Jäähykuningas18
Luottopelaaja
No voin myöntää että itseäni se kyllä suuresti häiritsee sitä kuunnella. Ne pienet asiat.Onko se "iso ongelma" Aaltoselle vai pienelle osalle kannattajista?
No voin myöntää että itseäni se kyllä suuresti häiritsee sitä kuunnella. Ne pienet asiat.Onko se "iso ongelma" Aaltoselle vai pienelle osalle kannattajista?
No niin, rehtiä puhua asioista niiden oikeilla nimillä. Tunnistan kyllä, että Miia Kahilan englanti tulee kankeahkosti, mutta itseäni se ei häiritse vähääkään.No voin myöntää että itseäni se kyllä suuresti häiritsee sitä kuunnella. Ne pienet asiat.
Toisilla on sentään Heljanko ja Taponen.Hupsista, näin niitä EHT-tasoisia veskoja leivotaan.
Ja sitten ne ihmettelee, miksi kärppäpodissakin vierailija (AHL-Koistinen) nosti ensimmäisenä Oulun ulkopuolisena maalivahtivalkkuna esiin juuri Karhun Tampereelta...
Ja Olkinuora...Toisilla on sentään Heljanko ja Taponen.
UUUUUUUUH!!! Unohdin.Ja Olkinuora...
En tiedä viitattiinko "kirjoittajilla" minuunkin, mutta itse en puhunut jonkinlaisesta "oikeasta" englannista, vaan englantia äidinkielenään puhuvien, eli natiivienglannista ja sen piirteistä. Pitääkö sen tasoiseen ääntämiseen sitten pyrkiä normaalia työelämää varten; ei tietenkään, semminkin kun suomalaiset ääntävät keskimäärin paremmin kuin melkein kaikki muut kansallisuudet. Mutta JOS siihen haluaa harrastuksen vuoksi pyrkiä, niin silloin rytmi, intonaatio ja schwa-äänteen käyttö ovat usein se mihin kannattaa kiinnittää huomioita.Tässä taitaa olla kyse kirjoittajien melko rajoittuneesta englannin kielen ympäristöstä. Kun englantia kuulee passiivisesti vain sarjoissa, elokuvissa tai änärivideoissa, voi muodostua käsitys jonkinlaisesta "oikeasta" englannista. Oikeasti edes asiantuntijatyössä ei ole mitään väliä millä korostuksella englantia puhutaan kokouksissa ulkomaisille kollegoille.
Olen koittanut Kahilaan totuttautua, mutta en oikein ole oppinut tykkäämään hänestä. Ikävä lisä muuten täydellisen mediatiimin oheen. Itse olen poiminut kolme selkeää asiaa, jotka minua haittaavat:
- huono englanninkielen taito (korvaa tätä kyllä sujuvalla ruotsilla)
-väkinäisyys ja tuntuu, ettei ole samalla sivulla pelaajien kanssa
-käyttää pelkästään sukunimiä pelaajista, kuulostaa todella typerältä - mm. Särkänniemi-päivässä Kodyn haastattelun yhteydessä tuli sukunimi mainittua reilusti yli viisi kertaa.
Mikään kielitieteilijä en todellakaan ole, mutta kun kerran itsekin kirjoitit asiasta, niin jos ollaan tarkkoja, sanan about ensimmäinen vokaali ei tosiaan äänny a, mutta ei myöskään ö, vaan se on myöhemmin mainitsemasiäänteet tulee oikein muutamaa lipsausta lukuunottamatta (muutama th-äänne jää t-äänteiksi, about sana ääntyy about eikä öbaut)
Toki tuo ei kuulu suomen vokaaleihin, ja meidän käyttämistämme ö on varmaankin lähimpänä, mutta tarkalleen ottaen myös 'öbaut' on siis väärin äännetty.schwa
Sad Pablo Escobar meemi, kuvat Narcos sarjasta.
No onhan se!
Sanokaa nyt joku, että mistä leffasta nuo kuvat on? Tiedän että on tuttu, mutta kun ei yhdistä!
EDIT: Onko tämä se Escobarista kertova sarja?
Jep, Narcos sarjasta. Todella hyvä sarja oli.
No onhan se!
Sanokaa nyt joku, että mistä leffasta nuo kuvat on? Tiedän että on tuttu, mutta kun ei yhdistä!
EDIT: Onko tämä se Escobarista kertova sarja?
Ei tarvinnut kauan odottaaKai joku (mouho) tuostakin keksii jonkun herneen nenäänsä vetää tyyliin "Ilves siellä intterwebissä vaan huumehia mainostaa!".
”Urheilumainonnassa luulisi käytettävän henkilöitä, joista ei tulisi tällaisia negatiivisia mielleyhtymiä”Ei tarvinnut kauan odottaa
Ei ne tyhjästä synny ja jotain panostusta vaativat, vähintään aikaa ja vaivaa. Eiköhän Tuomisto & co riitä ihan omissakin jutuissa tarpeeksi tekemistä.Kai niitä voisi kuitenkin mainostaa?
Älä nyt tule pilaamaan hyvää mouhoamista joillain faktoilla”Urheilumainonnassa luulisi käytettävän henkilöitä, joista ei tulisi tällaisia negatiivisia mielleyhtymiä”
Ilveshän siis käyttää nyt mainonnassaan henkilönä Wagner Mouraa, joka on siis Golden Globe-ehdokkuuden roolisuorituksestaan saanut näyttelijä. En itse näe tuota negatiivisena asiana, mutta mielipideasioita nämä kai ovat.
E. Lisätään nyt vielä, että tässä on kyseisen käyttäjän toisiksi tykätyin viesti Tapparan foorumilla ja löytyy ketjusta Jori Lehterä.
”Oli mielestäni hieno liike Jorilta kertoa nyt ennen Tapparan pelaaja julkistuksia, että matka jatkuu muualla.
Huikea kausi hienolta pelimieheltä, iso kiitos.”
En nyt siis missään nimessä rinnasta Jori Lehterää Pablo Escobariin. Mutta Jori Lehterä on kuitenkin saanut ihan huumausainerikoksesta tuomion, siinä missä Wagner Moura on esittänyt Pablo Escobaria roolihahmonaan televisiosarjassa.