Kannattajatoiminnan lieveilmiöt ja häiriökäyttäytyminen

Stefan

Vakiokokoonpanossa
Olishan ton saman viestin voinut sanoa jotenkin sivistyneemmin ja satuttavammin. Mutta toisaalta juuri tuo että myy itsensä rahasta viholliselle on niin vaikea ja pitkä huutaa sivistyneesti, että tuo huoraus kuvastaa toimintaa parhaiten sekä tiivistää asian parhaiten.

Stefan

Vakiokokoonpanossa
Ja jos Mattila kuvitteli ettei saa kuulla sielunsa myymisestä pahimmalle viholliselle, niin sitähän hän toivoi mutta on vain oikeus ja kohtuus että saa kuulla lopun elämäänsä siitä kelle myi ittensä. Joukkueita olis ollut muuallakin ja kyllä täällä vielä kunnioitetaan ja odotetaan joitakin arvoja, vaikka moni kuvittelee että ne on historian havinaa.

Kaukofani

Luottopelaaja
En nyt ota kantaa ylittikö huorittelu jonkun rajan. Mutta kyllä Mattilan nyt pitää ymmärtää että huutelua tulee ja kuulluukin tulla. Vai kuvitteliko että osoittettaisiin suosiota seisten hurraten. Mitä pyhimys Ottoon tulee niin ottakoon nyt ekaks kantaa pikkutytöiltä kuvia pyydelleestä ja eikä muistaakseni mitenkään viimekaudella kommentoinut tuota raiskaajaakaan. Että se näistä Oton arvoista…

Luikaus

Luottopelaaja
Joo omansa taisi pari kautta sitten huudella Bappille kaikennäkösiä banaanihuutoja. Niin ne aika kultaa muistot.
Heidän foorumillaan nuo saatanan peruna-Jussit esittävät jotain saatanan moraalipoliisia eikä sanaakaan kuulu näistä Baptiste huudoista tai Pizzakuski Rafkinin perseilyistä.

Toisaalta, en ole kovin yllättynyt.

Keltavihreäpeto

Vakiokokoonpanossa
En nyt ota kantaa ylittikö huorittelu jonkun rajan. Mutta kyllä Mattilan nyt pitää ymmärtää että huutelua tulee ja kuulluukin tulla. Vai kuvitteliko että osoittettaisiin suosiota seisten hurraten. Mitä pyhimys Ottoon tulee niin ottakoon nyt ekaks kantaa pikkutytöiltä kuvia pyydelleestä ja eikä muistaakseni mitenkään viimekaudella kommentoinut tuota raiskaajaakaan. Että se näistä Oton arvoista…

Oli kehunut vaihtoaitiossa Rauhalalle ja Tanukselle, että kun peli päättyy hän saa fanittamaltaan Ilves-päädyltä standing ovationin ja oli jo kotona vähän harjoitellut miten huudattaa seisomakatsomoa tekemällä kuperkeikan. Tuntuuhan se nyt pahalta, vähän kun tikkari vietäisiin käsistä kun ei toteutunutkaan.

Lööfin Leksa

Vakiokokoonpanossa
Heidän foorumillaan nuo saatanan peruna-Jussit esittävät jotain saatanan moraalipoliisia eikä sanaakaan kuulu näistä Baptiste huudoista tai Pizzakuski Rafkinin perseilyistä.

Toisaalta, en ole kovin yllättynyt.
Rönni taisi olla jo liikaa, niin ei voi ottaa kantaa Rafkinin perseilyihin. Aika jännä sinänsä, että kukaan lehti tai muu taho ei sitä nostanut tikun varteen, vaikka siitä oli vaikka minkälaista kuvamateriaalia pitkin Jodelia ja Redditiä.

No joo, se on sitten taas eri keskustelu eikä kuulu tähän.

Ilvesfan

Vakiokokoonpanossa
Ymmärrän sen, että jos junnut järjestää tappeluita niin se on naurettavaa ja väärin ja sitä ei kaivata, ei todellakaan. Sen sijaan Mattila on kyllä ansainnu kaiken paskan mitä vaan saa. Jos sä käyt Ilveksen junnupolun alusta loppuun, sun isä on ilveksen kunnia kapteeni ja sulla on aina ollu Ilves sydän (eikä mikään pieni semmonen) ja silti meet Tapparaan rahan takia, niin soppas oot ite keittäny. Täälä itketään huora huudoista, maailmalla joissain futiskulttuureissa Mattila ois voinu olla kuollu tai vähintäänkin pahoinpidelty tommosen siirron jälkeen, niin siitä voi suhteuttaa. Mun puolesta joku neloskentän jyrä voi käydä seuraavassa paikallisessa ajaa Mattilan yli, tuli pelikieltoo tai ei
Ilmeisesti koko perhe mennyt pilalle. Tässä kuva mouhot-hpk pelistä. Eipä kait ihme että valitsi rahan himoissa mouhot kun isi pappakin tykkää oranssista. Tässä teille kunniakapteenimme.
1000044733.jpg

kirvesrinnassa

Luottopelaaja
Otto Rauhala rasismin jälkeen :)
Otto Rauhala kun joukkuekaverista sanotaan pahasti :mad:

En ole sitä mieltä, että Oton olisi tuohon teikäläisten chänttiin tarvinnut reagoida, mutta itsehän tuo sanoi että yksittäisiin huuteluihin on mahdotonta puuttua, eikä tuo rasistinen paska ollut todellakaan mikään SO:n yhteischäntti. Siinä kohtaa minä irtisanoisin itseni kaikesta toiminnasta täysin.

