toskala sanoi:2000-luvun medialla on myös tarve rakentaa tarinoita ja jaotella ihmisiä asioita hyviin ja huonoihin (koska ehdoton kaksinapaisuus vetoaa pikaruoka-ajatuksella mediaa lukeviin asiakkaisiin)
jerry sanoi:Tulipahan taas luotua kuvaa, että Ilvestä - ja jääkiekkoa yleensä - kannattaa pääasiassa henkisesti teini-ikään jääneet jolpit, joita naurattaa sitä enemmän mitä juntimpi vitsi. Seuraavaksi vaan ilmainen ES-tarjoilu hallille, niin saadaan hei jonnet vielä isommalla joukolla halliin.
Tarinankertoja sanoi:Tämän rämpimisvuosien jälkeen kaivataan jotain, jolla Ilves nähdään haastajana ja härnääjänä, jotta se kiinnostaa myös niitä, jotka ovat vieroittautuneet Hakametsästä rämpimisen aikana ja saaman niitä koskaan kiekko-ottelussa käymättömiä piipahtamaan pelissä.
Jos ymmärrät tämän Median toimintatavan, niin mikä mielestäsi meni pieleen? tällähän nimenomaan luodaan vastakkainasettelua, joka on se voima sen tarinan kiinnostavuuden takana. Sillä nostetaan tunnetasoa ja kiinnostavuutta, joka tuo ihmisiä halliin kattomaan "idioottiIlvestä" tai "rohkeaaIlvestä" ja jos kaukalossa tapahtuu ja peli viihdyttää, on tästä vastakkainasettelusta vain tunne-elämystä lisäämään.
Juuri näin.toskala sanoi:Jos markkinoinnin viestinä on että "Ilves ei ole enää nurkassa nyhjöttävä pikkukisu" se on todella hieno viesti jota kannattaa viedä eteenpäin. Mutta sitä viestiä kannattaisi lähteä viemään eteenpäin sellaisilla atribuuteilla, joihin on helppo samaistua ja joka saa kannattajat tuntemaan itsensä ylpeiksi siitä että ovat Ilveksiä.
Sakkoja SakkojaTero sanoi:Selvitykseen menee, mutta ihmettelen mitä SM-liiga tällaiselle voisi.
Benjamin Linus sanoi:http://www.jatkoaika.com/Kolumni/ihanaa-ilves/150358?utm_source=keskustelu&utm_medium=nosto&utm_campaign=keskustelu_ros_nosto
Solmu Salmiselta loistava kolumni aiheesta, täyttä asiaa!
"Olkaa kilttejä ja laittakaa komeroista löytämiänne Burberry-huiveja vähän löysemmälle. Tai vaihtakaa harrastusta. Tampereen Teatterikesä lähestyy paraikaa kliimaksiaan ja kaupunki on täynnä terasseja, joilla voi istuskella lukemassa Parnassoa sen uuden ihanan soikean makuisen punkun kera.
Mainokset eivät yksinään saa ketään jäämään pois Hakametsän hallista syksyllä. Jääkiekkoa sinne mennään seuraamaan ja sitä siellä pelataan. Ja jos ja kun ennätysdorka huumori osuu tamperelaiseen maaliinsa, kampanja tuo lehtereille uusia katsojia."