Jouko Myrrä - Ilveksen päävalmentaja 2019-2022

Status
Viestiketju on suljettu.

Blackhawk

Luottopelaaja
Viestejä
1 113
"Kohupotkut" mainittu.
Pieni juttu Jokesta.
Onhan noissa Joken jutusteluissa paljon asioita, jotka Ankeuttaja Antin (r) kanssa menivät vihkoon.
-Jääkiekko on myös itseluottamus- ja tunnepeli
-Ilmapiiri, yhdessä tekeminen ja toisistamme välittäminen on yksi arvo mikä meitä sitouttaa

Asiaa, MUTTA, miksi kukaan ei ole kysynyt (tai saanut vastausta):
-Mihin asiohin kiinnität erityistä huomiota verrattuna edelliseen päävalmentajatehtävääsi?
-Mitä asioita haluat nyt tulevalla kaudella tehdä paremmin?
-Miten tulevalla kaudella hoidatte erikoistilanteet?
-Mikä tulee olemaan käytäntö aikalisien suhteen?

Nämä ovat osittain aivan samaa asiaa, mutta nämä ne olivat Joukon akilleenkantapäitä.
 

Battery

Luottopelaaja
Viestejä
7 707
Asiaa, MUTTA, miksi kukaan ei ole kysynyt (tai saanut vastausta):
-Mihin asiohin kiinnität erityistä huomiota verrattuna edelliseen päävalmentajatehtävääsi?
-Mitä asioita haluat nyt tulevalla kaudella tehdä paremmin?
-Miten tulevalla kaudella hoidatte erikoistilanteet?
-Mikä tulee olemaan käytäntö aikalisien suhteen?

Nämä ovat osittain aivan samaa asiaa, mutta nämä ne olivat Joukon akilleenkantapäitä.
Millä sijalla olisin sitten sarjataulukossa? T. Jokke.
 

Rauno Repomies

Tähtipelaaja
Viestejä
12 489
Asiaa, MUTTA, miksi kukaan ei ole kysynyt (tai saanut vastausta):
-Mihin asiohin kiinnität erityistä huomiota verrattuna edelliseen päävalmentajatehtävääsi?
-Mitä asioita haluat nyt tulevalla kaudella tehdä paremmin?
-Miten tulevalla kaudella hoidatte erikoistilanteet?
-Mikä tulee olemaan käytäntö aikalisien suhteen?

Nämä ovat osittain aivan samaa asiaa, mutta nämä ne olivat Joukon akilleenkantapäitä.
Eiköhän Jokke ole paljon käynyt asioita läpi mielessään, mutta ei sitä voi kiistää, etteikö tulokset olisi ollut hyviä. Pistekeskiarvolla mitattuna ihan Liigan kärkipäästä.

Itsekin Joken pelikirjaa tullut kritisoitua, mutta tuskin kukaan odottelee potkuja sarjakärjestä lokakuussa, kun peli vasta on alkutekijöissään. Ojasen Make sielä pelistä isommassa määrin pelitavasta taisi vastata.

Joka koutsilla on heikkoutensa.
 

Blackhawk

Luottopelaaja
Viestejä
1 113
Eiköhän Jokke ole paljon käynyt asioita läpi mielessään, mutta ei sitä voi kiistää, etteikö tulokset olisi ollut hyviä. Pistekeskiarvolla mitattuna ihan Liigan kärkipäästä.

Itsekin Joken pelikirjaa tullut kritisoitua, mutta tuskin kukaan odottelee potkuja sarjakärjestä lokakuussa, kun peli vasta on alkutekijöissään. Ojasen Make sielä pelistä isommassa määrin pelitavasta taisi vastata.

Joka koutsilla on heikkoutensa.
Tottakai, mutta miksi näistä asioista ei kukaan kysy mitään? Aika vahvasti uhriutui ja heitti koko Ilveksen organisaation bussin alle, ikäänkuin täysin syyttä suotta. Tähän nojaten joku teema ”olen oppinut virheistäni” olisi ollut toivottava.
 
