Jääkiekon SM-Liigan televisiointi

Vovlo

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
9 292
Itselläni kun ei muita suoratoistosopimuksia ole sekä löytyy Telian liittymä niin kyllähän tuo alusta asti tulee otettua. Mutta ymmärrän kyllä että jos noita useita on niin alkaa rahanmeno olemaan kohtuutonta. Sekä tuotteen taso suurimmilta osin ei vastaa kyllä hintaa. Ilman Ilvestä en ikinä hankkisi.
 

38 Special

Luottopelaaja
Viestejä
1 580
Se tuossa taitaa vähän olla kun ei se lähtökohtaisesti ole laiton, mutta pitäisi kai selvittää että oikeudet on kunnossa. Sitä en tiedä kuinka hyvin ne on hoidettu; että olisiko tuo palvelu vähän siinä harmaalla alueella.
Siis kuinka niin ei ole laiton?

Ei kai kukaan edes kuvittele, että "kaikki maailman kanavat 20 €/vuosi" olisi jotenkin laillista toimintaa.
 

reiska

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
6 923
Siis kuinka niin ei ole laiton?

Ei kai kukaan edes kuvittele, että "kaikki maailman kanavat 20 €/vuosi" olisi jotenkin laillista toimintaa.
On aivan täysin laiton, kaikki alle 100€/6kk on pitkälti laittomia.
 

Rauno Repomies

Tähtipelaaja
Viestejä
12 531
Siis kuinka niin ei ole laiton?

Ei kai kukaan edes kuvittele, että "kaikki maailman kanavat 20 €/vuosi" olisi jotenkin laillista toimintaa.
Tarkoitin että sen käyttö itsessään ei ole laitonta. Kuten kirjoitin, ne oikeudet ja muut siihen vaikuttaa.
 
  • Tykkää
Reactions: 17

reiska

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
6 923
Tarkoitin että sen käyttö itsessään ei ole laitonta. Kuten kirjoitin, ne oikeudet ja muut siihen vaikuttaa.
Onko tästä jotain lisätietoja? Löysin joskus jonkun artikkelin joka kertoi, että laittoman IPTV:n katsominen voisi olla rangaistavaa ja siitä voisi saada sakkoja.
 

38 Special

Luottopelaaja
Viestejä
1 580
Tarkoitin että sen käyttö itsessään ei ole laitonta. Kuten kirjoitin, ne oikeudet ja muut siihen vaikuttaa.
Tässähän puhuttiin nyt näistä puoli-ilmaisista iptv:n kautta jakelussa olevista piraattikanavapaketeista. Juu, iptv tekniikkana ei tietenkään ole laiton; eivätköhän kaikki nettiyhteyden kautta katsottavat tv-palvelut kuulu iptv-käsitteen alle.
 

Heksalol

Tulokas
Viestejä
4
Home of hockey 25€/kk. Jatkoajassa mainostettiin lailliseksi palveluksi mistä menee myös liigalle rahaa, pystyykö joku varmistamaan oikeaksi tiedoksi?
 
  • Tykkää
Reactions: 17

BanaaniKeisari

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
979
Home of hockey 25€/kk. Jatkoajassa mainostettiin lailliseksi palveluksi mistä menee myös liigalle rahaa, pystyykö joku varmistamaan oikeaksi tiedoksi?
Ainakin shl mainostaa tuota ihan oikeana palveluna
 

RanskanIlves

Luottopelaaja
Viestejä
2 214
Ranskan lainsäädännön näkökannalta nämä piraatti-IPTV:n katsomisetkin ovat "recel de contrefaçons" eli "väärennösten levittämistä", josta voi teoriassa lävähtää muutama vuosi valtion kakkua sekä varsin suolaiset sakot. Samaan hengenvetoon on tosin mainittava, että viranomaiset eivät ihmeemmin jahtaa kuluttajia vaan heitä kiinnostaa luonnollisesti enemmän kyseisten palvelujen tarjoajat.

Hyvin, hyvin laitonta joka tapauksessa täällä patonkimaassa.

