Yohan
Luottopelaaja
Väitit että koko Myrrän päävalmentaja-aikana ainoa hyvä jakso on Nhl-lainojen aika. Melko kova väite?Parissa pelissä oli hyvä ilme. Onhan sekin toki jotain. Itse katselen vähän pidemmän perspektiivin kautta. Olisi kiva, kun edes yksi kuukausi olisi välissä hyvää pelaamista, eikä vain peli siellä toinen täällä. Näitä sinun faktojasi mietin.
Juu oon kanssa huomannut, että sulla on taipumus huudella yhteen suuntaan täällä.
Huudella yhteen suuntaan? Mielestäni viime kausi on todella vaikea arvioitava valmennuksen osalta, koska se oli rikkonainen monella tapaa. Tämä kausi taas on melkolailla kokonaan uusi lähtö ja se vaatii aina aikaa, kuten vaati viime kaudella Tepsillä. Nyt näyttää toki huonolta ja nähtäväksi jää, onko Myrrän tiimillä eväitä enää purkaa tämä solmu, mutta en nyt ihan suoraan laskisi viime kauden jatkumoksi tätä. En tiedä, kuinka yhteen suuntaan huutelemista se on, jos yrittää nähdä asiaa monelta kantilta. Olen myös ilmaissut ihmetykseni Myrrän reagoimattomuudesta pelin sisällä.
Pelitavasta kun paljon puhutaan, niin se ei ole mikään robotti/automaatio, joka suorittaa itse itsensä. Vaikka olisi murtautumismallit kuinka hyvässä formissa, niin ne täytyy myös suorittaa kentällä ja siihen vaikuttaa todella paljon esim. itseluottamus ja muu henkinen tila. Pelaajat itse kertovat, kuinka selkeästi itseluottamus vaikuttaa reagointiin ja valintoihin tilanteissa. Joka tilanteessa on aina useampi valittava vaihtoehto ja syöttöjen, sekä niiden vastaanottojen laatu (joka myös on todella paljon itseluottamuksesta kiinni), vaikuttaa opetettujen mallien toteutukseen. Sama juttu karvauspelaamisessa, itseluottamuksen ollessa huono, reagointi on epävarmempaa, kestää kauemmin ja voi johtaa vääriin valintoihin.
Viimeksi muokattu: