Kyllä voin.
Esimerkki: Sinulle esitetään xG. Et voi sanoa että se ei pidä paikkaansa ja että se on huuhaata, koska joku toinenkin yritys on tuottanut toisen xG:n samasta ottelusta.
Väität ettei xG ole tarkka. Kyllä xG on aivan tarkka juuri niillä määrittellyillä mitö malliin on annettu.
No nyt juuri todistit, ettet ole
vieläkään ymmärtänyt.
Mä en ole väittänyt yhdenkään xG:n olevan huuhaata tai ettei se pidä omassa tarkoituksessa paikkaansa, enkä myöskään ole väheksynyt yhdenkään xG.n arvoa sen takia, että toinen malli tuottaa erilaiset lukemat.
Ainoa pointti oli, että esim. kysymyksiin "monesko Ilves on xG-taulukossa" tai "mikä oli Ilveksen xG tänään" ei ole suoraa oikeaa vastausta, koska se riippuu xG-taulukosta. xG on siis vaihteleva arvo sen mukaan, minkälaiseen malliin se perustuu, eikä ole olemassa vain yhtä ainoaa xG:ta, yleisarvoa, jolla moisiin kysymyksiin voi vastata eksaktisti. Tämä oli pointti sen takia, että alkuperäisessä keskustelussa (johon sinä et osallistunut) oli hieman epäselvää, ymmärtääkö toinen osapuoli tämän asian.
Lyhyesti: toinen osapuoli haastoi kärkkäästi aiheesta "onko Ilves xG:ssä sarjan viimeinen?", niin tähän halusin sanoa, että Ilveksen sijoitus xG-taulukossa(kutsuttakoon tätä vaikka varjosarjataulukoksi) riippuu siitä, mitä mallia käytetään.
P.S. Sun ehkä kannattaisi tutustua mun viestihistoriaani tällä palstalla koskien maaliodottamaa, niin selviäisi mun suhtautumiseni ja puoleni tässä aiheessa ja pääsisit jostain väärinymmärryksestä johtuvasta harhakäsityksestäsi eroon ja ehkä ymmärtäisit samalla, miltä kantilta olen tätäkin keskustelua käynyt.