Ilvestyskirja. Nyt. -podcast

toskala

Luottopelaaja
Viestejä
8 958
Ei oikeasti tunnu edes hyvältä antaa jatkuvasti negapalautetta, mutta mitä muuta tässä voi tehdä, kun ainoa edes pieni sauma vaikuttaa mihinkään on palaute. Kyllä, ihan samaa mieltä. Kesken jäi jakso, kun oli järjettömän pitkäveteinen ja tyhjänpäiväinen. Tämä tulee nyt ihmiseltä, joka on kuunnellut/lukenut kaikki ennakot, mitä vastaan on tullut.

Haluaisin Ilveksen oman ohjelman olevan hyvä, mutta jyrkässä alamäessä mennään heti uuden kauden alussa. Tuntuu, ettei studion herroilla oikein ole enää edes puhtia pyrkiä kehittämään ohjelmaa ja omaa antiaan. Toivottavasti olen väärässä tässä ja saadaan vielä mielenkiintoistakin sisältöä. Mahdollistahan se tällä kokoonpanolla ja resursseilla olisi.

Joo, mielellään sitä kehuisi jos aihetta olisi mutta nyt on vain oikeasti pakko kompata palstaveli Toutainia. Tämän viikon jakso oli oikeasti IHAN.HELVETIN.TUSKALLISTA.KUUNNELTAVAA. Koko 1 h 15 minuutin jaksosta asiaa oli ehkä 20 minuuttia ja kaikki muu oli aivan turhanpäiväistä hölötystä (ei Niemelän).

Ja erityisen raskaaksi tuon kuuntelemisen tekee se, että herrat, erityisesti Makkonen, ei pysty vetämään kahta lausetta, siis kahta yksinkertaista asiapitoista lausetta ilman että siihen pitää heittää joku a) kaksimielisyys joka naurattaa ehkä Nekalan ala-asteen kolmosluokkalaisia b) joku muka-nokkeluus joka aiheuttaa vain myötähäpeää c) keskeyttää muuten toisen puhe jollain perkeleen tärkeällä sivuhuomiolla.

Itsekin tykkään sananmuunnoksista, mutta niitäkin pitää osata viljellä älykkäästi ja harkiten. Kun tuollaista "hillitön kurvi. HÖHÖHÖHÖHÖHÖÖ" - tyylin veistelyä kuuntelee viikosta toiseen niin ihan alkaa tuntua että tehdäänkö tätä ohjelmaa muka oikeasti aikuisille? Tämä ohjelma on osa Ilveksen viihdetuotetta ja sen kuuntelijat on Ilveksen kannattajia, monet niistä sitoutuneet Ilvekseen kalliilla kausikortilla, niin kunnioittakaa nyt niitä kuuntelijoita!!!! Niille kai tätä nyt tehdään eikä vain omaksi ilokseen.

Liian Ilves-kriittistä podcastia ei voi tehdä kun Ilves näiden herrojen palkan maksaa, kyllä minä sen ymmärrän. Ei tätä kuitenkaan nyt ihan läskiksi tarvitse vetää. Tämä on kiekko-podi ja silloin olisi toivottavaa että puhutaan kiekosta eikä jostain talonmyynneistä etc. Joten enemmän puhetta kiekosta ja vähemmän löysää niin tätä viitsisi kuunnellakin. En ole yhtään varma onko tuo ollut hyvä idea kuvata nämä jaksot, kun tuntuu että oman äänen lisäksi rakastetaan sitä omaa pärstääkin vielä päälle.
 

CTS

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
498
Nyt on sen verran vahvaa palautetta annettu uusimmasta jaksosta, että taidanpa ihan suosiolla oman mielenrauhan vuoksi sen skipata.

En jaksa toisen puheen jatkuvaa keskeyttämistä ja niitä iänikuisia pippelivitsejä.
 

näsinneula

Luottopelaaja
Viestejä
1 694
Ilvessydän paikoillaan toki herroilla, mutta nyt ei ihan osunut lankulle kummankaan ponnistus.

Annetaan anteeksi, ensi kerralla uudella ilmeellä.
 

Janko

Luottopelaaja
Viestejä
5 663
Ei tarvitse olla kovinkaan kummoinen ennustaja että tämäkin kritiikki noteerataan vain sillä tavoin että Makkonen mainitsee että "foorumilla sanottiin että viime jakso oli kuulemma aivan paska" ja Hintsanen tunnettuna älykkönä vastaa tähän että "ei tarvii kuunnella jos ei miellytä".
 

Moraalinvartija

OS41 Lutuurituottaja
Viestejä
761
Tätä ketjua lukiessa tulee mieleen kysymys, että odottaako jengi jotain Ika Lehtosen kiekkoanalysointia otteista, ja kylkeen Bobby Orria asiantuntijoimaan?

Tuolla studiossa ei ole vittu edes pöytä suorassa vaan viettää alamäkeen, ja ohjelman isäntinä on ne tyypit, jotka sattumalta sai koulun istumapaikka-arvonnassa viereensä aina jo valmiiksi hyvän kaverin.

Tässä on nyky Ilveksen shortsipojat, jotka tuottavat paskaa sisältöä, ihmisille joilla on paska huumorintaju, ja muutenkin kieroutunut elämä Ilveksen välittömässä ympäristössä.

Mielestäni on hienoa, että Jalo jatkoi näiden herrojen TET-jaksoa.
 

PalveKinkku

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
285
Ilvestyskirja on omasta mielestä välillä ärsyttävää kuunnella esim mainittujen liiallisten puuläppien ja puheen keskeytyksen vuoksi.
ONNEKSI on Ilvespodcast, joka käsittelee Ilvestä vakavammin.
Mutta ei Ilvestyskirja nyt mikään surkea ole, en itse pysty ottamaan sitä vaan niin tosissani.
 

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
6 980
Ketjua luettuani lisäyksenä/täsmennyksenä omaan edelliseen kritiikkiini:

Mä en missään nimessä odota mitään tiukkaa jääkiekon asiaohjelmaa. Se ei ole tämän podcastin tarkoitus. Mutta jos kerran kausiennakkoa tehdään, niin kai edes jonkinlaista pientä taustatyötä voisi tehdä? Makkonen nyt oli jotenkin kartalla, mutta toinen osapuoli ei sitten taatusti ollut edes pelaajalistoja katsonut :D

Mä myös tiedostan täysin, että tällä taustalla tämän podcastin on oltava Ilves-positiivinen, eikä Ilves-kriittinen.
Myös huumori on hyvästä ja tietynlainen kieli poskella ote voisi purra vaikka kuinka hyvin, mutta kun nyt jo podcastin taustoista puhuttiin, niin oikeastiko Ilves seurana haluaa tuottaa ala-asteikäisten pippeli- ja pimppihuumoritykitystä munansaannoksineen? Jotenkin erikoinen ajatus :D

Eli olen täysin vakuuttunut, että vaikka podcastia tehtäisiin ilman mitään pelipuolen syväanalyysia ja kevyellä otteella huumoria unohtamatta, voisi ohjelma olla paljon parempi kuin se nyt on. Uusia ideoita, parempaa kässäriä(podcast voi olla leppoisa ja osin vapaamuotoinen, vaikka paketti olisikin hieman tiukempi) vähemmän puujalkaa ja toisen keskeyttämistä jne.
 

Karpovtsev

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
347
Juu oli itsekkin pakko lopettaa kuuntelu kesken. Helvetin ärsyttävää kuunnella tota Makkosta. Onkuin pikkukakara karkkikaupassa. No seuraavaan jaksoon sitten hieman enempi asialinjalla.
 
  • Tykkää
Reactions: CTS

Robert ja Nollakulma

Luottopelaaja
Viestejä
5 923
Ketjua luettuani lisäyksenä/täsmennyksenä omaan edelliseen kritiikkiini:

Mä en missään nimessä odota mitään tiukkaa jääkiekon asiaohjelmaa. Se ei ole tämän podcastin tarkoitus. Mutta jos kerran kausiennakkoa tehdään, niin kai edes jonkinlaista pientä taustatyötä voisi tehdä? Makkonen nyt oli jotenkin kartalla, mutta toinen osapuoli ei sitten taatusti ollut edes pelaajalistoja katsonut :D

