Ilves Veikkausliigassa 2026 - Uuden alku 2.0?

Iso ongelma tuo puolustuslinja. Väisänen pitäisi saada terveeksi ja joku aivan ylikylän toppari hommata asap.
Vasemmalle laidalle Jorginhon tyyppinen haku.

Helpommin sanottu kuin tehty, mutta Miettisellä tässä nyt näytönpaikkaa osoittaa olevansa ammattimies.

Yläloppusarjaan pitää päästä tavalla tai toisella.
 
Peli on kehittynyt hyvään suuntaan nyt kun on saatu keskustan elintärkeitä pelaajia pikkuhiljaa takaisin telakalta. Nyt pelaajamateriaali alkaa olla yläloppusarjan tasolla, mikä näkyy myös tuloksissa.

KuPSia ja Interiä ollaan edelleen jäljessä, mutta jos toppari- ja laiturihankinnat onnistuvat, niin pystytään haastamaan nekin vielä loppukaudesta. Tärkeä kuukausi tulossa kaikkien kilpailujen osalta, eikä penkillä vieläkään liikaa porukkaa ole kuormituksen jakamiseksi. Eli ikkunassa tosiaan tarvitaan kentälle valmista tavaraa.

Ihan huumori viesti. Ymmärrän, että vaatimustaso ei ole kaikilla, ei edes meidän johdossa kauhean korkealla, mutta että mikä näkyy ja missä? Siinä olemme samaa mieltä, että olemme tosiaan Interiä ja Kupsia jäljessä ja siinäkin, että on peli sen verran parantunut, että joka peliä emme häviä. Muutenhan tuo materiaali on tosi vajaa, ja ennen kaikkea tuo valmennus kaiken päälle antaa niin paljon tasoitusta oikeastaan mihin tahansa liigajoukkueeseen verrattuna ja sen kehittymiseen ei ole mitään uskoa.

Kiitos vielä Iikalle ja johdolle, että katsoimme tämän Lehtonen kortin kaksi kertaa pieleen.

Ilves on viiden ottelun ja kymmenen ottelun kuntopuntarissa 7. Nuo kärkijoukkueet kasvattavat kokoajan eroa Ilvekseen. Ja ei varmaan jää Kupsin, Interin tai HJK:n menestys siitä kiinni ettei siellä panostettaisi uusiin pelaajiin.
 
Ihan huumori viesti. Ymmärrän, että vaatimustaso ei ole kaikilla, ei edes meidän johdossa kauhean korkealla, mutta että mikä näkyy ja missä? Siinä olemme samaa mieltä, että olemme tosiaan Interiä ja Kupsia jäljessä ja siinäkin, että on peli sen verran parantunut, että joka peliä emme häviä. Muutenhan tuo materiaali on tosi vajaa, ja ennen kaikkea tuo valmennus kaiken päälle antaa niin paljon tasoitusta oikeastaan mihin tahansa liigajoukkueeseen verrattuna ja sen kehittymiseen ei ole mitään uskoa.

Kiitos vielä Iikalle ja johdolle, että katsoimme tämän Lehtonen kortin kaksi kertaa pieleen.

Ilves on viiden ottelun ja kymmenen ottelun kuntopuntarissa 7. Nuo kärkijoukkueet kasvattavat kokoajan eroa Ilvekseen. Ja ei varmaan jää Kupsin, Interin tai HJK:n menestys siitä kiinni ettei siellä panostettaisi uusiin pelaajiin.
Huumoria on se, että tuolla jalkapalloymmärryksellä yleensä on pokkaa kirjoittaa lajista jotain. Miten kolmas erä tänään mielestäsi meni? Kaaduttiinko jäähyihin?

Siitä toki samaa mieltä, että materiaali on pahasti vajaa kun miehiä on noin paljon telakalla. Siellä johdossa ei kuitenkaan auta ajaa seuraa konkkaan lähtemällä kilpalaulantaan namusetäjoukkueiden kanssa. Vahvistuksia tarvitaan, mutta kun kaikki ovat kunnossa, niin materiaali riittää mitalikamppailuun.

Valmennuksessa on tehty myös virheitä, mutta tyhjästä penkistä on paha nyhjäistä. Vai kannattaako Veteli ja Popo järjestää saman tien takaisin sairaslistalle peluuttamalla otteluruuhkassa yli pelikunnon?
 