Edit: unohtui varsin tärkeä "piraatti"-sana.
 

reiska

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
6 923
Ranskan lainsäädännön näkökannalta nämä piraatti-IPTV:n katsomisetkin ovat "recel de contrefaçons" eli "väärennösten levittämistä", josta voi teoriassa lävähtää muutama vuosi valtion kakkua sekä varsin suolaiset sakot. Samaan hengenvetoon on tosin mainittava, että viranomaiset eivät ihmeemmin jahtaa kuluttajia vaan heitä kiinnostaa luonnollisesti enemmän kyseisten palvelujen tarjoajat.

Hyvin, hyvin laitonta joka tapauksessa täällä patonkimaassa.

Edit: unohtui varsin tärkeä "piraatti"-sana.
Laitonta myös Amerikassa ja Briteissä.

E: Kanada yritti myös tehdä laittomaksi katsojallekkin, mutta siitä ilmeisesti lovuttiin.
 

Laitapuolen hyökkääjä

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
607
Home of hockeyn "territory terms" sivun mukaan ei näy Liiga/CHL Suomessa.
En tiedä sitten että onko helppo kiertää VPN:llä.
1724052738956.png
 
  • Tykkää
Reactions: 17

J-boy

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
255
Nämä kaikki piraatithan on poissa Suomalaisesta yhteiskunnasta.
Tiedän että MTV3 hinta on suolainen ja monella tässä taloustilanteessa on tiukkaa.

Seuraavasta televisio sopimuksesta kun liiga neuvottelee niin tuskin saatava raha ainakaan
joukkueilla tulee nousee jos ihmiset katsovat vaan piraatteja.
Nämä ovat normaaleja kapitalismiin kuuluvia riskejä. Jos pyydät tuotteestasi liian kovaa hintaa, se ei mene kaupaksi. Jos sisäänostaja maksaa siitä liian kovan hinnan, ei kuluttaja sitä välttämättä osta. Jos me maksetaan tv-paketista ihan mukisematta kaikki, mitä pyydetään, ei noissa hinnannousuissa ole mitään tolkkua.

Minun mielestäni tuossa paketissa on se ongelma, että se sisältää kaikkea muuta sellaista, mitä en tarvitse. En halua katsoa yleisurheilua, rallia, jalkapalloa tai hiihtoa. Minä haluan katsoa kotimaista jääkiekkoa, mutta joudun samalla kustantamaan noita edellä mainittuja lajeja (ja tennistä). Ei minua myöskään kiinnostaisi kustantaa maikkarin realityjä. Se kanava on jo muutenkin niin pilalla, että saavat tulla toimeen ilman minun rahojani.
 

mandariinimake

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
227
Mä maksaisin vaikka 50e kk jos vois kattoa kahdelta laitteelta samaa peliä. Usein puolison kanssa eri paikoissa peliaikaan ja molemmat katsoo. 80-90€ (kahdesta tilistä) on jo liian suolainen kun kausarilla puolet peleistä kattoo paikan päällä muutenkin.
DNATV:stä pystyy ainakin käsittääkseni katsomaan samoilla tunnareilla pari tai kolmekin ihmistä.
 

ifor74

Luottopelaaja
Viestejä
3 609
Nämä ovat normaaleja kapitalismiin kuuluvia riskejä. Jos pyydät tuotteestasi liian kovaa hintaa, se ei mene kaupaksi. Jos sisäänostaja maksaa siitä liian kovan hinnan, ei kuluttaja sitä välttämättä osta. Jos me maksetaan tv-paketista ihan mukisematta kaikki, mitä pyydetään, ei noissa hinnannousuissa ole mitään tolkkua.

Minun mielestäni tuossa paketissa on se ongelma, että se sisältää kaikkea muuta sellaista, mitä en tarvitse. En halua katsoa yleisurheilua, rallia, jalkapalloa tai hiihtoa. Minä haluan katsoa kotimaista jääkiekkoa, mutta joudun samalla kustantamaan noita edellä mainittuja lajeja (ja tennistä). Ei minua myöskään kiinnostaisi kustantaa maikkarin realityjä. Se kanava on jo muutenkin niin pilalla, että saavat tulla toimeen ilman minun rahojani.
Tämä on aivan totta. Itselle riittäisi vanha hyvä joukkuepassi tai edes pelkkä urheilu mutta pitäisi olla Telian asiakas että sen saisi.
 
Ylös