Olisiko Grönborgin kohdalla myös kyvyttömyys ilmaista itseään. Ei taida olla mikään sutjakka supliikkimies ja siihen vielä päälle vieras kieli. Toki hallitsee englannin ja se hallitaan Suomessa, mutta kyllä se tiukassa paikassa voi olla tärkeää päästä sillä omalla kielellään ilmaisemaan itseään. Lisäksi ympärillä kuitenkin on suomenkieli ja se saattaa epämukavoittaa olemista, varsinkin jos on muutoinkin vähän hukassa.
Tai sitten.. voihan tämä kaikki olla myös peliä. Haetaan vähän " meitä on sorsittu " asetelmaa ja jatkoon hyvitystä, tai sormien läpi katsomista.. oman joukkueen tekemisissä. Vai ottaa Tamimaisesti huomiota itseensä, mihin ei luulisi olevan tarvetta Tapparan kohdalla, kuitenkin aika rutinoitunut organisaatio.
Vai onko sittenkin paineita kasaantunut, isot saappaat jäi täytettäväksi.
Tai sitten hän on vaan mikä on, eikä siinä sen kummempia.
Hyvää pohdintaa minusta.
Mielestäni on myös mielenkiintoista nähdä eri toimijoiden reaktio tähän. Kuten on kirjoitettu jo moneen kertaan, niin on hieno nähdä, että muuttuuko joidenkin toimittajien täysin kritiikitön karisman ihastelu viimein?
Entä miten reagoi Grönborg itse?
Entäpä Tappara sitten, selitelläänkö kieliongelmilla ja erilaisella kulttuurilla vai mitä tehdään?
Entäs jos Tappara ei kritiikittä asetu oman päävalmentajansa taakse, niin vetääkö Grönborg herneen nenään? Valmentaako sopimuksensa loppuun.
Mä olen epäillyt jotakin tämmöistä tapahtuvaksi siitä asti, kun syksyllä kyseli, että ovatko jäähyt suunnattu häntä vastaan henkilökohtaisesti. Se oli jotakin, niin uskomattoman lapsellista, että en ollut uskoa silmiäni, kun siitä luin.