Ilves ja Media

toskala

Luottopelaaja
Viestejä
9 379
Vs: Ilves ja Media

rokkistara sanoi:
Luchs sanoi:
Rouhija sanoi:
Luchs sanoi:
Osittain tai täysin katsojapaikkamyyntiä edistämään lienee tarkoitettu myös aamulehdestä lainattu Jalon lausahdus "Toki seuraamme vielä Sandellin tilannetta. Olemme siinä leikissä mukana."

Mitähän tämä leikissä mukana olo tarkoittaa? Ollaanko sopimuskilvassa mukana vain leikisti?

En tiedä, kuinka monelle pitää asia vääntää rautalangasta.Ilves on edelleen mukana Sandellin tilanteessa,mutta Ässä itse tähyää ulkomaille ja miltei varmasti siellä myös pelaa.Suomessa on vain yksi seura,jossa Sandell pelaa.


Joo vääntele sinä vaan rauhassa rautalankojasi, itseäni kiinnostaa mikä S:n sopimusratkaisua viivyttää vai onko sopimus ulkomaille jo olemassa, mutta sen julkaisua viivytellään 'herrasmiessopimuksella' markkinoinnillisista (Ilveksen kausikorttien myynti) syistä?

Ilves on halunnut antaa Sandellille riittävästi aikaa miettiä omaa ratkaisuaan. Ei ole siis tehty kovia dediksiä vaan tarjous on pidetty voimassa ja korvaavaa pelaajaa ei ole rekrytoitu. Tämä on ollut puhtaasti inhimillinen ja keskinäistä kunnioitusta osoittava ratkaisu, eikä sillä ole mitään tekemistä markkinoinnin ja myynnin kanssa.

Paitsi tietenkin niin päin, että mukava olisi ollut vaihtoehtoinen profiilipelaaja kiinnittää ja sen avulla markkinoida. Toisaalta taas, mikäli Sami Ilvekseen päättää jäädä, hänestä voidaan tehdä keskeinen hahmo ensi kauden markkinointiin.

Riskillähän tässä nyt Ilves odottelee, se on selvää. Mutta Sandellia kannattaa riskillä odotella, mielestäni.

Tämä nyt menee vähän aiheen ohi, mutta ei Ilveksellä(kään) ole varaa koko kesää odotella Ässän ratkaisua että jääkö kotiin vai lähteekö ulkomaan kierrokselle. On hienoa että on tätä yhä harvenevaa joukkoa seurauskollisia pelaajia ja uskomaton pelimies kunnossa ollessaan. Ei tässä silti ole varaa koko kesää vatvoa mitä tekee vaan kyllä Ässällekin pitäisi laittaa joku selvä takaraja että tuohon mennessä teet ratkaisun tai haemme korvaajaa. Ei siitä ole yhtäkään positiivista esimerkkiä että jonkun pelaajan on annettu kasvaa seuraa suuremmaksi.
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
14 815
Vs: Ilves ja Media

Tapahtui se, mikä oli vähän pelättävissä. Kun vihdoin päästiin vapaaksi vanhan vallan kahleista, niin odotukset kasvoivat liian isoihin mittoihin. Lisäksi taustalla vaanii pelko ja mennyt aika.. kaikessa on kuitenkin koira haudattuna ja kaikki menee kuitenkin v****ksi.
Tässä nyt vähän rakennetaan ongelmaa sinne, missä sellaista ei edes ole olemassa. Ajatuksella aina kaikki menee näin, koska Ilves.
Ahtola on jo nyt paska hankinta ja liian kallis.. yhtään peliä ei ole Ilveksessä pelannut ja kukaan ei tiedä hintaa.
Tulevat hankinnat ovat ihan surkeita.. nimet eivät ole kenenkään tiedossa, mutta pakko olla huonoja.
Sandell on menetetty tapaus.. Jalo valehtelee.. pakko olla niin että valehtelee.
Jne, jne, jne,...

Nyt hiukan valoja päälle ja malttia touhuun !
 

Tarinankertoja

Luottopelaaja
Viestejä
3 450
Vs: Ilves ja Media

HeGe41 sanoi:
Koskas se luukuttaminen sitten alkaa?