Itse olen sitä mieltä että näihin chäntteihin puuttuminen on aika turhaa kun ei kumpikaan porukka ole toista "parempi", ja nämä kuuluvat tällaiseen paikallisasetelmaan.

SaviMatti

Rivipelaaja
Rauhala ei kaiketi kuullut SO:ta pelin aikana. Ja vaikka kuulisi niin ei se sanoihin keskity. Se pelaa. Sanoista päätellen ei siis Ilvesrunkku chantti ole hänen korvia tavoittanut siten jätti tuomitsematta. Toivottavasti Aamulehti on hereillä ja kysyy mielipidettä huomen aamulla. Mitä tulee case Baptiste vertauksiin eikös ne ollut yksittäisiä känniläishuutoja? Kun taas Mattilan huorittelu oli organisoitu chantti. Rauhalan mukaan. Korjaatkaa jos olen väärässä. (väliedit just ylhäällä @kirvesrinnassa toteaa saman pointin) En tahdo levittää foorumitotuuksia. Ja lehtijutun mukaan pelin jälkeen vasta nämä huorat kuulu.

Any case huolestuttavaan suuntaan on nämä derbyt menossa. Täälä verrataan, että tuo huorittelu ei ole mitään keskieuroppaan mutta ku juttu on siinä, että sitä kulttuuria ei haluta tänne.

Lööfin Leksa

Vakiokokoonpanossa
Hyvä tarkennus. Kiitos. Pointti kuitenkin se, että se ei ollut mikään yhdessä organisoitu rallatus. Vaan satunnaiset ääliöt. Huoraa huutivat eilen vissiin "koko" Ilveksen fanikatsomo, joka oli kyllä muuten rautaa taas.
Veikkasin, että osaan nimetä ne muutamat henkilöt, noin 7-10kpl, jotka näitä huippuideoita saa ja sitten saa vielä ne 12-kesäiset junnutkin mukaan, kun ne raukkaparat luulee, että se on niin komeeta. Sori tästä faktasta.

Mutta siinä kanssasi samaa mieltä, että väärään suuntaan ollaan menossa kannattajakulttuurin suhteen etenkin paikallisissa. Mutta noh, eiköhän sen kantapään kautta sitten opi, kun joku/jotkut paikallispelit pelataankin kannattajakatsomot tyhjinä.

Lööfin Leksa

Vakiokokoonpanossa
Veikkasin, että osaan nimetä ne muutamat henkilöt, noin 7-10kpl, jotka näitä huippuideoita saa ja sitten saa vielä ne 12-kesäiset junnutkin mukaan, kun ne raukkaparat luulee, että se on niin komeeta. Sori tästä faktasta.

Mutta siinä kanssasi samaa mieltä, että väärään suuntaan ollaan menossa kannattajakulttuurin suhteen etenkin paikallisissa. Mutta noh, eiköhän sen kantapään kautta sitten opi, kun joku/jotkut paikallispelit pelataankin kannattajakatsomot tyhjinä.
Niin ja piti siis vielä todeta, että en usko tämän olleen organisoitu, jos ymmäsin pointtisi oikein. Lähinnä hetken mielijohteesta keksitty, kun/jos Mattila on sattunut esim. katseensa Osastoon kääntämään.

Ilvesfan

Vakiokokoonpanossa

Muutaman (ansaitun) huora huudon takia kohta pelataan tyhjille katsomoille? Jään odottelemaan tämän tapahtumista. Ainakaan viranomaisilta ei tästä pelistä ole yhtään mitään negatiivista sanottavaa. Tuskin seuroillakaan.

TaikuriLuttinen

Luottopelaaja
En ole sitä mieltä, että Oton olisi tuohon teikäläisten chänttiin tarvinnut reagoida, mutta itsehän tuo sanoi että yksittäisiin huuteluihin on mahdotonta puuttua, eikä tuo rasistinen paska ollut todellakaan mikään SO:n yhteischäntti. Siinä kohtaa minä irtisanoisin itseni kaikesta toiminnasta täysin.

Itse olen sitä mieltä että näihin chäntteihin puuttuminen on aika turhaa kun ei kumpikaan porukka ole toista "parempi", ja nämä kuuluvat tällaiseen paikallisasetelmaan.
Mä taas olen sitä mieltä että kapteenina Rauhalan olisi pitänyt puuttua omien rasistisiin huutoihin, jos Friman olisi vastaavista hiljaa, niin olisin todella pettynyt.

Otto teki itse valinnan mihin puuttuu, mihin ei. Arvoista se kertoo.

Viimeksi muokattu: