Ilves Playoffeissa 2022

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
14 205
Itse olen sitä mieltä että pronssi ottelua ei pitäisi edes pelata. Hyvin yksin taidan olla tämän mielipiteen kanssa tosin.
Ja tottakai Ilvestä kannustetaan niin pitkään kun pelit kaukalossa jatkuvat. Sitten kun ne ovat ohi, siirryn jalkapallon pariin! Ilvestä kannatetaan läpi vuoden!
Kyllä minä olen samaa mieltä. Pronssi molemmille, tai runkosarjasijoituksen mukaan. Tuohan se peli.. jos siinä Ilves on.. taas yhden pelin lisätuotot.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 930
Kyllä minä olen samaa mieltä. Pronssi molemmille, tai runkosarjasijoituksen mukaan. Tuohan se peli.. jos siinä Ilves on.. taas yhden pelin lisätuotot.
Joo tottakai kotiinpäin on vedettävä sen verran, että tässä tapauksessa kannatan pronssi peliä. Mutta noin yleisellä tasolla en pidä.
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
14 205
Mistäköhän tämä ylipäätänsä juontaa juurensa.. Kulta, hopea, pronssi.. eikö yhtä hyvin voisi neloselle jakaa kupariset mitalit. Sehän on usein se katkeruuden paikka, kun ei saa mitään :D
 

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 237
Itse olen sitä mieltä että pronssi ottelua ei pitäisi edes pelata.

Tavallaan samaa mieltä, koska isojen kohdatessa tuo on melkoista pakkopullaa. Mutta toisaalta taas pronssi voi olla kovakin juttu pienellä seuralle. Kerrankin on mahdollisuus voittaa edes jotain.

KooKoo on varmasti hyvinkin innokas pelaamaan pronssista. Veikkaisin.
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
14 205
Tavallaan samaa mieltä, koska isojen kohdatessa tuo on melkoista pakkopullaa. Mutta toisaalta taas pronssi voi olla kovakin juttu pienellä seuralle. Kerrankin on mahdollisuus voittaa edes jotain.

KooKoo on varmasti hyvinkin innokas pelaamaan pronssista. Veikkaisin.
Eiköhän siinä kohtaa maistuisi Ilveksellekkin. Ei ihan jokapäiväistä se mitalin ottaminen...
 

Raipe66

Rivipelaaja
Viestejä
57
Mun piti kirjottaa vähän ajatuksia auki toka pelin jälkeen, mutta en saanut aikaiseksi, niin kirjotetaan nyt neljättä peliä odotellessa!


Aluksi, hiukan surullista on lukea, että osa kannattajista on valmiita heittämään joukkueen tai valmennuksen bussin alle nyt, kun sarja on saatu vasta alkuun. Fanien tehtävä on seisoa joukkueen takana loppuun saakka ja kun pelit on pelattu, voi antaa kritiikkiä ja vaikka haudata kannatuslipun, jos aihetta on.

Urheilu on loppujen lopuksi aika reilua – varsinkin tällaisissa pitkissä sarjoissa yleensä saa sen, mitä ansaitsee. Toinen totuus on myös se, että voittajaksi ei kasveta yhdessä yössä, ei edes yhdessä kaudessa. Menestyksen kulttuuri pitää lähes poikkeuksetta rakentaa pitkäjänteisesti. Toki joskus jotain yllätyksiä tulee, mutta se on harvinaista ja yllätysvoitot tuottaa yleensä yhtä nopean tippumisen kadotukseen.


Minusta Ilveksen joukkue osoitti vahvaa muuntautumiskykyä runkosarjan rillumarei-kiekon jälkeen asettuessaan Kärppiä vastaan. Lähtökohtasesti TPS-sarja tuli mun ymmärryksen mukaan olemaan sarja, johon TPS lähtee valmiimpana sarjan vaatimuksiin (Perustuen HIFK-sarjan vaatimuksiin ja joukkueiden pelitapoihin). Jotain piti ottaa vanhasta, jotain piti tuoda Kärpät-sarjasta, mutta kumpikaan sinällään ei riitä.

Sarja läks hienosti liikkeelle. Olen sanonu, että saatiin "edullinen" voitto sarjan alkuun. Tokaan peliin lähdettäessä oli aika selvä, että TPS käy kritiikkipalaverin jälkeen ”hullun kiilto silmissä” peliin. Ennakoin sitä mielessäni todella vaikeana. Kirjotin kaverille, että oli parempi, että otettiin 0-6 kuokkaan, kun joku onnenkantamoinen sisään ja mokelta huippupeli ja lopputulos 1-2. Tuon jälkeen olisi voinut illuusio ”tämä riittää” voinut jatkaa elämistään. Kuus-muna tuloksen jälkeen jokaisen yksilön oli kysyttävä itseltään, mihin minun panos riitti ja mitä minun on tehtävä, että se riittää. Sama valmennuksen osalta, jokainen kivi oli käännettävä ennen seuraavaa peliä.