Tätä luukutettiin töllössä keväällä, siis pelijareiden aikaan Nelosella ihan ahkeraan. Eiköhän tämän primetime menny jo toukokuun alkupuolella umpeen. Tuli muidenkin kun finaalilähetysten (ilmasten) yhteydessä iltaprimetimeen Nelosen mainoskatkoilla.

Ei kai tätä nyt enää pitäskään pyärittää ja luukuttaa?
 

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 248
Vs: Ilves ja Media

Tarinankertoja sanoi:
HeGe41 sanoi:
Koskas se luukuttaminen sitten alkaa?

Tätä luukutettiin töllössä keväällä, siis pelijareiden aikaan Nelosella ihan ahkeraan. Eiköhän tämän primetime menny jo toukokuun alkupuolella umpeen. Tuli muidenkin kun finaalilähetysten (ilmasten) yhteydessä iltaprimetimeen Nelosen mainoskatkoilla.

Ei kai tätä nyt enää pitäskään pyärittää ja luukuttaa?

Ei tätä pitäisikään luukuttaa. Otetaan asiayhteys mukaan.

551304 sanoi:
Jokatapauksessa minusta tuntuisi aika undulaatilta aloittaa 18/19 uhoaminen kesken 17/18 PlayOff kauden, siitä peukut Ilves Mediaan.

Koska sen "uhoamisen" (onko oman strategian tuominen osaksi markkinointiviestintää uhoamista) luukuttaminen alkaa? Ylöspäin! Siitä nuolenkärki.
 

Kunto

Luottopelaaja
Viestejä
1 607
Vs: Ilves ja Media

Alfred Lammas sanoi:
Yritäs puhaltaa liekkiä, niin sieltä marssii sormet näppäimistöllä sauhuten kymmenkunta tasaisen harmaata talousmiestä, jotka osoittavat, ettei meillä voi olla mitään menestystä ainakaan tällä vuosikymmenellä!

Höpöhöpö. Hyvä taloudenpito ja se, että joudutaan maksamaan itse aiheutettuja pitkäaikaisia velkoja pois ei tarkoita sitä, että joukkue ei saisi menestyä. Tällä vuosikymmenellä on useita esimerkkejä siitä kuinka joukkue on menestynyt paljon ennakoitua paremmin eli sijoitus on ollut parempi kuin rosteri on antanut odottaa. Itse asiassa lähes joka kausi (Ässien mestaruus, Pelicansin ja Kalpan hopeat, SaiPan menestykset etc..).

Mediassa esiintyminen on ollut varovaista. Honkalehto uhosi monta kertaa laittavansa seuran talouden kuntoon. Lupaili miljoonan euron tulosharppauksia, vaikka lopputuloksena oli historian suurimmat tappiot. Jalo puolestaan on taas lähtenyt varovaisesti liikkeelle. Hänellä ja Hirsimäellä on kokemusta siitä, miten konkurssikypsä seura on saatu jaloilleen. Ja molemmat pääsivät jopa mitalikantaan.

No spekuloidaan hetki mainonnalla. Tietenkin Ilveksen markkinointiryhmä voisi alkaa luoda hypeä joukkueen ympärille. Luodaan haastatteluja, joissa Eemeli Suomi lupaa voittaa ensi kauden pistepörssin ja tavoittelevan pääsyä MM-kisoihin (ala Otto Koivula olympialaisiin), Riku Helenius kehuu Markus Korhosen valmennuksen avulla päässeensä mestaruusvuotensa kuntoon, Karri Kivi todistelee tilastoilla sitä, että hänen valmentamansa joukkueet ovat lähes poikkeuksetta olleet Liigan kuntopuntarin kärkipäässä keväällä ja nyt hänellä on tiedossa, miten menestytään jo syksystä alkaen sekä näiden lisäksiä useita hehkuttavia haastatteluita siitä kuinka menestykseen uskotaan. Tuo ylläoleva siis vain pienenä ja spekulatiivisena esimerkkinä siitä, mitä voitaisiin tehdä. Oleellinen kysymys tietenkin tässä kohtaan olisi, että uskoisiko kannattajat tuohon viestintään kesällä ja alkusyksyllä, vaikka tuo kaikki lopulta toteutuisikin? Veikkaan, että tuollaiset jutut saatettaisiin ennemminkin tyrmätä.

Mitä tulee pelaajamarkkinoihin, niin tilanne on pitkään ollut se, että halutuimmat pelaajat odottavat parempien liigojen palapelin valmistumista.
 