Mä myös tiedostan täysin, että tällä taustalla tämän podcastin on oltava Ilves-positiivinen, eikä Ilves-kriittinen.
Myös huumori on hyvästä ja tietynlainen kieli poskella ote voisi purra vaikka kuinka hyvin, mutta kun nyt jo podcastin taustoista puhuttiin, niin oikeastiko Ilves seurana haluaa tuottaa ala-asteikäisten pippeli- ja pimppihuumoritykitystä munansaannoksineen? Jotenkin erikoinen ajatus :D

Eli olen täysin vakuuttunut, että vaikka podcastia tehtäisiin ilman mitään pelipuolen syväanalyysia ja kevyellä otteella huumoria unohtamatta, voisi ohjelma olla paljon parempi kuin se nyt on. Uusia ideoita, parempaa kässäriä(podcast voi olla leppoisa ja osin vapaamuotoinen, vaikka paketti olisikin hieman tiukempi) vähemmän puujalkaa ja toisen keskeyttämistä jne.

Sama ja yleisesti tykkään, koska on hyvin erilainen kuin muut kuuntelemani podcastit + meillä on jo Ilves-podcast. Silti komppaan toteamalla, että tuo edellinen jakso oli aivan paska. Viime kaudella tuo "kunnia" meni sille jouluarvosana-jaksolle ja syyt hyvin pitkälti samoja.
 
Viimeksi muokattu:

Aikapommi

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
355
Ketjua luettuani lisäyksenä/täsmennyksenä omaan edelliseen kritiikkiini:

Mä en missään nimessä odota mitään tiukkaa jääkiekon asiaohjelmaa. Se ei ole tämän podcastin tarkoitus. Mutta jos kerran kausiennakkoa tehdään, niin kai edes jonkinlaista pientä taustatyötä voisi tehdä? Makkonen nyt oli jotenkin kartalla, mutta toinen osapuoli ei sitten taatusti ollut edes pelaajalistoja katsonut :D

Mä myös tiedostan täysin, että tällä taustalla tämän podcastin on oltava Ilves-positiivinen, eikä Ilves-kriittinen.
Myös huumori on hyvästä ja tietynlainen kieli poskella ote voisi purra vaikka kuinka hyvin, mutta kun nyt jo podcastin taustoista puhuttiin, niin oikeastiko Ilves seurana haluaa tuottaa ala-asteikäisten pippeli- ja pimppihuumoritykitystä munansaannoksineen? Jotenkin erikoinen ajatus :D

Eli olen täysin vakuuttunut, että vaikka podcastia tehtäisiin ilman mitään pelipuolen syväanalyysia ja kevyellä otteella huumoria unohtamatta, voisi ohjelma olla paljon parempi kuin se nyt on. Uusia ideoita, parempaa kässäriä(podcast voi olla leppoisa ja osin vapaamuotoinen, vaikka paketti olisikin hieman tiukempi) vähemmän puujalkaa ja toisen keskeyttämistä jne.

Juuri näin. Podcastista ei edellä jo mainituista syistä johtuen ole edes realistista odottaa mitään syvällistä taktista analyysiä ynnä muuta sellaista. En usko, että valtaosa sitä odottaakaan, eikä ehkä haluakkaan. Podi voi toimia huomattavasti kevyempänä viihteenä, joka tarjoaa fiiliksen nostatusta ja tarinoita taustalta. Viime kaudellakin oli huonoja jaksoja, mutta tämän kauden alku on ollut siitä huolimatta vahvasti alakanttiin. Vieraita lisää ja vähemmän muka-hauskoja vitsejä ja nokkelia sananmuunnoksia. Ei podin tarvitse keskittyä pelin analysointiin - Ilves ja yhteisö on paljon enemmänkin. Ilveksen matkassa -podi oli kyllä parempi tai sitten aika kullannut muistot. Toki siinä taisi olla julkaisutahtikin löysempi.
 

jäämies-70

Luottopelaaja
Viestejä
5 466
Sen verran haluan vielä tuohon aiempaan kommenttiini palata, että en odota Ilvestyskirjan olevan mikään kiekkokiuas tai kalju-corner.
Viimekaudella oli mukavan leppoisaa tekemistä, hauska kuunnella viikottain jotain uutta viihteelisemmin tehtyä podia rakkaasta seurasta.

Mutta jos puhutaan kausiennakosta, odotusarvona on ainakin itsellä hieman asiallisempi kuin normaalisti.