Eilen Areenalla jäälle luisteli uus joukkue! Työt oli tehty aika hyvin ja melkein kaikki elementit oli paikallaan, mutta kuten tulostaululta nähdään, se ei riittäny!

Nyt tältä pohjalta luistellaan jäälle Turussa. Ilveksen on ollut pakko kääntää kiviä lisää ja jäälle on luisteltava joukkue, joka pystyy parantamaan eilisestä. Parantamaan enemmän peliään ja tehokkuuttaan kuin Tepsi. Jatkoon pääsee ansaitusti se joukkue, joka parantaa peliään toista vastaan sarjan aikana eniten. Ansaitusti!

Tänään avain kysymys on, minkä verran Ipa pystyy parantamaan! Jos ei tarpeeksi, niin loput pelit pelataankin sitten selkä seinää vasten.

Sen verran pyytäisin teiltä kanssafaneilta armollisuutta, että ei joukkueen peliin voi olla vaikuttamatta se, keitä on sivussa. Laajasta rosterista kokonaan tai yksittäisiä pelejä on olleet pois Virtanen, Saarela, Haapala, Sebok, Päkkilä, Lööf, Johansson, Parikka ja Zherenko (huh, onneks ei ollu Lankku, kuten huhuttiin!). Tuo lista vie rosterista sen verran voimaa pois, että se näkyis kellä vain ja se näkyi Ilveksellä eilenkin.


Iso osa Ipan pelaajista ja valmennus pääosin on ekaa kertaa mitalipeleissä. Voittajiksi ei synnytä, voittajaksi kasvetaan. Nyt ollaan hyvällä tiellä voittavan kulttuurin tekemisessä. Tässäkin sarjassa se on mahdollista, vaikka tässä vaiheessa ollaan takaa ajajana, edessä on neljä peliä, missä voi parantaa ja on mahdollisuus voittaa! Nykäsen sanoja mukaillen, jokainen peli on mahdollisuus voittaa!

Tepsi on nyt edellä, mutta Tepsi on edellä myös voittavan kulttuurin suhteen, sillä tuon joukkueen runko oli jo finaalissa viime vuonna. Olen lähipiirissä puolivakavissani sanonu, että prkl, kun tää on Raipen syytä! Se meni ja pisti viimekauden Tepsin kuosiin ja vei finaaleihin. Siitä oli paljon apua tän kauden Tepsille. Samaa sano päivän lööpissä Jortsu, joskin eri sanoin.


Minä uskon Ilvekseen tänään, tässä sarjassa, tällä kaudella ja jatkossa! Jos nyt kävis niin, että tälle kaudelle löytyy joukkueita, joilla on ehyempi rosteri, kokeneempi valmennus kriittisillä hetkillä, hurjempaa tahtoa, enemmän kykyä parantaa peli peliltä ja osaamista kääntää pelit viime hetkellä voitoksi, niin uskon silti, että näistä kokemuksista on ens kaudelle ja jatkossa hyötyä!

Tänään kannustan CMoren ääressä ja huomenna kausikorttipaikalla. Minusta se ei jää kiinni!

PS: Haapalalle sopimus ens kaudeksi please!
 
Viimeksi muokattu:

Keltavihreä

Luottopelaaja
Viestejä
4 944
Tapparan lepoedusta on tosiaan ihan turha narista, kun ovat sen itse pelaamalla hankkineet.
Pelaamalla ei hankita näin tiivistä otteluohjelmaa, millaista ei ole missään muualla maailmassa.

Änärissä tai kuuleman mukaan edes Ruotsissa ei pelata koskaan peräkkäisinä päivinä pleijareissa.

Eli paras seitsemästä sarjaan käytetään minimissään 14 päivää, kun täällä niitä pelataan jopa
10:ssä päivässä.

Eli kyllä minä ainakin narisen.
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
14 205
Sinänsä turhaa jossittelua tuo. Olisi voinut olla myös sulamatta jossain pelien lopuissa kesken runkosarjan ja saanut tarvittavat pari pistettä enemmän.
Niin ja jos.. jos olisi saatu vastaan Lukko, niin oltaisiinko jo lomilla. Jos Junttila osaisi tehdä maalin...
Ei ole nykypäivänä mitään helppoa vastustajaa edes runkosarjan voittajalle. Ehkä tämä taas " normalisoituu " ja sijalta kymppi tosiaan löytyy se heikko vastustaja.. jokin Sport.. eikun hetkinen...
 

