• Moro! Perinteinen Ilvesfoorumin kevätveikkaus järjestetään nyt jo yhdeksättä kertaa. Suuren suosion saavuttanut veikkaus järjestetään omassa osiossaan täällä. Kaikki joukolla mukaan, ja veikkausonnea!

Ilves ja Media

ja 23 muuta

Vakiokokoonpanossa
No kyllä Tappara meitä vastaan olisi altavastaaja aivan selvästi. Ei edellisellä kymmenellä vuodella ole yhtään mitään tekemistä tämän kauden kanssa.
Ei tietenkään ole jos puhutaan kumpi on altavastaaja. Toihan nyt on ihan selvää.

Mutta kun alunperin puhuttiin paineista. Aivan eri asia

Vovlo

Tähtipelaaja
Ylläpidon jäsen
Urheilijan pitäisi paineista nauttia. Ne ovat etuoikeus jos sellaiseen tilanteeseen vain pääsee. Tottakai helppo sanoa, mutta näin sen itse näen. Näistä painetilanteista pitää ottaa kaikki irti, urheilijan uralla tulee niin paljon harjoituksia ja lässähtäneitä runkosarjapelejä että se olisi kaikista typerintä sitten flopata niissä peleissä jotka merkitsevät. Ei ole mitään pelättävää, pelkästään voitettavaa.

ja 23 muuta

Vakiokokoonpanossa
Sanoisin että on. Se on sitten eri asia että millaiset mittasuhteet niissä on.

Urheiluun ne kuitenkin kuuluvat.
Eli olet sitä mieltä, että koska Tappara on altavastaaja niin sillä on selkeästi vähemmän paineita ja, että Tapparan viime vuodet eivät vaikuta sen paineisiin mitenkään? (ei altavastaaja asemaan, se on selvä, vaan paineisiin)

Eli toisin sanoen olet sitä mieltä, että jos Tappara olisi ollut viimeiset kymmenen vuotta playoffien ulkopuolella niin heillä olisi täsmälleen yhtä vähäiset paineet kuin nyt kun ovat olleet Tampereen herroja yli kymmenen vuotta.

Rauno Repomies

Tähtipelaaja
Eli olet sitä mieltä, että koska Tappara on altavastaaja niin sillä on selkeästi vähemmän paineita ja, että Tapparan viime vuodet eivät vaikuta sen paineisiin mitenkään? (ei altavastaaja asemaan, se on selvä, vaan paineisiin)

Eli toisin sanoen olet sitä mieltä, että jos Tappara olisi ollut viimeiset kymmenen vuotta playoffien ulkopuolella niin heillä olisi täsmälleen yhtä vähäiset paineet kuin nyt kun ovat olleet Tampereen herroja yli kymmenen vuotta.
No vaikeahan näitä on mitata mutta varmaan lähtökohtaisesti ennakkosuosikilla on hieman enemmän paineita hoidella sarja.

Tässä tapauksessa kun runkosarja ja loppukausi on noin lässähtänyt, lienee ne isoimmat paineet myös karisseet. Eiköhän niitä silti ole.

ja 23 muuta

Vakiokokoonpanossa
No vaikeahan näitä on mitata mutta varmaan lähtökohtaisesti ennakkosuosikilla on hieman enemmän paineita hoidella sarja.

Tässä tapauksessa kun runkosarja ja loppukausi on noin lässähtänyt, lienee ne isoimmat paineet myös karisseet. Eiköhän niitä silti ole.
Mä aidosti luulen, että Tapparalla olis kovat paineet. Vaikka kuinka meni runkosarja päin vittua niin silti Ilvekselle häviäminen olisi ihan helvetin kamalaa.

Mahdoton mitata joten tyhmä kinata.

Tesoman Kukkakeppi

Vakiokokoonpanossa
Mä aidosti luulen, että Tapparalla olis kovat paineet. Vaikka kuinka meni runkosarja päin vittua niin silti Ilvekselle häviäminen olisi ihan helvetin kamalaa.