Tuo Makkosen jatkuva läpänheitto ja päällepuhuminen oli tässä jaksossa jo häiritsevää.
Töiden lomassa tuli välillä sellainen fiilis, että mistä nää jätkät oikein puhuu!?

Toivottavasti meno palaa normaaleihin uomiin kun saadaan kausi oikeesti käyntiin.
 

toskala

Luottopelaaja
Viestejä
8 958
Ketjua luettuani lisäyksenä/täsmennyksenä omaan edelliseen kritiikkiini:

Mä en missään nimessä odota mitään tiukkaa jääkiekon asiaohjelmaa. Se ei ole tämän podcastin tarkoitus. Mutta jos kerran kausiennakkoa tehdään, niin kai edes jonkinlaista pientä taustatyötä voisi tehdä? Makkonen nyt oli jotenkin kartalla, mutta toinen osapuoli ei sitten taatusti ollut edes pelaajalistoja katsonut :D

Mä myös tiedostan täysin, että tällä taustalla tämän podcastin on oltava Ilves-positiivinen, eikä Ilves-kriittinen.
Myös huumori on hyvästä ja tietynlainen kieli poskella ote voisi purra vaikka kuinka hyvin, mutta kun nyt jo podcastin taustoista puhuttiin, niin oikeastiko Ilves seurana haluaa tuottaa ala-asteikäisten pippeli- ja pimppihuumoritykitystä munansaannoksineen? Jotenkin erikoinen ajatus :D

Tässä taas hyvin kiteytettynä mikä minua hiertää. Tämä on kuitenkin Ilves-Hockey:n virallinen podcast. Ilves paitsi maksaa näiden tekijöiden palkan, myös tarjoaa tilat ja välineet tekemiseen ja maksaa jakeluun liittyvät kustannukset. Ja Ilves on ollut monessa asiassa mediakentällä edelläkävijä ja haluaa varmasti olla sitä vastaisuudessakin, niin ei siihen sovi se, että Makkonen ja Hintsanen lyö tämän podcastin tekemisen ihan vitsiksi. Jos halutaan olla edelläkävijä tässä(kin) niin ohjelman pitää olla asiaa eikä sitä pidä täyttää lähinnä lapsellisilla kikkeli- pimppi- ja runkkuvitseillä.

Kyllä nämä jätkät tietää että tämän podin kuuntelijoista 90% on Ilveksen faneja, siis sellaisia joille Ilves ei ole vain joku juttu jota on kiva seurata vaan ihan elämäntapa ja intohimo. Pääsääntöisesti tämä podi on ollut ihan hyvää lääkettä siihen intohimoon kun nyt jollain ne pelipäivien väliset tyhjät aukotkin pitää täyttää. Nyt on ollut näistä kahdesta jaksosta huomattavissa jonkinlainen laiskistuminen, mukavoituminen ja jopa ylimielisyys vaativia kannattajia kohtaan. Ja se ei ole hyvä kehitys se. Ilves-podcastissa näkyy aito intohimo tekemiseen, koska sitä tehdään ihan puhtaasti fanipohjalta. Samaa intohimoa ja kunnianhimoa minä peräänkuulutan nyt Makkoselta ja Hintsaselta.

Hintsanen tietää muusikkona että ei keikalle voi mennä soittimet epävireessä tai niin että osaat vain puolet biisien sanoista. Koska se yleisö maksaa sinun palkan ja sinun pitää tarjota niille hyvä show. Niin ei podiakaan voi mennä tekemään ihan vasemmalla kädellä ja valmistautumattomana. Nyt skarpatkaa jätkät ja näyttäkää sitä intohimoa mitä Ilves teissä herättää niin kyllä tästä hyvä tulee.

Vaikka kriittisiä ollaan oltu, ei sen tarkoitus ole ketään lytätä vaan auttaa tulemaan paremmiksi.
 

El Reino

Tähtipelaaja
Viestejä
11 024
Juuri näin. Ei sitä vaan voi mennä tällaiselle estradille, missä kuulijakunta on pääosin hc-jääkiekkokuluttajia, puhumaan valmistautumatta kunnolla. Joko puhutaan vain paskaa ja haastatellaan jotain rennolla meiningillä tai sitten tehdään kunnon pohjatyö ja puhutaan asiaa.
 

