Ilves ja Media

FightBackIpa

Luottopelaaja
Viestejä
1 095
Joo tärkeintä on, että vastaanottaja ymmärtää. Saattaa olla EI äidinkielenään englantia puhuvalle helpompaakin vastata tuollaiselle rallienglannille. Ainakin Simon vastaili selkeästi viime vuotta kepeämmin kysymyksiin. Muutenkin näyttää jo erittäin Ilves mieheltä!
 

Hawk22

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
166
Tämä sama keskustelu käydään 2-4 kertaa kaudessa.
Mulle ainakin tullut kuva, että eniten sitä arvostelevat sellaiset, jotka kyllä osaavat englantia hyvin, mutta eivät joudu töissä tai muuten käyttämään.
Jonkinlainen tapa päteä?

Samaa mieltä. Suomalainen aksentti (aka rallienglanti) on siitä mahtava aksentti, että se on hyvin selkeä ja kaikki ymmärtävät mitä puhuja sanoo. Itse työskentelen paljon mm nigerialaisten ja intialaisten kollegojen kanssa, jotka puhuvat ihan äidinkielenään englantia ja enemmän näiden puheen kanssa on vaikeuksia ymmärtää vaikka puhuvatkin "täydellistä englantia".
 

M22

Luottopelaaja
Viestejä
3 021
Samaa mieltä. Suomalainen aksentti (aka rallienglanti) on siitä mahtava aksentti, että se on hyvin selkeä ja kaikki ymmärtävät mitä puhuja sanoo. Itse työskentelen paljon mm nigerialaisten ja intialaisten kollegojen kanssa, jotka puhuvat ihan äidinkielenään englantia ja enemmän näiden puheen kanssa on vaikeuksia ymmärtää vaikka puhuvatkin "täydellistä englantia".
No mulla hieman sama. Mä puhun itse, no varsin huonoa englantia, mutta ei sen kanssa vaikeuksia ole yleensä ollut. Eniten olen englantia käyttänyt ruotsalaisten, norjalaisten, tanskalaisten, irlantilaisten ja nykyisellään tsekkien ja virolaisten kanssa. Hankalinta se on ollut Irlantilaisten kanssa.
 

Luchs

Luottopelaaja
Viestejä
1 143
Koko rallienglanti on myytti ja tuottaa häpeää vain alemmuudentuntoisille suomalaisille itselleen. Vaivaannuttavaa ja osin huvittavaa ovat nämä venkulat, jotka kuuma peruna suussa yrittävät matkia leveätä jenkkienglantia.

Nuori Rovanperä on hyvä esimerkki, joka ei tippaakaan häpeile murtaa englantia luontevasti suomalaisittain, päinvastoin tuntuu hieman laittavan lisää jos mahdollista.
 

FightBackIpa

Luottopelaaja
Viestejä
1 095


Ottelufilmissä taas taattua laatua. Näitä kelpaa koko kausi katsella.

Joo näitä jaksaa katsella loputtomiin! Hienoa nähdä tuo koppimeiniki, tietämättä täysin viime vuoden kuvioita, nykymeiningistä paistaa se yhdessä tekemisen ja olemisen meininki, jossa jokaisella palasella valmentajista, pelaajien kautta huoltajiin on merkitystä. Taas on tunne, että jotain isoa voi tapahtua!
 

M22

Luottopelaaja
Viestejä
3 021
Täydennetään eilistä viestiäni kuvalla. Viikon Urheilulehden ilmestymispäivä on tänään, löytynee ainakin ärrältä.
Onko tietoa saako noita irtonumeroita mistään? Just kävin yhdellä Ärrällä, eikä het puhettakaan.
 

M22

Luottopelaaja
Viestejä
3 021
Juuri olin kanssa tulossa kysymään. Linnainmaan r-kioski käyty sekä muutama prisma, mutta missään ei tunnu olevan.
Jyväskylän suurin Ärrä, ei.
Onkohan niin, että vain teemanumerot ovat irtomyynnissä?
 

Rauno Repomies

Tähtipelaaja
Viestejä
12 411
Jyväskylän suurin Ärrä, ei.
Onkohan niin, että vain teemanumerot ovat irtomyynnissä?

IMG_5083.jpeg


Kyllä pitäisi näköjään ihan irtonumerona löytyä, en tiedä mistä tämä on napattu.
 
  • Tykkää
Reactions: M22

hc-ipa

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
250
Viimeksi muokattu:

jalkakynä

Luottopelaaja
Viestejä
1 939
Lari Vesander yritti tehdä laadukkaan jutun, mutta jäi vajaaksi. Tarina ei vastannut kysymykseen mitä tapahtui keväällä 2020? Kuinka Paljon hallitus pakotti panostamaan valmiisiin kortteihin? Erosiko Erola Wissin potkujen yhteydessä 2021 ja oli kuusi kuukautta eli irtisanominajan hommissa ja virallisesti ilmoitti lähdöstään talvella 2022?

IS:n perusteella vain tapahtui näin ja Hockey tuli ja pelasti… Ja nyt kaikilla on taas kivaa… huoh.
 

jalkakynä

Luottopelaaja
Viestejä
1 939
Ja siis ihan kiva, että Suomen urheilun päämedia tekee positiivisen jutun Ilveksestä ja siitä ydinsanomasta eli Ilves 365 24/7. Ja ”Media ei ole Ilvestä vastaan”. Ymmärtääkseen paremmin nykyhetkeä ja asioita taustalla pitäisi hieman kaivaa myös niitä ikäviä asioita. Toki Wissi ja Erola olivat selvästi sopineet, että Budjetti on X euroa ja siitä ei mennä yhtään yli. Lisäksi kaikkea tehtiin niin paljon otona kuin mahdollista. Ja nyt se aika on ohi.
 

jalkakynä

Luottopelaaja
Viestejä
1 939
Toisaalta mikäli jäsen Tarinankertojaa sekä allekirjoittanutta olisi edes hieman kuunneltu, niin omistusjärjestelyt olisi kannattaneet aloittaa jo aikaisemmin.

Toisaalta koko muutos ajoittui myöskin Tammelan Stadionin operointiin. Ilman sitä Ilves-Hockey ei olisi lähtenyt mukaan? Olisiko kukaan muukaan lähtenyt? Mutta olisiko Ry:n omistuksen keventäminen pitänyt aloittaa aikaisemmin, jolloinka olisi saatu useampia visioita tulevaisuudesta avuksi. En tiedä, mutta yhden asian tiedän. Täpärälle pelastuminen meni.
 
  • Tykkää
Reactions: M22

Rauno Repomies

Tähtipelaaja
Viestejä
12 411
Toisaalta koko muutos ajoittui myöskin Tammelan Stadionin operointiin. Ilman sitä Ilves-Hockey ei olisi lähtenyt mukaan? Olisiko kukaan muukaan lähtenyt? Mutta olisiko Ry:n omistuksen keventäminen pitänyt aloittaa aikaisemmin, jolloinka olisi saatu useampia visioita tulevaisuudesta avuksi. En tiedä, mutta yhden asian tiedän. Täpärälle pelastuminen meni.
Sen varassa mitä täälä ollaan kirjoiteltu niin ainakin itse olen siinä käsityksessä että nimenomaan stadionin takia lähdettiin. Ei niinkään Ilves365 - ajatuksen.

Se tuli vain sitten sivutuotteena.
 
Ylös