ja 25 pistettä. Iksa toki siis olisi joka tapauksessa jatkanut kauden 2019-20, eikä kyllä jäänyt persaukiseen seuraan.
 

Pöllö

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
508
Untitled-2.jpg
 

Cigaro

Luottopelaaja
Viestejä
2 351
Sitten kun tekoäly tekee tunnukset Ilvesfoorumille ja alkaa tykittämään "Ilman maalintekijää ja ykkösmaalivahtia ei tänä keväänä mennä pitkälle" ja "Viimeinen peli tällä kaudella, jonka menen katsomaan tuollaista lammaslaumaa", niin sitten on Turingin testi läpäisty. Nyt huomaa, että se pyörittelee vasta teoreettista hömppää vailla mitään tietoisuutta itsestään.
 

Pöllö

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
508
Sitten kun tekoäly tekee tunnukset Ilvesfoorumille ja alkaa tykittämään "Ilman maalintekijää ja ykkösmaalivahtia ei tänä keväänä mennä pitkälle" ja "Viimeinen peli tällä kaudella, jonka menen katsomaan tuollaista lammaslaumaa", niin sitten on Turingin testi läpäisty. Nyt huomaa, että se pyörittelee vasta teoreettista hömppää vailla mitään tietoisuutta itsestään.
 

Eetu Fucking Mäkiniemi

Luottopelaaja
Viestejä
5 613

Pistäkääs tytöt ja pojat kuohuvat kylmään. Tällä kaudella tapahtuu.

Jatkan edellisten jäljillä. On jo. On päiväyksetkin menneet jo pariin kertaan. Laatua kohennettu nyt kun odotukset kasvaneet. Elysee vaihtunut ja nyt Bollingeri odottelee avaajaansa.

Toista se oli muuten viimeksi kun Ilves voitti mestaruuden. Silloin elettiin vielä jääkautta joten juomat pysyivät viileänä itsestään.
 
Ylös