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 248
Vs: Ilves ja Media

Kunto sanoi:
No spekuloidaan hetki mainonnalla. Tietenkin Ilveksen markkinointiryhmä voisi alkaa luoda hypeä joukkueen ympärille. Luodaan haastatteluja, joissa Eemeli Suomi lupaa voittaa ensi kauden pistepörssin ja tavoittelevan pääsyä MM-kisoihin (ala Otto Koivula olympialaisiin), Riku Helenius kehuu Markus Korhosen valmennuksen avulla päässeensä mestaruusvuotensa kuntoon, Karri Kivi todistelee tilastoilla sitä, että hänen valmentamansa joukkueet ovat lähes poikkeuksetta olleet Liigan kuntopuntarin kärkipäässä keväällä ja nyt hänellä on tiedossa, miten menestytään jo syksystä alkaen sekä näiden lisäksiä useita hehkuttavia haastatteluita siitä kuinka menestykseen uskotaan. Tuo ylläoleva siis vain pienenä ja spekulatiivisena esimerkkinä siitä, mitä voitaisiin tehdä. Oleellinen kysymys tietenkin tässä kohtaan olisi, että uskoisiko kannattajat tuohon viestintään kesällä ja alkusyksyllä, vaikka tuo kaikki lopulta toteutuisikin? Veikkaan, että tuollaiset jutut saatettaisiin ennemminkin tyrmätä.

Asioita voi tehdä monella tavalla. Pelaajia ja valmennusta voi laittaa todistelemaan joukkueen erinomaisuutta. Tai sitten sitä hypeä voidaan luoda toimistolta käsin. Markkinointimateriaali strategian mukaiseen kuntoon. Eteenpäin. Aika simppeliä. Tarkoittaa Ilveksen kohdalla pudotuspelipaikkaa ja noussutta liikevaihtoa.

Alla olevaa Ilves ei pääse pakoon. Ihan se ja sama, mitä markkinointi tekee tai jättää tekemättä.

https://www.ilves.com/ilves-hockey-oyn-strategiatyo-etenee/

Vaihe II (18/19), ”Ylöspäin”: Pelaajabudjetti +25%. Urheilullisena tavoitteena suora pudotuspelipaikka.

Jos on tällaiseen itse vapaaehtoisesti sitoutunut, kannattaisi siitä ottaa kaikki kierrokset irti. Tuota kohtaa strategiasta tullaan keväällä 2019 nostamaan esille riippumatta kuluvan kesän ja syksyn markkinointiviestinnästä. Luodaan siis sitä uskoa ylöspäin menemiseen. Se myy.
 

rokkistara

Tulokas
Viestejä
8
Vs: Ilves ja Media

HeGe41 sanoi:
Kunto sanoi:
No spekuloidaan hetki mainonnalla. Tietenkin Ilveksen markkinointiryhmä voisi alkaa luoda hypeä joukkueen ympärille. Luodaan haastatteluja, joissa Eemeli Suomi lupaa voittaa ensi kauden pistepörssin ja tavoittelevan pääsyä MM-kisoihin (ala Otto Koivula olympialaisiin), Riku Helenius kehuu Markus Korhosen valmennuksen avulla päässeensä mestaruusvuotensa kuntoon, Karri Kivi todistelee tilastoilla sitä, että hänen valmentamansa joukkueet ovat lähes poikkeuksetta olleet Liigan kuntopuntarin kärkipäässä keväällä ja nyt hänellä on tiedossa, miten menestytään jo syksystä alkaen sekä näiden lisäksiä useita hehkuttavia haastatteluita siitä kuinka menestykseen uskotaan. Tuo ylläoleva siis vain pienenä ja spekulatiivisena esimerkkinä siitä, mitä voitaisiin tehdä. Oleellinen kysymys tietenkin tässä kohtaan olisi, että uskoisiko kannattajat tuohon viestintään kesällä ja alkusyksyllä, vaikka tuo kaikki lopulta toteutuisikin? Veikkaan, että tuollaiset jutut saatettaisiin ennemminkin tyrmätä.

