Pakko yhtyä Telian kritisointiin ja samalla kysellä onko parannusta luvassa..
Tilasin yhden pelin viime keväänä.
No, Linuxille ei ollut sovellusta olemassa (onko tulossa?), chromella kuva pätki, nyki ja puuroutui jatkuvasti, ei voinut seurata ottelua lainkaan. Soitin erän puolivälissä asiakspalveluun, joka suositteli lataamaan windowsin kautta sovelluksen. Onneksi vanhassa koneessani oli windows 10, mutta sovellusta ei voinut ladata muutoin, kuin windowskaupan kautta, johon tarvitsee microsofttunnukset, joita minulla ei ollut.. Tein ne, eikä latautunut. Vaihtoehtona oli käytää (get this) Internet Exploreria (vuonna 2019!), koska jostain syystä telian sovellus toimii (edelleen, vielä vuonna 2019) vain microsoft sliverlightilla, jota käsittäkseni ei tueta enää, kuten ei exploreriakaan, joten kyseessä on vakavat tietoturvariskit. Puhelimelta olisi myös voinut katsoa, mutta itselläni on niin pieni näyttö, että sen kautta katsominen olisi aivan yhtä tyhjän kautta. Digiboksin tms kautta ei voi katsoa, sillä en omista telkkaria.
Jouduin tekemään uuden käyttäjätilin windowsiin, jotta pääsisin lataamaan teliasovelluksen windowskaupasta, johon jouduin tekemään tunnukset, ja sainkin sitä kautta pelin näkymään.... noin 40. peliminuutin kohdalla.
Onko kenelläkän tietoa, onko tähän tulossa mitään parannusta, ja koska Telia mahdollisesti päivittää järjestelmänsä 2020luvun vaatimalle tasolle? Flashiakään kun ei tueta enää tämän kalenterivuoden jälkeen.. Linuxille varsinkin kaivattaisiin sovellusta (deb).
Pitäisi tehdä reklamaatio tuosta edellisestä, hyvä kun muistui mieleen.