LalaTa

Luottopelaaja
Viestejä
2 526
Sinänsä turhaa jossittelua tuo. Olisi voinut olla myös sulamatta jossain pelien lopuissa kesken runkosarjan ja saanut tarvittavat pari pistettä enemmän.

Ja jos Ipa olisi joistain peleistä raapinut enemmän pisteitä, niin hyvin mahdollisesti myös runkosarjasijoitukset sitä myötä olisi jatkoon päässeiden osalta voineet muuttua ja siten myös poffivastustajat.

Turhaa jossittelua kun kaikki vaikuttaa kaikkeen, pääasia että nyt taistellaan finaalipaikasta edelleen ja se on ihan omissa käsissä kuten oli tuo runkosarjan voittokin jossain kohtaa. Hoidetaan nyt tämä finaalipaikka kunnialla näppeihin kun runkosarjan voitto lipui ohi.
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
14 205
Pelaamalla ei hankita näin tiivistä otteluohjelmaa, millaista ei ole missään muualla maailmassa.

Änärissä tai kuuleman mukaan edes Ruotsissa ei pelata koskaan peräkkäisinä päivinä pleijareissa.

Eli paras seitsemästä sarjaan käytetään minimissään 14 päivää, kun täällä niitä pelataan jopa
10:ssä päivässä.

Eli kyllä minä ainakin narisen.
Eihän tässä muu paina päälle, kuin ne MM-kisat.
 

Gmoo

Luottopelaaja
Viestejä
2 841
Ei mulla muuta kuin että valmentamisen tasossa on huomattava ero vastustajaan, ja että Myrrä tais säästellä ens kauden pleijareihin. Onse nero!

Onneksi voidaan tavoitella pronssia sentään vielä, vaikkakin tällä pelillä se menee Kouvolaan.
 

Pentti Annanen

Luottopelaaja
Viestejä
1 734
Kun Tappara pyyhkii Tepsillä lattiaa finaaleissa, niin alkaa taas kauhea itku lepoedusta, vaikka oikeasti se vain tarkoittaa sitä kuinka suuret tasoerot näillä jengeillä on. Kärpät oikeasti oli paska, ja ilves onnistui menemään vaivoin jatkoon yhden maalin turvin, vaikka materiaaliero Ilvekselle oli suuri. Myös tässä sarjassa materiaaliero oli Ilveksen etu, mutta koko pudotuspeleissä ei löydetty tapoja parantaa ja kehittää peliä. Taktisesti täysin altavastaajia sekä Marjamäkeä että Ahokasta vastaan.
 

Touko

Tulokas
Viestejä
6
Pitäisköhän ensi kaudeksi hommata taas 10 uutta ukkoa, mieluiten vähintään puolet ulkomaalaisia? Ei mitään jakoa tosipeleissä hyvin organisoitua joukkuetta vastaan. Edes osaa vituttaa että tämmöisellä muukalaislegioonalla ei tulosta tullut.

Syyttävin sormi osoittaa Tilluun, ei Jokkeen.
 

Torski

Tähtipelaaja
Viestejä
11 208
Pitäisköhän ensi kaudeksi hommata taas 10 uutta ukkoa, mieluiten vähintään puolet ulkomaalaisia? Ei mitään jakoa tosipeleissä hyvin organisoitua joukkuetta vastaan. Edes osaa vituttaa että tämmöisellä muukalaislegioonalla ei tulosta tullut.

Syyttävin sormi osoittaa Tilluun, ei Jokkeen.
:D
 

näsinneula

Luottopelaaja
Viestejä
1 690
Tarkemmat analyysit kauden jälkeen.

Liikaa pelaajia Lasaretissa. Pelataan kuitenkin ratkaisupelejä. Ei vaan ole varaa antaa löysää kaverille loukkaantumisten suhteen.

Ketjut elävät koko ajan, pelaajat vaihtuvat pelistä toiseen. Toimii ehkä runkosarjassa, mutta ei kun pelataan kannusta.

Myrrästä ei ole kompetenssia sanoa mitään.

Tps on ollut kolmessa pelissä pelin päällä. Pulinat pois. Tosin Tappara ei tepsuun kaadu, jos finaalissa kohtaavat
 
Ylös