Serve

Luottopelaaja
Viestejä
2 222
Juu oli itsekkin pakko lopettaa kuuntelu kesken. Helvetin ärsyttävää kuunnella tota Makkosta. Onkuin pikkukakara karkkikaupassa. No seuraavaan jaksoon sitten hieman enempi asialinjalla.

Itse taas tykkään tästä juuri tälläisenä.

Kuuntelen tämän yleensä töissä tai pidemmällä ajomatkalla, niin aika menee kuin siivillä. Ja annan ison arvon, jos joku saa minulle hymyn huulille, tai saa minut nauramaan. Ei tämän tarvitse vakavaa olla.

Mutta nämä on makuasioita,eikä näissä ole oikeaa tai väärää mielipidettä
 

Mikko Määttänen

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
176
Kiitos kun täällä on sanottu kaikki tarpeellinen, niin voi jättää hieman kyseenalaisemman viestin näin omalla nimellä kirjoittamatta.

On ihan huikeaa, että Ilveksellä on ylipäätään podcast ja että sitä vetää kokeneet mediapersoonat. Kummastakin kuulee, että lajista on tuntemusta ja Ilvestä seurataan. Mulle ei ainakaan kummankaan tarvitse siis todistella mitään, sillä en todellakaan kaipaa mitään objektiivisen kiekkotoimittajan pätemistä näihin. Enkä missään nimessä haluaisi, että tämä laitettaisiin telakalle. Ikinä ei voi tehdä ohjelmaa joka miellyttäisi kaikkia. Silloin kun mukana on vieras, haastisosio on hoidettu viimeisen päälle ammattimaisesti ja noita jaksoja on oikeasti mukava kuunnella. Silloinkin kun on joutunut skippaamaan muun jakson annin, vieraan kanssa tehty setti on kuunneltu aina.

Mutta tosiaan, niin kauan kun tätä julkaistaan Ilveksen nimen alla virallisesti, tehdään Ilveksen tiloissa, markkinoidaan Ilveksen kanavissa jne. On äärimmäisen kiusallista kuunnella toisen päälle puhumista ja alakoululetkautuksia. Mieli tekisi sanoa, että juuri Ilveksen alla toimimisen vuoksi välillä tulee myös aika kyseenalaista settiä muista liigaseuroista, mutta tää nyt alkaa menemään jo hienosäädön puolelle. Tärkeintä ois ettei tietoisesti tehdä huonoa ohjelmaa, sillä jos on joku tausta-ajatus siitä että juontajaparin hassu nahistelu tekisi podcastin kuuntelemisesta koukuttavaa, aika monella vakikuuntelijalla näyttää olevan uutisia tekijöille...

Suunta on vain ylöspäin, ens viikolla taitaakin olla jo vieras kehissä!
 

Kreivi Brad Sjöblom

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
305
Aivan loistavaa podia tekee äijät ainakin itselleni. Asioihin on selkeä intohimo ja tämmöistä se höpinä itsellänikin on kavereiden kanssa. Olis se saakelin tylsää jos jauhettaisiin pelkkää hokijargonia tilastoniiloina. Viikon piristys tämä mulle ainakin on. Ehkä mulla on sitten vaan huono huumorintaju kun naurattaa. Kannattaa myös muistaa, että meistä kukaan ei edes maksa kyseisestä podcastistä. Peliesityksistä maksamme, joten niitä on helpompi arvostella.

Mutta onneksi tätäkään ei ole pakko kuunnella jos ei tykkää! :)
 

parkano79

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
728
Itse tykkään tästä, jos alapää vitsit häiritsee niin sitten ei kannata ehkä kuunnella. Jatkakaa samaan malliin, mutta päällepuhuminen pois. Se voi olla hankalaa, koska joillain se vaan tulee luonnostaan
 

Magevaan

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
435
Faktahan nyt on että kavereilla on se kultanen lanka hukassa. Mitä kelle miksi. Nyt tosiaan aivan liikaa mukahauskaa. Melkein vois siirtyä jakso kahteen viikkoon. Ilves podcast joka toinen viikko ja ilvestyskirja toinen, ois parempaa kontenttia joka viikko.
 
Ylös