Asioita voi tehdä monella tavalla. Pelaajia ja valmennusta voi laittaa todistelemaan joukkueen erinomaisuutta. Tai sitten sitä hypeä voidaan luoda toimistolta käsin. Markkinointimateriaali strategian mukaiseen kuntoon. Eteenpäin. Aika simppeliä. Tarkoittaa Ilveksen kohdalla pudotuspelipaikkaa ja noussutta liikevaihtoa.

Alla olevaa Ilves ei pääse pakoon. Ihan se ja sama, mitä markkinointi tekee tai jättää tekemättä.

https://www.ilves.com/ilves-hockey-oyn-strategiatyo-etenee/

Vaihe II (18/19), ”Ylöspäin”: Pelaajabudjetti +25%. Urheilullisena tavoitteena suora pudotuspelipaikka.

Jos on tällaiseen itse vapaaehtoisesti sitoutunut, kannattaisi siitä ottaa kaikki kierrokset irti. Tuota kohtaa strategiasta tullaan keväällä 2019 nostamaan esille riippumatta kuluvan kesän ja syksyn markkinointiviestinnästä. Luodaan siis sitä uskoa ylöspäin menemiseen. Se myy.


Se nyt matalaotsaista olisi jos Ilves alkaisi pelaajabudjetin kasvattamisella elämöimään ja ottamaan sitä viestinnän kärjeksi. Nyt voisi olla hyvä keskittyä tilinpäätöksen esittelyyn ja siihen liittyvään uutisointiin ja sen suuntaamiseen oikeisiin asioihin, ml. strategiaan, riippuen vähän miltä tulos näyttää. Loppukesästä / syksymmällä isolla rummulla alkavaan pelikauteen liittyen, silloinkin muuhun kuin pelaajabudjettiin liittyen.
 

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 248
Vs: Ilves ja Media

rokkistara sanoi:
HeGe41 sanoi:
Kunto sanoi:
No spekuloidaan hetki mainonnalla. Tietenkin Ilveksen markkinointiryhmä voisi alkaa luoda hypeä joukkueen ympärille. Luodaan haastatteluja, joissa Eemeli Suomi lupaa voittaa ensi kauden pistepörssin ja tavoittelevan pääsyä MM-kisoihin (ala Otto Koivula olympialaisiin), Riku Helenius kehuu Markus Korhosen valmennuksen avulla päässeensä mestaruusvuotensa kuntoon, Karri Kivi todistelee tilastoilla sitä, että hänen valmentamansa joukkueet ovat lähes poikkeuksetta olleet Liigan kuntopuntarin kärkipäässä keväällä ja nyt hänellä on tiedossa, miten menestytään jo syksystä alkaen sekä näiden lisäksiä useita hehkuttavia haastatteluita siitä kuinka menestykseen uskotaan. Tuo ylläoleva siis vain pienenä ja spekulatiivisena esimerkkinä siitä, mitä voitaisiin tehdä. Oleellinen kysymys tietenkin tässä kohtaan olisi, että uskoisiko kannattajat tuohon viestintään kesällä ja alkusyksyllä, vaikka tuo kaikki lopulta toteutuisikin? Veikkaan, että tuollaiset jutut saatettaisiin ennemminkin tyrmätä.

Asioita voi tehdä monella tavalla. Pelaajia ja valmennusta voi laittaa todistelemaan joukkueen erinomaisuutta. Tai sitten sitä hypeä voidaan luoda toimistolta käsin. Markkinointimateriaali strategian mukaiseen kuntoon. Eteenpäin. Aika simppeliä. Tarkoittaa Ilveksen kohdalla pudotuspelipaikkaa ja noussutta liikevaihtoa.

Alla olevaa Ilves ei pääse pakoon. Ihan se ja sama, mitä markkinointi tekee tai jättää tekemättä.

https://www.ilves.com/ilves-hockey-oyn-strategiatyo-etenee/

Vaihe II (18/19), ”Ylöspäin”: Pelaajabudjetti +25%. Urheilullisena tavoitteena suora pudotuspelipaikka.

Jos on tällaiseen itse vapaaehtoisesti sitoutunut, kannattaisi siitä ottaa kaikki kierrokset irti. Tuota kohtaa strategiasta tullaan keväällä 2019 nostamaan esille riippumatta kuluvan kesän ja syksyn markkinointiviestinnästä. Luodaan siis sitä uskoa ylöspäin menemiseen. Se myy.


