• Moro! Perinteinen Ilvesfoorumin kevätveikkaus järjestetään nyt jo kymmenettä kertaa. Suuren suosion saavuttanut veikkaus järjestetään omassa osiossaan täällä. Kaikki joukolla mukaan, ja veikkausonnea!

Joona Ikonen

Harmi kun toverimme punakone ei ole enää keskuudessamme. Oltaisiin tämänkin keissin taustat esille, niin tietäisi onko aihetta valitukseen. Mutta kaiken järjen mukaan on.
Eikös @Mahonen kertonut olevansa samaa porukkaa kun edesmennyt legenda eli sieltä suunnalta saadaan samasta lähteestä tulleita huhuja.

Mikähän tuo kompromissi olisi ollut? Lyhyempi sopimus, ulkomaan optio vai jokin muu? Tällaisesta ei ole aiemmin puhuttu, vaan kuinka jäätiin useampia kymppitonneja vajaaksi vuositason palkassa.

Pystytkö avaamaan?
Viittasin siis vaan siihen kuinka ei haluttu vissiin vuoden sopparia tehdä vaan monivuotinen. Omasta mielestäni ei olisi siis ollut mikään ongelma se että Iksalle oltais tehty vain vuoden soppari kun kyseessä kovan luokan tekijä.

Tosin täällä nyt useampi vahvisti mun viestin jälkeen ettei ollut ainoa syy. Vaan myös raha.

Mulla ei siis mitään lähteitä ole, purin vain omaa tuskaa

Eiköhän se ratkaiseva tekijä ole tuo pituus. Jos Ilves tarjosi 3 vuotista pahvia ja Ikonen oli ihan eri mieltä. Tepsistä sai rahakkaan yksivuotisen mitä haki.

Olisi kyllä kiva tietää se todellinen palkka, ja sekin, mitä Koskela Nättiseltä odotti. Ilmeisesti jotain aivan Ylijumalallista. Ei kai se muuten olisi sitä tiiserivideoo tehnyt.
Ainoa tieto minkä olen itse kuullut on se, että Nättisen palkka on enemmän kuin Julius Mattilan (noin 250k). Mitään tarkkaa lukemaa en ole keneltäkään kuullut.

Olisi kyllä kiva tietää se todellinen palkka, ja sekin, mitä Koskela Nättiseltä odotti. Ilmeisesti jotain aivan Ylijumalallista. Ei kai se muuten olisi sitä tiiserivideoo tehnyt.
Edelleen kyllä omaan nenään tuossa haisi paska housussa, että otettiin hätäisesti isolla rahalla, kun oltiin eka hävitty Mattila. Mutta, joku tästä taisi olla eri mieltä.

Tuossa @Mahonen jo totesti että jäljessä oltiin monelta osalta?
Kappas, en lukenut tarpeeksi pitkälle. Käsi pystyyn virheen merkiksi.

Noh, ei juurikaan yllätä. Joidenkin Mattiloiden ja Jokipakkojen perään ei kyllä jaksa itkeä, mutta tämä riipaisee syvältä.

Saa nähdä mitä tapahtuu muutaman vuoden päästä, kun Supin pahvi loppuu..

Viittasin siis vaan siihen kuinka ei haluttu vissiin vuoden sopparia tehdä vaan monivuotinen. Omasta mielestäni ei olisi siis ollut mikään ongelma se että Iksalle oltais tehty vain vuoden soppari kun kyseessä kovan luokan tekijä.

Tosin täällä nyt useampi vahvisti mun viestin jälkeen ettei ollut ainoa syy. Vaan myös raha.

Mulla ei siis mitään lähteitä ole, purin vain omaa tuskaa
Oma lähteeni, joka ei käytännössä voi tulla lähempää kuin, että kuulisin itse Joonalta sanoi aika sanatarkasti seuraavaa.

-Ilves ei suostunut 1v sopimukseen, jonka Ikonen halusi lähtökohtaisesti Suomesta.

-Ikoselle ei kyetty lupaamaan ykköskorin roolia.

-Kausi ansiot olivat kymmeniätuhansia vähemmän, kun mitä Turusta maksetaan.

Kappas, en lukenut tarpeeksi pitkälle. Käsi pystyyn virheen merkiksi.

Noh, ei juurikaan yllätä. Joidenkin Mattiloiden ja Jokipakkojen perään ei kyllä jaksa itkeä, mutta tämä riipaisee syvältä.

Saa nähdä mitä tapahtuu muutaman vuoden päästä, kun Supin pahvi loppuu..
Mitäs veikkaat, jos Koskela puikoissa?

Tosi kiva Iksa että olet vuotanut miten hommat meni ja hyökkäsit kasvattiseuraasi kohtaan kun et saanut tahtoasi läpi. Kivahan näistä itsekin on olla perillä, mutta motiivit vuotoihin ihmetyttää.

Vaikuttaa että pelaajilla on Ilveksen suhteen omat pelisääntönsä. Tapparassa seura tuntuu määrittävän selkeämmin sopimusten raamit. Meillä asetelma on usein päinvastainen. Pelaajat ja agentit sanelee ehtoja. Jos seura ei taivu tiedot vuotaa ulos faneille ikään kuin painostuskeinona seuraavia sopimusneuvotteluja varten.

Tapparassa homma toimii kun kotimaisille isoille nimille ei tehdä alle 2-vuotisia. Ulkkarit puolestaan saa harvoin vuotta pidempiä ennenkuin heidän istuvuus Liigaan on nähty. Vaihtuvuus ei rankaise Tapparaa isosti, mestaruuksia tulee. Eikä se tunnu olevan kenellekään pelaajalle eikä faneille ongelma.

Ainoa tieto minkä olen itse kuullut on se, että Nättisen palkka on enemmän kuin Julius Mattilan (noin 250k). Mitään tarkkaa lukemaa en ole keneltäkään kuullut.
Ei ollut noin paljon, mutta yli 200k kuitenkin.

Ja Ikosen keissiin liittyen, (kohtuullisen luotettavasta lähteestä kuultuna jo pari kuukautta sitten), Ilves tarjosi yli 200k palkkaa, mutta TPS tarjosi "satatonnia" enemmän.

tps tarjosi Ilvestä noin 2 kertaa enemmän ihan ymmärrettävää että otti vastaan

Takaisin