Jaakko Lantta Ilvekseen kaudella 2026-2027?

Pitää myös muistaa, että kovimpien kilpailijoiden henkilöstökulut ovat olleet noin miljoona euroa suurempia.
Henkilöstöäkin oli jonkin verran enemmän ja eiköhän sellaiset kummajaiset kuten mestaruusbonuksetkin vähän tilastoa "vääristä".

Tämä argumentti on aika yleisesti esillä, mutta joku voisi kaivaa tarkemmat ja ajankohtaisemmat luvut esiin.

Minähän en Lanttan hankintaa ole etukäteen dumannut muuten kuin tuon palkan suhteen. Kokoajan pointtini onkin ollut että jos Lantalla laitetaan 140k pahvi lapaan niin ihan turha on rutista jos Tappara tai muut kärkijengit nokittavat Ilveksen tarjouksia muutamilla kymppitonneilla.

Nokitus on ollut luokkaa 50k€ ainakin niiden pelaajien osalta, joiden lähipiiriä tunnen. Näissäkin tapauksissa Ilveksen tarjous on ollut omasta mielestäni helvetin hyvä.

Jos kiinnitetään pelaaja ajoissa, niin harmitellaan kun on pelipaikka täynnä, jos vaikka joku mahdollisesti parempi sattuu tulemaan saataville. Jos jätetään joku pelipaikka avoimeksi keväälle, niin sitten harmitellaan että taas on jäänyt joukkueenrakennus vajaaksi kun vaan odotetaan että pelimies putoaa taivaalta syliin. Urheilujohtajan ammatti on kyllä harvinaisen paskamainen.

Kyllä, ja sitten on tosiaan vielä erikseen laatupelaajat, joille saa tehtyä Liiga-sopimuksia tässä vaiheessa vain niin, että niihin sisältyy SHL-/NL-optio kesään saakka. Ei ole herkkua tasapainotella tällaistenkaan kanssa, kun joudut arvioimaan sitä, millä todennäköisyydellä lopulta pelaakaan täällä ja mitä tehdään sitten, kun ei pelaa.

Mä oon kyllä erittäin tyytyväinen siihen, kuinka Ilveksessä on sentteristöt koottu viime aikoina. Ohilaukauksia mahtuu toki siihenkin, mutta kaiken kaikkiaan on tuo osa-alue ollut vahva. Kritisoitavaa löytyy muualta.

Minähän en Lanttan hankintaa ole etukäteen dumannut muuten kuin tuon palkan suhteen. Kokoajan pointtini onkin ollut että jos Lantalla laitetaan 140k pahvi lapaan niin ihan turha on rutista jos Tappara tai muut kärkijengit nokittavat Ilveksen tarjouksia muutamilla kymppitonneilla.

Joo, ja siis mä taas itse kyllä hieman ihmettelen Lantan hankintaa joka tapauksessa. En nyt ole pää punaisena mitä vittua huutamassa, mutta nimenomaan ihmettelen :D

Nokitus on ollut luokkaa 50k€ ainakin niiden pelaajien osalta, joiden lähipiiriä tunnen. Näissäkin tapauksissa Ilveksen tarjous on ollut omasta mielestäni helvetin hyvä.
Eli tällaisen ylemmän toimihlön osalta 5k kuussa olis niinku reilu 6k kuussa. No, elämä on valintoja - itse en tuolla rahaa "kotoa poistuisi", mutta astetta parempaa seppälää sillä saa, jos tärkeäksi kokee.

Joo, ja siis mä taas itse kyllä hieman ihmettelen Lantan hankintaa joka tapauksessa. En nyt ole pää punaisena mitä vittua huutamassa, mutta nimenomaan ihmettelen :D

Olen myös ihmettelijä siltä osin, että mielikuva pelaajasta on niin huono

Lantta on samaa kastia nimenä kuin Tyrväinen, Komarov tai Rauhala. Tikkakin ihmetytti aikanaan, mutta hän onnistui kääntämään mielikuvan.

Lantan kohdalla ei kyllä tarvitse edes kriitikoiden nähdä vaivaa, tässähän narratiivi kirjoittaa itsensä valmiiksi ennen ensimmäistäkään peliä. Liekö koskaan Ipaan saapunut pelaajaa, jota inhotaan jo etukäteen näin paljon. On myös aika tekemättömässä paikassa, sillä itse en näe miten tästä alla kuvatusta asetelmasta pystyy nousemaan asemaan, että fanit pitävät.
Pystyy nousemaan. Sen verran tunnen Ilveksen faneja, että tälläiset 100% itsestään logolle antavat fyysisesti pelaavat pelaajat on aina ollut meidän fanien mieleen. Omaa tärkeitä ominaisuuksia nelossentterille av, aloitukset, työmoraali. Se ongelma on vain siinä, ei täällä todellisuudessa ole kuin promille nähnyt tarpeeksi Lantan pelejä vaan pelkästään otsikot ja klipit.

Itse ihan rehellisesti veikkaan, että työnteolla muutamassa kuukaudessa Lantta saa käännettyä valtaosan mielipiteen täältä. Siihen mennessä koko ketju voisi olla vaikka kiinni, koska aivan älyttömän raskasta lukea vikinää pelaajasta joka ei ole edes pelannut peliäkään Ilves paidassa. Jos on oikeasti pelkkä paska niin sohitaan sitten, silloin on sen aika, ei nyt.

Ja kyllä 140k on liikaa nelosketjun pelaajasta tai sitten on palkkataso aivan järkyttävä.

Viimeksi muokattu:
Olen myös ihmettelijä siltä osin, että mielikuva pelaajasta on niin huono

Lantta on samaa kastia nimenä kuin Tyrväinen, Komarov tai Rauhala. Tikkakin ihmetytti aikanaan, mutta hän onnistui kääntämään mielikuvan.

Tikkaa vihasin enemmän kuin ketään muuta Liiga-pelaajaa oon vihannut 2020-luvulla, mutta olin silti innoissani Ilvekseen siirrosta. Aika paljon pelejä tuli Tikalta nähtyä jo ennen Ilves-kautta ja oli mun mielestäni roolissaan erinomainen. En todellakaan osannut mitään 17 maalin ja maajoukkuekomennuksen kautta odottaa, mutta odotukset olivat "roolipelaajana" korkealla silti.

Tikkaa vihasin enemmän kuin ketään muuta Liiga-pelaajaa oon vihannut 2020-luvulla, mutta olin silti innoissani Ilvekseen siirrosta. Aika paljon pelejä tuli Tikalta nähtyä jo ennen Ilves-kautta ja oli mun mielestäni roolissaan erinomainen. En todellakaan osannut mitään 17 maalin ja maajoukkuekomennuksen kautta odottaa, mutta odotukset olivat "roolipelaajana" korkealla silti.
Tikka taisi olla Kerhon ykkössentteri ja pelata Jolyn kanssa edellisellä kaudella. Oli se vähän korkeamman profiilin hankinta kuin Lantta ja pystyi tehoja odottamaan. Toki ylitti kyllä ne odotukset.

Ajattelin, että joku oli tiputtanut hyvän huhun mutta täällähän Jankot ja kaverukset mehustelee Lantan Jaakosta :D

Siis jos unohdetaan huhuttu palkka ja nuo taipumukset ”vahingossa” ajeluhin, niin täydellinen hankinta.

Santapaperia ja joukkueelle pelaamista kyllä löytyy.

Takaisin