  • Tykkää
Reactions: T72
Huumoria on se, että tuolla jalkapalloymmärryksellä yleensä on pokkaa kirjoittaa lajista jotain. Miten kolmas erä tänään mielestäsi meni? Kaaduttiinko jäähyihin?

Siitä toki samaa mieltä, että materiaali on pahasti vajaa kun miehiä on noin paljon telakalla. Siellä johdossa ei kuitenkaan auta ajaa seuraa konkkaan lähtemällä kilpalaulantaan namusetäjoukkueiden kanssa. Vahvistuksia tarvitaan, mutta kun kaikki ovat kunnossa, niin materiaali riittää mitalikamppailuun.

Valmennuksessa on tehty myös virheitä, mutta tyhjästä penkistä on paha nyhjäistä. Vai kannattaako Veteli ja Popo järjestää saman tien takaisin sairaslistalle peluuttamalla otteluruuhkassa yli pelikunnon?

Kuulostaa ihan kuin meidän urheilujohtaja olisi itse laskeutunut palstalle kirjoittelemaan. Siellä kannattaa nyt kaikki aika käyttää siihen, että miettii miten ihmeessä tästä suosta, joka hemmetinmoisella osaamattomuudella järjestettiin noustaan. Tällä kaudella se tuskin tapahtuu, mutta ettei pilattaisi hommaa nyt pitkäksi aikaa.

Syksyn jälkeen edelleenkään johdossa ei ole tehty yhtään oikeaa isoa päätöstä jalkapallopuolella.
 
  • Epätykkää
Reactions: T72
Perseennäytöt tältä illalta niin miehiltä kun naisiltakin. Huomenna Tuutin johdolla ressut voi vielä pelastaa viikonlopun.
 
Isossa kuvassa ripuloinnin jälkeen voi kesäkuuhun olla ihan ok tyytyväinen vaikka kahdessa viime pelissä jälleen joko päästetään turhia helppoja maaleja tai ollaan haavoittuvaisia puolustaa omaa johtoasemaa. Kolmesta Tammelapelistä kolme voittoa oli erittäin hyvä mutta samalla aikalailla välttämätön suoritus, KuPS pelistä en odottanut pisteitä mutta kuten sanoin niin se isoin pettymys tuosta pelistä oli se, miten me taas päästetään niitä maaleja ja sitten tämän eilinen SJK peli joka olisi kyllä kotona pitänyt voittaa ja näin ollen varmasti optimaalinen tavoite olisi ollut vähintään se 4-0-1 recordi kesäkuulle mutta ei 3-1-1 myöskään mikään järisyttävä katastrofi ole ja tuon Lahti vieraspelin jälkeen jos ennakkoon oltaisiin tarjottu tätä kesäkuuta niin todennäköisesti moni mukaanlukien minä olisi hyväksynyt tarjouksen.

Sitten katsaus sarjatilanteeseen kun runkosarja on hyvän aikaa ylittänyt puolen välin: Mestaruussarjapaikalle on nyt matkaa 3 pistettä mutta edellä olevilla Gnistanilla ja TPS:llä on peli vähemmän pelattuna. Kuten Inter pelin jälkeen sanoin niin seuraavasta pelistä alkaen pitää alkaa ottamaan 2 pistettä per peli jos mestaruussarja kiinnostaa. Nyt siis on tuon jälkeen kuusi peliä takana ja pisteitä kerätty 10 joten tällä hetkellä tahti ei ole riittävä. Ristiinpelaamista nähdään vielä runsaasti joten vaikea arvioida sitä, kuinka paljon pisteitä yläloppusarjaan vielä vaatii mutta jos nyt otetaan 8 jäljellä olevasta pelistä 2 per peli niin 32 pistettä yleensä riittää siihen mutta mitään varapelejä ei enään ole vaan nyt pitää alkaa tekemään tulosta. Urakkaa helpottaa se, että Interiä ja Kupsia vastaan ei enään ole pelejä.

Seuraavaksi Jaroa vastaan nyt on ihan pakko hakea se vierasvoitto ilman mitään selityksiä. Sen jälkeen tuleekin paljon näitä kuuden pisteen pelejä kuten TPS vieraissa ja Lahti kotona ja sitten elokuussa vielä potentiaaliset kuuden pisteen ottelut Gnistania ja VPS:ää vastaan. Varsinkin Tepsille ja Gnistanille tappiot olisivat katastrofeja ja molempia vastaan pelataan vieraissa joten nyt ei enään hyvä Tammelan vire auta. Ja näitä pelejä pelataan nyt paljon otteluruuhkassa europelien takia joten tällä leveydellä voidaan unohtaa ihan kaikki. Nyt on se hetki kun Iikka Miettinen laitetaan puntariin. Selvää on se, että jos penkki näyttää tältä mitä eilen SJK pelissä niin katastrofi on hyvin lähellä. Näillä loukkaantumisilla tarvitaan vähintään toppari ja sitten se paljon puhuttu tuloksentekijä.