Se nyt matalaotsaista olisi jos Ilves alkaisi pelaajabudjetin kasvattamisella elämöimään ja ottamaan sitä viestinnän kärjeksi.

Mitähän tähän nyt...ööh...hmm...

Ylöspäin. Ylöspäin. Siinä on viestinnän kärki. Missä ihmeen käänteessä olen kirjoittanut, että pelaajabudjetin nosto on viestinnän kärki? Jehna sentään.
 

C

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
496
Vs: Ilves ja Media

HeGe41 sanoi:
rokkistara sanoi:
Se nyt matalaotsaista olisi jos Ilves alkaisi pelaajabudjetin kasvattamisella elämöimään ja ottamaan sitä viestinnän kärjeksi.

Mitähän tähän nyt...ööh...hmm...

Ylöspäin. Ylöspäin. Siinä on viestinnän kärki. Missä ihmeen käänteessä olen kirjoittanut, että pelaajabudjetin nosto on viestinnän kärki? Jehna sentään.

"Ylöspäin" on mainittu hallituksen strategiassa välivaiheen kuvauksena. Toimistolla on varmasti tiedossa tavoitteet ja suunnitelma niihin pääsemiseksi. Mutta ei hallituksen strategian pidä/tarvitse olla viestinnän keihäänkärki.

Ei meidän firmassa hallitus rakenna markkinointistrategiaa eikä -suunnitelmaa. Tuskin Ilveksessäkään.
 

551304

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
360
Vs: Ilves ja Media

HeGe41 sanoi:
Koska sen "uhoamisen" (onko oman strategian tuominen osaksi markkinointiviestintää uhoamista) luukuttaminen alkaa? Ylöspäin! Siitä nuolenkärki.

Tuon runkosarjasijoituksen parantamisen uhoaminen kaudelle 18/19 ei olisi ollut sopivaa maaliskuussa kun Liigan 17/18 PlayOff -kausi oli vasta alkutaipaleella. Silloinhan yli puolet joukkueista pelasi vielä 17/18 kautta. Sen sijaan tuo kritisoimasi videohan nimenomaan sisältää tuon linkittämäsi strategiajulistuksen yhteisöllisyyden edistämistä. Tässä mielessä markkinointiviestintä näyttäisi onnistuneen hyvinkin.

Taidamme lopulta puhua hieman eri asiasta. Tuskin sun tarkoitus oli lytätä tuota maaliskuun videoo vaan kääntää tarpeet uusille ulostuloille?
 

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 248
Vs: Ilves ja Media

C sanoi:
HeGe41 sanoi:
rokkistara sanoi:
Se nyt matalaotsaista olisi jos Ilves alkaisi pelaajabudjetin kasvattamisella elämöimään ja ottamaan sitä viestinnän kärjeksi.

Mitähän tähän nyt...ööh...hmm...

Ylöspäin. Ylöspäin. Siinä on viestinnän kärki. Missä ihmeen käänteessä olen kirjoittanut, että pelaajabudjetin nosto on viestinnän kärki? Jehna sentään.

"Ylöspäin" on mainittu hallituksen strategiassa välivaiheen kuvauksena. Toimistolla on varmasti tiedossa tavoitteet ja suunnitelma niihin pääsemiseksi. Mutta ei hallituksen strategian pidä/tarvitse olla viestinnän keihäänkärki.

Ei meidän firmassa hallitus rakenna markkinointistrategiaa eikä -suunnitelmaa. Tuskin Ilveksessäkään.

Ei tarvitse olla, ei pidä olla. Mikään ei sitä kuitenkaan kiellä. Ylöspäin, eteenpäin, paremmin. Konkreettisia asioita. Selkeä viesti kuluttajille ja kumppaneille siitä, mihin pyritään. "Me ollaan aina kuljettu yhdessä. Toisiimme luottaen, toisiamme kantaen..." ja tämä saa kausikorttikaupoille syystä että?

551304 sanoi:
Tuon runkosarjasijoituksen parantamisen uhoaminen kaudelle 18/19 ei olisi ollut sopivaa maaliskuussa kun Liigan 17/18 PlayOff -kausi oli vasta alkutaipaleella. Silloinhan yli puolet joukkueista pelasi vielä 17/18 kautta. Sen sijaan tuo kritisoimasi videohan nimenomaan sisältää tuon linkittämäsi strategiajulistuksen yhteisöllisyyden edistämistä. Tässä mielessä markkinointiviestintä näyttäisi onnistuneen hyvinkin.