  • Tykkää
Reactions: CTS

Rauno Repomies

Tähtipelaaja
Viestejä
12 489
Tottakai, mutta miksi näistä asioista ei kukaan kysy mitään? Aika vahvasti uhriutui ja heitti koko Ilveksen organisaation bussin alle, ikäänkuin täysin syyttä suotta. Tähän nojaten joku teema ”olen oppinut virheistäni” olisi ollut toivottava.
Vaikka Myrrä antoi julkisuuteen levollisia kommentteja heti tuoreeltaan potkujen jälkeen, hänen sisällään myrskysi. Valmentaja halusi vastauksia.

– Selasin silloin 14 vuoden ajalta kaikki valmentajavihkot ja koetin kaivaa oppia. Mitä oli tullut tehtyä hyvin ja mitä olisin voinut tehdä toisin.

– Olin omannäköinen valmentaja ja hoidin omalla tavallani työtä. Minulle on iso arvo se, että tärkeimmät ihmiset, eli pelaajat kopissa, pitivät minua kuitenkin ihan kelpokoutsina.


Tämä löytyi jostain IS:n haastattelusta. En minä mitään älytöntä uhriutumista ole nähnyt, Jokke on vaan puhunut asiasta omaan tyyliinsä sen mitä on puhunut ja aika vähän on asiasta edes halunnut puhua. Media sitten mässäillyt joillain asioilla.

Yhtä lailla se Jalo löi Myrrää bussin alle vihjailemalla mediaan.

Siihen en osaa vastata, mitä toimittajat kyselevät tai miettivät kun juttuja tekevät. Olisihan sekin vähän huvittava näkökulma juttuun, koska kaikkihan virheitä tekevät. Täydellistä koutsia ei olekaan.

En ole kyllä muistakaan potkut saaneista koutseista nähnyt mitään ”nämä virheet tein” -juttua.
 

Soho

Tähtipelaaja
Viestejä
19 510
Tottakai, mutta miksi näistä asioista ei kukaan kysy mitään? Aika vahvasti uhriutui ja heitti koko Ilveksen organisaation bussin alle, ikäänkuin täysin syyttä suotta. Tähän nojaten joku teema ”olen oppinut virheistäni” olisi ollut toivottava.
Hiukan väsyneitä on olleet Joken puheet Kookoon peräsimessä. Ei tuosta tule ulospäin sellaista fiilistä, että tässä ollaan menossa kovasti eteenpäin. Hienoa, että ukko on taas Liigavalmennuksessa mukana, mutta vaikea on nähdä, että tästä olisi tulossa todellinen riemumarssi. Märehtii menneissä edelleen. Voittamisen asennetta kaipaisi edelleen tuohon preesenssiin.

Katkeruus paistaa edelleen läpi tätä organisaatiota kohti. Menisi jo yli. Karri Kiven ammattimaisuus on jotain sellaista, jota itse arvostan. Tuli kenkää, mutta on selkeästi ymmärtänyt ne syyt. Ja laittanut asiat perspektiiviin:

"Kivi on sinut Ilveksen antamien potkujen kanssa, mutta hän ei halua vatvoa tapahtumien kulkua millään tavalla.

– Se ei kuulu minun tapoihini. Haluan osoittaa tällä tavalla kunnioitukseni seuralle. Lähden siitä, että muut saavat jatkaa puhtaalta pöydältä. Tulin Tampereelle sillä mielellä, että saisin Ilvekseen uutta eloa. Ilves on nyt kaikin puolin erinomaisessa hapessa."

Kunnioittamalla saa kunnioitusta.
 

Rauno Repomies

Tähtipelaaja
Viestejä
12 489
Hiukan väsyneitä on olleet Joken puheet Kookoon peräsimessä. Ei tuosta tule ulospäin sellaista fiilistä, että tässä ollaan menossa kovasti eteenpäin. Hienoa, että ukko on taas Liigavalmennuksessa mukana, mutta vaikea on nähdä, että tästä olisi tulossa todellinen riemumarssi. Märehtii menneissä edelleen. Voittamisen asennetta kaipaisi edelleen tuohon preesenssiin.

Katkeruus paistaa edelleen läpi tätä organisaatiota kohti. Menisi jo yli. Karri Kiven ammattimaisuus on jotain sellaista, jota itse arvostan. Tuli kenkää, mutta on selkeästi ymmärtänyt ne syyt. Ja laittanut asiat perspektiiviin:

"Kivi on sinut Ilveksen antamien potkujen kanssa, mutta hän ei halua vatvoa tapahtumien kulkua millään tavalla.

