Ilves ja Media

El Reino

Tähtipelaaja
Todetaan tähän ketjuun, että on kyllä typerää laittaa kaksi valmentajaa pressissä puhumaan englantia, kun kumpikin pystyisi puhumaan tämän valtion kansalliskieliä.

Itselläni nousee tästä kyllä karvat pystyyn. Joku puhuu kielikulttuurima sitä, että kaikki puhuisivat englantia. Mun mielestä kielikulttuuria omien kansalliskieliemme käyttäminen aina, kun sille ei ole estettä.

tynamo

Luottopelaaja
Todetaan tähän ketjuun, että on kyllä typerää laittaa kaksi valmentajaa pressissä puhumaan englantia, kun kumpikin pystyisi puhumaan tämän valtion kansalliskieliä.

Itselläni nousee tästä kyllä karvat pystyyn. Joku puhuu kielikulttuurima sitä, että kaikki puhuisivat englantia. Mun mielestä kielikulttuuria omien kansalliskieliemme käyttäminen aina, kun sille ei ole estettä.
No, kyllä noita mieluummin kuuntelee englanniksi kuin ruotsiksi. Tuskin se kuitenkaan suomea osaa muutamaa sanaa enempää, vaikka eipä englantikaan kovin sujuvaa ollut.

Toutain

Luottopelaaja

Olkoon ruotsi kuinka tahansa kansalliskieli täällä, niin englantia täällä kuitenkin ymmärretään keskimäärin huomattavasti paremmin. Valtaosa kuulijoista ei ymmärtäisi mitään, jos pressissä puhuttaisiin ruotsia, ja uskallan arvata, että usein se toinen valmentajakaan ei ymmärtäisi, mitä kollega puhuu. Jopa lehdistön edustajat todennäköisesti joutuisivat käyttämään kääntäjää ennen kuin voisivat kirjoittaa siitä, mitä ruotsia puhunut valmentaja kertoi.

Varmaankin epäoleellinen huomio, mutta sanon nyt silti, että itse ymmärrän ruotsia, eikä omaan katseluhalukkuuteeni siten vaikuttaisi lainkaan, vaikka siellä ruotsia puhuttaisiin.

alakkriP

Vakiokokoonpanossa
Tiedän että tämä on vain omaa toiveunta, mutta mitä jos tolla videolla onkin tarkoitus vihjata, että Suomi jatkaakin viellä Ilveksessä. Kaikki on niin varmoja Eemelin lähdöstä, että menee vihjeet ihan ohi.

GNR

Vakiokokoonpanossa

Suomenruotsia puhuu sellaisen pyöristysvirheen verran kansasta, ellet meinannut että Pennerborn osaa suomea enemmänkin kuin ”loistavasti”..?

Toutain

Luottopelaaja
Minkähän takia Eemelin naama on muokattu tohon missä alunperin oli Laaksosen pärstä? Ei Eemelin jatkosoppareita ole tuollain koskaan julkistettu.

Siis hetkinen...

Onhan tämä nyt todella outoa, jos asia on kuten sanot, (eli ettei tuollaista Eemeli-versiota oikeasti ole koskaan julkaistu).

Pöllö

Vakiokokoonpanossa

TaikuriLuttinen

Luottopelaaja

Seteri

Luottopelaaja

Ei tehny kivi paskasta konvehteja xD riippuu tietysti ihan jokaisen omasta "mittarista"