Ja jos en väärin muista, oli sidosryhmille tehdyn kyselyn ylivoimainen ykkösjuttu urheilullinen menestys. Tähän hermoon tulisi markkinointiviestillä iskeä. Ruokkia ajatusta siitä, että jos viime kausi päättyi runkosarjaan, nyt mennään sinne pudotuspeleihin. Omaan tuotteeseensa saa uskoa. Sen saa nostaa jalustalle. "Sanotaan mitä sanotaan, mutta tällä joukkueella pärjätään."

551304 sanoi:
Tuskin sun tarkoitus oli lytätä tuota maaliskuun videoo vaan kääntää tarpeet uusille ulostuloille?

HeGe41 sanoi:
Kissa pöydälle. En tiedä ketä yritetään houkutella ja kuka ylipäätään vastaa tästä "Me ollaan aina kuljettu yhdessä" mainoskamppiksesta, mutta minuun ei uppoa sitten niin yhtään.

Kun ei uppoa, niin ei uppoa. Ei kutkuta ostohermoon.
 

Urho Kaleva Kekkonen

Luottopelaaja
Viestejä
1 933
Vs: Ilves ja Media

Kritisoimista sallitaan näköjään vain modejen/adminin suvaitsemina aikoina. Nyt on vissiin sitten se aika.
Ja nyt pitäisi uhota vaikka paukkuja ei ole piipussa. Yhteisöllisyys ei ole enää ainakaan yhden moden preferoima markkinointiviesti. Mutta toisaalta meitä on niin moneen junaan. Parempaan suuntaan on myös monta (rauta)tietä ;)
 

C

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
496
Vs: Ilves ja Media

HeGe41 sanoi:
Ei tarvitse olla, ei pidä olla. Mikään ei sitä kuitenkaan kiellä. Ylöspäin, eteenpäin, paremmin. Konkreettisia asioita. Selkeä viesti kuluttajille ja kumppaneille siitä, mihin pyritään. "Me ollaan aina kuljettu yhdessä. Toisiimme luottaen, toisiamme kantaen..." ja tämä saa kausikorttikaupoille syystä että?

Mikä seura ei tähtää ylöspäin, eteenpäin ja ollakseen parempi?

Mitä, jos sitä menestystä ei tule? Eikö olisikin hyvä, kun seura olisi kiinnostava menestyksestä tai sen puutteesta huolimatta, kuten esim. kanadalaiset NHL-seurat? Että seuralla olisi vahva imago, kuten esim. IFK:lla täällä isolla kirkolla. Stadi skulaa ja se paistaa markkinoinnissa - eivät he paukuttele henkseleitä, vaan luovat mielikuvia ja tarinoita, jotka tuovat seuran kannattajien käsiin.

Minua kiinnostaa yhteisöllisyys. Se, että voin ylpeästi olla Ilves ja osa yhteisöä. Se on tärkeämpi asia kuin yksikään mestaruus. Totta kai voitot ja mestaruudet kiinnostaa ja ovat tärkeitä, mutta nyt Ilves on tavoittanut minut uudelleen luomalla kuvan yhteisöllisyydestä ja yhteisestä matkasta.

Näin minä sen näen.
 

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 248
Vs: Ilves ja Media

Urho Kaleva Kekkonen sanoi:
Kritisoimista sallitaan näköjään vain modejen/adminin suvaitsemina aikoina. Nyt on vissiin sitten se aika.

Kritiikki? Pikemminkin yksittäisen kannattajan kehitysehdotus tai toive tai jotain.

Missäs kohtaa ylläpito on kieltänyt kritiikin? Tähän antanet vastauksen.

Urho Kaleva Kekkonen sanoi:
Yhteisöllisyys ei ole enää ainakaan yhden moden preferoima markkinointiviesti.

Tutkimuksen mukaan Ilveksen kannattajat janoavat menestystä. Jos haluaisin tehdä tuloksellista myyntityötä, antaisin ennakkoluulottomasti kuluttajille sitä mitä se janoaa.

C sanoi:
Mikä seura ei tähtää ylöspäin, eteenpäin ja ollakseen parempi?

Mikä seura ei halua olla yhteisöllinen?