– Se ei kuulu minun tapoihini. Haluan osoittaa tällä tavalla kunnioitukseni seuralle. Lähden siitä, että muut saavat jatkaa puhtaalta pöydältä. Tulin Tampereelle sillä mielellä, että saisin Ilvekseen uutta eloa. Ilves on nyt kaikin puolin erinomaisessa hapessa."

Kunnioittamalla saa kunnioitusta.
Missä tuo märehtiminen, vatvominen ja katkeruus näkyy?

”Se on menneen talven lumia ollut jo pitkään, hän kuittaa yllättävän irtisanomisensa.”

Katkeruuden sinänsä kyllä voin ymmärtää kun 14 vuoden työ lyödään tylysti sarjakärjestä nippuun, olivat ne lopulliset syyt sitten mitkä hyvänsä. Enemmän kuitenkin näen, että media asialla mässäilee kuin mitä Jokke.

Haluan myös korostaa, että en ole tässä asiassa ns. ”kummankaan puolella”. Ihmetyttää vaan paljonko Jokkea täälä lyödään.
 

Soho

Tähtipelaaja
Viestejä
19 510
Missä tuo märehtiminen, vatvominen ja katkeruus näkyy?

”Se on menneen talven lumia ollut jo pitkään, hän kuittaa yllättävän irtisanomisensa.”

Katkeruuden sinänsä kyllä voin ymmärtää kun 14 vuoden työ lyödään tylysti sarjakärjestä nippuun, olivat ne lopulliset syyt sitten mitkä hyvänsä. Enemmän kuitenkin näen, että media asialla mässäilee kuin mitä Jokke.

Haluan myös korostaa, että en ole tässä asiassa ns. ”kummankaan puolella”. Ihmetyttää vaan paljonko Jokkea täälä lyödään.
Tässä pari lainausta:

"Ilveksen menestys tai menestymättömyys ei enää häntä hetkauta.

– En ole puolesta, enkä vastaan. Sanotaan näin."

"Ilveksen kanssa Myrrän välit ovat nykyään ohuet.

– En ole ollut Ilveksen kanssa missään tekemisissä. Näppilän Jarkko, fysiikkavalmentaja, on minun padelkavereitani, mutta muita kontakteja ei ole Ilves-Hockey oy:hyn ollut."

-> Omasta mielestä näissä paistaa läpi katkeruus. Varmasti siihen on ihan inhimilliset syyt. Jokkena pistäisin kuitenkin kaiken fokuksen nyt sinne Kouvolaan ja Kookoon puolesta toivoisin, että olisi ottanut opikseen matkan varrelta hiukan enemmän voittamiseen tähtäävää puhetta.
 

Patinoitunut runomies

Rivipelaaja
Viestejä
87
Itsellä on tietty arvostus siitä, että teki Ilveksessä mittavan uran. Ja kun miettii kuinka puuntakaa potkut tuli ja paljonko toimittajat ovat asiasta halunneet kohua, niin ihan kelvollisesti Myrrä sen tilanteen hoisi. Ei täydellisesti, mutta olosuhteet huomioiden ihan hyvin.

Välillä vähän ihmetyttää kun edelleen veistellään työkintaista sun muista.

Toisaalta mikä minä olen jeesustelemaan kun lyttään Pennasta aina kun siihen on pienikin sauma.

Siitä olen melko varma, että Ilveksen kyykkäyksestä on jollain tasolla ollut mielissään.

Olin itse vaihdon takana kun olin kauhistellut peliä koko alkukauden. Silti minusta olisi jees jos Jokke onnistuisi Kouvolassa. Vaikka vaan siksi, että tykkää valmentaa viihdyttävää lätkää.
 

ipa1970

Luottopelaaja
Viestejä
8 991
Eiköhän Jokke ole paljon käynyt asioita läpi mielessään, mutta ei sitä voi kiistää, etteikö tulokset olisi ollut hyviä. Pistekeskiarvolla mitattuna ihan Liigan kärkipäästä.

Itsekin Joken pelikirjaa tullut kritisoitua, mutta tuskin kukaan odottelee potkuja sarjakärjestä lokakuussa, kun peli vasta on alkutekijöissään. Ojasen Make sielä pelistä isommassa määrin pelitavasta taisi vastata.

