Oli kyllä taas erinomainen jakso!
Ja mitä osastoon tulee en täysin ymmärrä tässä tilanteessa heidän kovaa puolustelua.
Kertokaapa joku, että mitä muita vaihtoehtoja Tapparalla on tässä tilanteessa, kuin kieltää isot liput?
Yrittivät ihan Ilveksen takia viimme paikallisessa lippujen heilutusta = saivat omilta faneilta huonoa palautetta ja sinioranssit kieltäytyivät heiluttamasta lippuja.
Fakta on myös että Osastonkin takana on erittäin hintavia aitioita, joista varmaan haluttaisiin peliäkin nähdä. Kyllä ainakin minua ärsyttäisi maksaa itsensä kipeeksi siitä että saa katsoa lippuja…
On erittäin hienoa, että yritetään viedä kannattajakulttuuria eteenpäin, mutta tässä tulee areenan fasiliteetit vastaan. Aitiot tai fanikatsomo on huonossa paikassa.
Tapparan näkökulmasta maksavien aitio asiakkaiden kokemus heikentyy huomattavasti lippujen liehuessa tiellä ja saavat kovasti siitä huonoa palautetta. Mouhot kun sattuvat olemaan mouhoja, eivätkä ikinä ole kunnon kannattamista tukeneet.
Toivottavasti seuraavaan Tapparan isännöimään paikalliseen osastolle saadaan katsomo D3 hujakoille. Saisi laittaa vaikka ylhäältä koko pitkän sivun osaston käyttöön. Liput ei häiritse ja kaikki voittaa.
Ymmärrän hyvin Tapparan näkökulman miksi liput kielletään, mutta eihän Osastolla ole mitään velvollisuutta maksaa pääsylippua sellaiseen tapahtumaan, jonka järjestelyt vaikeuttavat Osaston toimintaa, oli syy sitten järkevä tai ei. Siksi koko keskustelu on mielestäni vähän erikoinen, koska ei kenelläkään Ilveksen fanilla ole mitään "velvollisuutta" seurauskollisena kannattajana ostaa lippua vieraspeliin. Jos Tapparan toimisto haluaa Osaston katsomoon niin sitten pitää tietenkin keksiä jonkinlainen kompromissi, jolla Osaston jäsenet saadaan kaivamaan kukkarostaan rahat lipun ostamiseen ja hyvä asia jos näin ilmeisesti on tehtykin seuraavaa paikallispeliä ajatellen. Tapahtumajärjestäjällä on kuitenkin oikeus tehdä sellainen ottelutapahtuma kun itse haluavat, mutta yhtälailla kuluttajalla on oikeus olla menemättä tapahtumaan jos sen järjestelyt eivät kelpaa. Itse voisin mennä Tapparan isännöimään paikallispeliin ainoastaan, jos saisin liput ilmaiseksi, mutta ei ole vielä näkynyt, joten "boikotoin" otteluun menemistä. Tappara saa sitten itse pohtia onko minun roolini hattuhyllyn katsojana niin tärkeä, että lippu kannattaa lähettää. En toki pidätä hengitystäni tätä odotellessa.
Tietenkin tässä olisi eri asia silloin jos kyse olisi Osaston osalta Ilveksen kotiotteluiden boikotoinnista, vaikka siinäkin on tietenkin samanlainen suhde tapahtumajärjestäjän ja kuluttajan välillä.
Mitä itse podcast-jaksoon tulee niin erinomainen jakso jälleen kerran. Ja vaikka Sami Hintsasella ei ihan jokainen juttu osunut mielestäni lankulle kiroiluun liittyen niin sentään tärkein fakta meni oikein, eli Mantun Grilli on Suomen paras grilli. Toki kurkkumajoneesi on parempi kuin paprikamajoneesi, mutta tämä on tietenkin mielipideasia.