C sanoi:
Mitä, jos sitä menestystä ei tule?

Kaivetaan strategia esille. Siinä vaiheessa on yksi ja hailee, millä tavalla markkinointia on tänä kesänä tehty. Oli kärkiteemana sitten ylöspäin tai yhdessä. Strategia on Ilveksen onnistumisen mittari.

Pelicansin kehuttu Nopeampana kuin koskaan -mainoskappiskaudella Pelicans oli karsinnoissa. So what?

C sanoi:
Eikö olisikin hyvä, kun seura olisi kiinnostava menestyksestä tai sen puutteesta huolimatta, kuten esim. kanadalaiset NHL-seurat?

Tässäpä ongelman ydin. Kiinnostus hiipuu. Ei ole tullut menestystä. Nyt kun sitä aletaan hakea, olisi kaiketi syytä alkaa nostaa asiaa rohkeasti esille.

C sanoi:
Että seuralla olisi vahva imago, kuten esim. IFK:lla täällä isolla kirkolla. Stadi skulaa ja se paistaa markkinoinnissa - eivät he paukuttele henkseleitä, vaan luovat mielikuvia ja tarinoita, jotka tuovat seuran kannattajien käsiin.

Miten sen nyt ottaa.

https://www.youtube.com/watch?v=OuuljTKvKIs

https://www.youtube.com/watch?v=btPjmUMDLcw

https://www.youtube.com/watch?v=Oi6ZqtXfOcA

https://www.youtube.com/watch?v=2HLfS3nQ3XQ

Erittäin mahtipontista viestiä. "Toinen puoli huutakaa meille", "Täältä pesee", "Stadi taistelee".

C sanoi:
Minua kiinnostaa yhteisöllisyys. Se, että voin ylpeästi olla Ilves ja osa yhteisöä. Se on tärkeämpi asia kuin yksikään mestaruus. Totta kai voitot ja mestaruudet kiinnostaa ja ovat tärkeitä, mutta nyt Ilves on tavoittanut minut uudelleen luomalla kuvan yhteisöllisyydestä ja yhteisestä matkasta.

Minua kiinnostaa ihan ehdottomasti voittaminen. Ilves-Hockey Oy:n kohdalla It's all about winning.
 

pelikirja

Luottopelaaja
Viestejä
4 997
Vs: Ilves ja Media

Mitä sitä näin tavis kannattajana vois tehdä että saatais lisää pöhinää?Peleissä toki tuun käymään mut näin kesällä pöhinää lisää.
 

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 248
Vs: Ilves ja Media

pelikirja sanoi:
Mitä sitä näin tavis kannattajana vois tehdä että saatais lisää pöhinää?Peleissä toki tuun käymään mut näin kesällä pöhinää lisää.

Superhyvä kysymys. Itse toivoisin, että sitä yhteisöllisyyttä rakennettaisiin haastamalla yhteisöä. Aivan kuten tuo joukkorahoitushanke. Kipinä, eli Jalo ja kumppanit kera hyvän tuotannon, sytytti tulen. Sen jälkeen yhteisö ihan kuin itsestään heitti bensaa liekkiin ja keräsi satkun kasaan. Yhteisö haastettiin ja alkusysäys annettiin, loppu oli yhteisöstä kiinni. Hyvin meni.
 

551304

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
360
Vs: Ilves ja Media

HeGe41 sanoi:
Kun ei uppoa, niin ei uppoa. Ei kutkuta ostohermoon.

Tämä tässä huolestuttaa kun Ilveksen suuren omistajan pääedustajalta menee 10 viikkoa huomatakseen ettei ulostuleva mainos olekkaan hyvä vaan olisi pitänyt vaihtaa. Toivottavasti Ilveksen johto ja hallitus reagoi nopeammin jos näin sattuisi käymään.

C sanoi:
Eikö olisikin hyvä, kun seura olisi kiinnostava menestyksestä tai sen puutteesta huolimatta, kuten esim. kanadalaiset NHL-seurat? Että seuralla olisi vahva imago, kuten esim. IFK:lla täällä isolla kirkolla. Stadi skulaa ja se paistaa markkinoinnissa - eivät he paukuttele henkseleitä, vaan luovat mielikuvia ja tarinoita, jotka tuovat seuran kannattajien käsiin.