Joka koutsilla on heikkoutensa.
Ihmetyttää vaan paljonko Jokkea täälä lyödään.
Ou jep ja nimenomaan.
Tiedä sitten potkujen todellista syytä mutta valmennus meriiteiltään kovaa jälkeä niin junnuissa kuin liigassa.

Monellako on liigassa kovempi pistekeskiarvo kuin jokella?

Peluutti viihdyttävintä ilveskiekkoa mitä olen nähnyt.

9 kierroksen jälkeen ykkösenä ja sai potkut.
Moni kirjoittanut että hölön alaisuudessa varmaan 10 kierrosta on hakemista??

Muistetaan vielä että liigasta vasta kolme kautta kokemusta ykköskoutsina.

Iso harmi kaikin puolin ettei päässyt liidaan tuota viimeistä pesti kauttaan loppuun.
 

ipa1970

Luottopelaaja
Viestejä
8 991
"Kivi on sinut Ilveksen antamien potkujen kanssa, mutta hän ei halua vatvoa tapahtumien kulkua millään tavalla.
Tuo on siis ammattimaista ja saa arvostusta …

”– Se on menneen talven lumia ollut jo pitkään, hän kuittaa yllättävän irtisanomisensa.”

… mutta tuosta tietysti paistaa katkeruus eikä yli pääse sitten millään
 
Viestejä
2 307
Selvästi Jokke katsoo jo eteenpäin ja on intohimolla mukana uudessa pestissään. Hyvä niin. Onko potkut saaneella työntekijällä joku velvollisuus vatvoa kipeää menneisyyttä julkisesti vuositolkulla? Ei tietenkään. Menestystä Myrrälle työssään. Kaikki muut saa voittaa paitsi meidät ja Saipan.
 

Mr. Torrance

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
942
Monellako on liigassa kovempi pistekeskiarvo kuin jokella?

Peluutti viihdyttävintä ilveskiekkoa mitä olen nähnyt.

9 kierroksen jälkeen ykkösenä ja sai potkut.
Moni kirjoittanut että hölön alaisuudessa varmaan 10 kierrosta on hakemista??
Tuskin tullaan koskaan sitä todellista syytä potkuille saamaan. Olihan silloin sitaatit uutisissa Jalon sanomana, että potkuille oli vahvat perusteet, muttei yksityiskohtia medialle huudeltu. Eiköhän se Kivajokke ole omia käärmekeittojaan kulissien takaa keitellyt ja kiinni jäi.
 

M22

Luottopelaaja
Viestejä
3 039
Tuskin tullaan koskaan sitä todellista syytä potkuille saamaan. Olihan silloin sitaatit uutisissa Jalon sanomana, että potkuille oli vahvat perusteet, muttei yksityiskohtia medialle huudeltu. Eiköhän se Kivajokke ole omia käärmekeittojaan kulissien takaa keitellyt ja kiinni jäi.
Lisäksi, tämä menee osin väärään ketjuun, mutta jälkeenpäin sekin lausunto, että Pennanen ei vaatinut itse pestin aikaistamista, on ruvennut epäilyttämään, vaikka silloin siihen uskoinkin, niin kuin varmasti moni muukin.
 

ipa1970

Luottopelaaja
Viestejä
8 991
Tuskin tullaan koskaan sitä todellista syytä potkuille saamaan. Olihan silloin sitaatit uutisissa Jalon sanomana, että potkuille oli vahvat perusteet, muttei yksityiskohtia medialle huudeltu. Eiköhän se Kivajokke ole omia käärmekeittojaan kulissien takaa keitellyt ja kiinni jäi.
Niin mitään totuuspohjaa ei tuollekaan ole.
Oma mutu vauhti sokeus kun myrrän sopparin pää näköpiirissä ja pelättiin pennasen lipeevän käsistä.
Perustan outoon yhtälöön että myrrä huuteli ja vaati perusteita mutta toimisto ei niitä sitten antanut.
Kukaan ei todellakaan tuollaista huutele jos syy itsessä.

Jalo ja kumppaneiden ei tarvinnut selitellä kun ei ollut ”potkut” vaan palkanmaksu jatkui sopparin loppuun.

Jos jotain radikaalia olisi joken puolelta tapahtunut olisi virallinen kengänkuva ollut todellinen ja palkanmaksukin loppunut.
 
Status
Viestiketju on suljettu.
Ylös