Visiolla tarkoitetaan yleensä tavoitetilaa, johon pyritään, eli se unelmatilanne kun kaikessa onnistutaan. Se on se maali, mihin tähdätään. Vähän kun tikkaa heitettäessä päätetään tavoiteltu kohde, yleensä maalitaulun keskikohta.
Se ei tarkoita, että sielä ollaan heti. Tavoiteasetannan kannalta on vähän turha tavoitella jotain missä ollaan jo. Se ei tietenkään tarkoita myöskään sitä, että maaliin saa päästä vasta strategiakauden lopussa, vaan myös aiemmin sinne saa mennä. Mutta jos sinne päästään viisivuotiskauden toisella vuodella, niin tavote on ollut liian helppo.
Ymmärrän sen, että vaaditaan ja halutaan enemmän. Meistä suurin osa täälä rakastaa tätä seuraa kuin omaa lastaan ja siksi se menestyminen on todella tärkeää. Ei sitä voi tuomita. Totta kai itsekin toivon kovaa rosteria ja unelmoin ennätyskaudesta. Olin vihainen kun hävisimme ”jollekkin ttun pelikaaneille”.
Olen vain itse tottunut realistiseen ja pitkäjänteiseen lähestymistapaan ja siksi odotan vain vuosittaista kehittymistä, en niinkään onnenkantamoisella tai jäätävällä riskillä syntyvää lottovoittoa. Vuosi 98 never forget.