Sanoisin kans että Tapparalla on paineet. Ne on tossa ny ottanu triplaa ja kaikennäköstä. Dynastian murtuminen on käsillä ja näkee sen jo faneistakin. Ilves viimeks voittanu -1985 joten kyllä haastajana lähdettäisiin. Mutta nääki varmaan mielipide asioita. Mielipide on ku persereikä, jokasella omansa.

toskala

Tähtipelaaja

No nythän niitä paineita vasta onkin. Isot panostukset tehty ja varmasti budjetoitu useamman po-pelin tuotto niitä kattamaan. Jos jää kahteen peliin jossa porukkaa on sen verran että kulut saadaan katettua niin tietää että otetaan takkiin.

Ja vaikka pelaaja ei talousjuttuja mieti, niin entä sitten ne muut jutut. Jos huomenna pudotaan niin kyllä siellä mietitään mitä lehdet kirjoittaa, kuinka kauan menee että uskaltaa mitään some-kanavaa avata, kuinka pitää lähteä Tampereelta huitsin Nevadaan kun ei naamaansa kehtaa kylällä näyttää, kuinka Ilves-fanit saa vihdoinkin täyttymyksen kun kerrankin on niiden vuoro jatkaa pelejä kun ollaan itse kesälomalla jne.

Toutain

Luottopelaaja

No ihan hirveät paineet tietenkin olisi Tapparalla. Tällaisen kauden paskakruunuksi vielä pudota Ilvekselle.

Ja yhtälailla Ilveksellä tässä tilanteessa hurjat paineet. Syyssä sitten vähän eri nyanssit.

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Onko niin, että ennakkosuosikilla on aina paineita?
Paine pitäisi oppia käsittelemään meriittinä, ei stressin aiheuttajana.
Jos on paineita niin on hyvä.. ei huonoille paineita aseteta.
Ennakkosuosikkius pitäisi kirjata jopa kirjoihin saavutuksena sinällään, sillä se kertoo jo jotain saavutetun.
Tämä ajatusmalli on ainakin itseä junnuvalmennuksessa auttanut :)...

ja 23 muuta

Vakiokokoonpanossa
No ihan hirveät paineet tietenkin olisi Tapparalla. Tällaisen kauden paskakruunuksi vielä pudota Ilvekselle.

Ja yhtälailla Ilveksellä tässä tilanteessa hurjat paineet. Syyssä sitten vähän eri nyanssit.
No tätä mä olen yrittänyt sanoa, että aivan varmasti on myös järjettömät paineet, eikä vaan Ilveksellä.

Luulen että Raunokin on nyt samaa mieltä.

ja 23 muuta

Vakiokokoonpanossa
Paine pitäisi oppia käsittelemään meriittinä, ei stressin aiheuttajana.
Jos on paineita niin on hyvä.. ei huonoille paineita aseteta.
Ennakkosuosikkius pitäisi kirjata jopa kirjoihin saavutuksena sinällään, sillä se kertoo jo jotain saavutetun.
Tämä ajatusmalli on ainakin itseä junnuvalmennuksessa auttanut :)...
En mä oo ikinä paineita pelännyt ja itse suorittanut aina paremmin paineisessa tilassa. Ja siis mähän toivon joka solulla, että saatais Tappara vastaan.

Tossahan mä vaan kysyin Raunolta, että onko hänen mielestä ennakkosuosikilla aina enemmän painetta kun omasta mielestä asia ei ole läheskään noin mustavalkoinen.

Sun viestiin täysin samaa mieltä.

M22

Luottopelaaja
Onneksi näitä kaikkia ei voi saada Pirkanmaalta. Paikka, joka on hehkunut punaisena kaikista taudeista jo monta kuukautta.
Juh, meidän seurue (3 hlö) tempas influenssan taannoin Ilves-Lukko pelistä.

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
En mä oo ikinä paineita pelännyt ja itse suorittanut aina paremmin paineisessa tilassa. Ja siis mähän toivon joka solulla, että saatais Tappara vastaan.

Tossahan mä vaan kysyin Raunolta, että onko hänen mielestä ennakkosuosikilla aina enemmän painetta kun omasta mielestä asia ei ole läheskään noin mustavalkoinen.

Sun viestiin täysin samaa mieltä.
En minä sinua kritisoinut millään tapaa. Esitin vain oman näkemykseni paineista ja siitä miten ne pitäisi ehkä kohdata :)

toskala

Tähtipelaaja