Toki sitten jos päästään cupin finaaliin niin runkosarjan seitsemäs sija turvallisella piste-erolla karsijan paikasta ei välttämättä olisi niin iso katastrofi jos voitetaan cup. Silloin toki menetetään kaksi kotipeliä mutta ei jäisi mestaruussarjaankaan enään panoksia. Toki sinne edelleenkin olisi tärkeä päästä jotta olisi se toinen mahdollisuus eurokentille jos cupia ei voiteta.
 
Voisiko olla niin, että toimistolla odotetaan Helsingin cup-välierän tulosta?

Eli vahvistuksien hankkiminen olisi kiinni siitä, pääseekö Ilves cupin loppuotteluun. Ja jos cup-taival päättyy Boltilla, niin sitten heitetään hanskat tiskiin ja yritetään minimoida taloudelliset tappiot ja räpiköidä kausi loppuun antamalla vastuuta junnuille tms.

Toki Ilves pelaa europelejäkin, mutta minnekään liigavaiheeseen pääsyä näkee kukaan tuskin tämän kauden esityksillä realistisena, joten sitäkään ajatellen ei varmaankaan hankintoja tehdä.

Pahoittelut tällaisen kyynisen skenaarion esittelystä. En nyt varsinaisesti ole satavarma, että Ilveksessä ajatellaan näin, mutta kai sekin on mahdollista.
 
Voisiko olla niin, että toimistolla odotetaan Helsingin cup-välierän tulosta?

Eli vahvistuksien hankkiminen olisi kiinni siitä, pääseekö Ilves cupin loppuotteluun. Ja jos cup-taival päättyy Boltilla, niin sitten heitetään hanskat tiskiin ja yritetään minimoida taloudelliset tappiot ja räpiköidä kausi loppuun antamalla vastuuta junnuille tms.

Toki Ilves pelaa europelejäkin, mutta minnekään liigavaiheeseen pääsyä näkee kukaan tuskin tämän kauden esityksillä realistisena, joten sitäkään ajatellen ei varmaankaan hankintoja tehdä.

Pahoittelut tällaisen kyynisen skenaarion esittelystä. En nyt varsinaisesti ole satavarma, että Ilveksessä ajatellaan näin, mutta kai sekin on mahdollista.
En ihmettelisi vaikka olisikin näin. Sen verran hajutonta ja väritöntä tämä toiminta on. Ei mennä liigavaiheeseen ei mutta europeleistä sen verran, että Ilvekselle arvottiin aika kiva tie 3. kierrokselle josta tulisi yhteensä muistaakseni se noin 1,2 miljoonaa eli tässä mennään nyt sitten todella varovasti kun voitettavaa on paljon enemmän kun hävittävää.

Mutta yleisesti ottaen aika kamalalta kuulostaisi tämä, että odotetaan jonkun pelin tulosta. Intohimoisuutta suorastaan tihkuu tästä…
 
”Puolustamisessa vaaditaan tietysti osaamista, mutta asenne on vähintään yhtä tärkeä asia. Kaikille pitäisi olla kunnia-asia, ettei omiin mene maaleja. Ilves ei ole tässä tarpeeksi kova eikä kurinalainen. Tämä koskee kaikkia pelaajia – jopa hyökkääjiä”

Sori re-postaus jos joku laittoi tämän jo toiseen ketjuun mutta hyvä, että joku korostaa nyt tätä. Ikävä niitä aikoja kun oltiin yksi sarjan parhaiten puolustavia joukkueita Hilanderin johdolla. Tuolloin rakastuin puolustusvoittoiseen jalkapalloon.

Jutussa myös hyvin kiteytetty Vetelin tärkeys. 90 minuuttisia ei varmaan vielä voi pelata eikä penkillä ole ketään ja samalla kun SJK vaihtoi kaksi hyökkäävää vaihtoa niin näin itsekin sielun silmissä tämän.
 
Takaisin
Ylös