• Moro! Perinteinen Ilvesfoorumin kevätveikkaus järjestetään nyt jo yhdeksättä kertaa. Suuren suosion saavuttanut veikkaus järjestetään omassa osiossaan täällä. Kaikki joukolla mukaan, ja veikkausonnea!

Ilves ja Media

Erkka44

Rivipelaaja
Tuosta kannatuksesta sen verran, että mestaruushuuma sekä voittajan puolella paistattelu sopii hyvin sellaisille jääkiekkoihmisille, jotka ovat muuttaneet Tampereelle vaikka opiskelun tai työn perässä. On sitten luonteva valinta käydä ison kaupungin uudessa hallissa katsomassa voittavaa kiekkoa. Näin on Tapparan fanikuntaa saatu viime vuosina kasvatettua, mutta ne samat fanit, joiden motiivit ovat olleet itsekkäitä ja ohimeneviä, loistavat nyt poissaolollaan. Eivät vastaa Aamulehden kyselyihin eivätkä käydessään kotipuolessa Räävätsalossa tai mummulla Pohjois-Karjalassa edes osaa nimetä, keitä Tapparassa pelaa. Sellaisia faneja. Ei sydäntä, ei lojaliteettia, ei arvopohjaa.

Voidaan mielestäni verrata ihan siihen, että pikkupojilla ympäri maailmaa on seinät tapetoitu Messin tai Ronaldon kuvilla. Tottakai on, koska he ovat hyviä pelureita. Kunnes tilalle tulee joku muu, julisteet otetaan alas ja tilalle kiinnitetään uudet idolit.

En osaa sanoa, onko Tapparalla erityisen paljon Ilvestä enemmän näitä ilmaisdiilejä ja ryhmäalennuksia. Tiedän kuitenkin kaksi Tampereelle töihin muuttanutta perheenisää, joista kumpikin saa omalta työpaikaltaan Tapparan lippuja. Firmoilla joku diili, sponssia tai muuta, ja ainakin toisen firman toimarilla on vahva kirvessydän - hän siis palkitsee työntekijöitään Tapparan lipuilla. Ulkopaikkakuntalaisina molemmat miehet käyvät kuuliaisesti Tapparan peleissä, ikään kuin "kulttuurisetelillä". Kai tätä Ilveksenkin kanssa tapahtuu, mutta käsitykseni mukaan Ipalaiset ovat pääasiassa Ipalaisia omasta halustaan, eivät olosuhteiden pakosta tai lähiyhteisön painostuksesta

P.S. Jaa miten niin puolueellinen näkemys?
;)

Viimeksi muokattu:

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Tuosta kannatuksesta sen verran, että mestaruushuuma sekä voittajan puolella paistattelu sopii hyvin sellaisille jääkiekkoihmisille, jotka ovat muuttaneet Tampereelle vaikka opiskelun tai työn perässä
Ihan en tätä kyllä allekirjoita. Itse junantuoma ja en koskaan vaihtaisi mouhojen leiriin eikä sellainen ole koskaan käynyt edes mielessä kun aikanaan Tampereelle muutin. Ilves ollut alusta asti, ensin yksittäisten pelaajien ansiosta ja lopullisesti kun yhteisöön tutustuin. Ja siinähän se tuli, yhteisö. Se teki minusta lopullisesti Ilveksen.

Erkka44

Rivipelaaja
Ihan en tätä kyllä allekirjoita. Itse junantuoma ja en koskaan vaihtaisi mouhojen leiriin eikä sellainen ole koskaan käynyt edes mielessä kun aikanaan Tampereelle muutin. Ilves ollut alusta asti, ensin yksittäisten pelaajien ansiosta ja lopullisesti kun yhteisöön tutustuin. Ja siinähän se tuli, yhteisö. Se teki minusta lopullisesti Ilveksen.
Nimenomaan. Taikasanasi ovat: "Kun yhteisöön tutustuin". Kommenttini näistä sitoutumattomista tappara-faneista koskee nimenomaan niitä liikkuvia ihmisiä, joiden agendalla ei ole sitoutua, tutustua eikä ymmärtää yhteisöjen päälle, vaan ainoastaan kannustaa voittajaa.

RanskanIlves

Luottopelaaja
Tuosta kannatuksesta sen verran, että mestaruushuuma sekä voittajan puolella paistattelu sopii hyvin sellaisille jääkiekkoihmisille, jotka ovat muuttaneet Tampereelle vaikka opiskelun tai työn perässä.

Itse olen opiskelukaupunkini aikanani valinnut Tampereeksi vain ja ainoastaan Ilveksen takia. Ilves on ollut joukkueeni aivan pienestä lähtien (isoveljeni ei olisi muuta sallinut) ja siihen sitten kasvoin. Tampere tuli kaupunkina kuvioihin vasta 18-vuotiaana. Hassuhko anekdootti.

J-boy

Vakiokokoonpanossa
Tuosta kannatuksesta sen verran, että mestaruushuuma sekä voittajan puolella paistattelu sopii hyvin sellaisille jääkiekkoihmisille, jotka ovat muuttaneet Tampereelle vaikka opiskelun tai työn perässä. On sitten luonteva valinta käydä ison kaupungin uudessa hallissa katsomassa voittavaa kiekkoa.
Aikamoinen yleistys. Bussilla minäkin olen tänne maalta tullut opiskelemaan. Kiekko ei edes kiinnostanut aluksi yhtään. Toki tiedän, mikä joukkue voitti mestaruuden ensimmäisen opiskeluvuoden keväällä vuonna -85. Pikkuhiljaa sitten aloin kiinnostumaan kiekosta ja vaihtoehtoja oli tasan tarkkaan yksi.

Viimeksi työpaikkaa vaihtaessa piti googlettaa firman nimi, kun se oli maalattuna Hakametsän jäähän. Jos olisi liittynyt jotenkin kirveisiin, olisi soppari jäänyt tekemättä.

Erkka44

Rivipelaaja
Aikamoinen yleistys. Bussilla minäkin olen tänne maalta tullut opiskelemaan. Kiekko ei edes kiinnostanut aluksi yhtään. Toki tiedän, mikä joukkue voitti mestaruuden ensimmäisen opiskeluvuoden keväällä vuonna -85. Pikkuhiljaa sitten aloin kiinnostumaan kiekosta ja vaihtoehtoja oli tasan tarkkaan yksi.

Viimeksi työpaikkaa vaihtaessa piti googlettaa firman nimi, kun se oli maalattuna Hakametsän jäähän. Jos olisi liittynyt jotenkin kirveisiin, olisi soppari jäänyt tekemättä.
Joo, ja sinäkin nyt puhut siis siitä, kun olet tullut kaupunkiin jo vuosikymmeniä sitten. Minä puhuin siitä, miten viime vuosien menestys on tuonut Tapparalle ns. tyhjiä kannattajia.

Jack Overdose

Vakiokokoonpanossa
Arvasin! Sanoisit vaan suoraan että ihastuit osastoon ja zänttäämiseen, Ilves tuli vähän niikuin siinä sivussa.

Luikaus

Luottopelaaja
Arvasin! Sanoisit vaan suoraan että ihastuit osastoon ja zänttäämiseen, Ilves tuli vähän niikuin siinä sivussa.
Minkäs katkarapuvoileipä-fan-klupin jäsen sinä olet, kun oikea kannattajakulttuuri noin paljon hiertää?