Minua kiinnostaa yhteisöllisyys. Se, että voin ylpeästi olla Ilves ja osa yhteisöä. Se on tärkeämpi asia kuin yksikään mestaruus. Totta kai voitot ja mestaruudet kiinnostaa ja ovat tärkeitä, mutta nyt Ilves on tavoittanut minut uudelleen luomalla kuvan yhteisöllisyydestä ja yhteisestä matkasta.

Näin minä sen näen.

Hienosti kiteytetty! Tähän kuvaukseen on helppo yhtyä. Menestys maistuu mutta sateenkin hetkellä mukana ollaan - yhdessä kulkien kuten se joku vanha musiikkihitti kertoo. Yhteisöllisyys on se juttu mitä myös liputan, mitalit maistuu ja porkkanat oksennan.
 

rokkistara

Tulokas
Viestejä
8
Vs: Ilves ja Media

En tiedä että mitä HeGe41 haet, mutta tokihan sinä voit Ilveksen toimistolle ehdottaa markkinointikampanjaa suoraankin.

Täällä liekittäminen ja markkinointiviestinnän haastaminen tuntuu oudolta, etenkin kun nyt ei pitäisikään olla mikään aktiivisen markkinoinnin vaihe meneillään. Ja etenkin, kun markkinointi on niitä osa-alueita, jotka on edenneet hyvin viimeisen vuoden aikana.
 

Battery

Luottopelaaja
Viestejä
8 120
Vs: Ilves ja Media

rokkistara sanoi:
Täällä liekittäminen ja markkinointiviestinnän haastaminen tuntuu oudolta, etenkin kun nyt ei pitäisikään olla mikään aktiivisen markkinoinnin vaihe meneillään.

No joo nyt ei tosiaan kannata tehdä yhtään mitään. Ulkona on niin kuumakin. Ja se juhannuskin on ihan kohta. Emmää ny tiärä kannattaako tässä koittaa mitään hötkyillä. Paras vaan pyöritellä sormia ja syljeskellä kattoon.

Ihan oikeasti, miksi nyt ei voisi alkaa joku uusi markkinointi-innovaatio? Vaikka yhdessä futis-Ilveksen kanssa.
 

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 248
Vs: Ilves ja Media

551304 sanoi:
Tämä tässä huolestuttaa kun Ilveksen suuren omistajan pääedustajalta menee 10 viikkoa huomatakseen ettei ulostuleva mainos olekkaan hyvä vaan olisi pitänyt vaihtaa. Toivottavasti Ilveksen johto ja hallitus reagoi nopeammin jos näin sattuisi käymään.

Kolme pointtia, sanois ex-pääministeri.

Mitähän tekemistä Share Ilveksen omistuksella on tämän asian kanssa? Ei kenellekään ole ollut ongelma, kun olen täällä antanut kehuja. Nyt kun kertoo, että itseeni ei joku mainos uppoa, otetaan tämä asia esille.

Kuten olen tänne kirjoittanut, on tämä mainos nähty hyvä tovi sitten. Eilen vasta hiffasin, että sama teema kantaa kesälläkin.

rokkistara sanoi:
En tiedä että mitä HeGe41 haet, mutta tokihan sinä voit Ilveksen toimistolle ehdottaa markkinointikampanjaa suoraankin.

Täällä liekittäminen ja markkinointiviestinnän haastaminen tuntuu oudolta, etenkin kun nyt ei pitäisikään olla mikään aktiivisen markkinoinnin vaihe meneillään. Ja etenkin, kun markkinointi on niitä osa-alueita, jotka on edenneet hyvin viimeisen vuoden aikana.

Minä en ole sanonut, että nyt tarvitsee ostaa Aamulehden etusivu ja laittaa Nelosen primeen mainos. Ei. Kyse ei ole luukutuksen määrästä, kyse on sisällöstä. Aika monta kertaa olen tuonut ilmi sen, mitä haen takaa. Toivon markkinointiviestintää, mistä huokuu täältä muuten tullaan! -henki. Halu voittaa, halu menestyä. IFK:ta lainatakseni Täältä pesee ja Ilves taistelee!

Kai olen sitten vähän erikoinen (jopa huono?) kannattaja, kun toivon vähän säpinää skeneen ja tervettä uskoa omaan tekemiseen.
 
Ylös