Kannattajatoiminnan lieveilmiöt ja häiriökäyttäytyminen

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Viestejä
5 334
Tiesin kyllä koko ajan, kuka tuo kaveri on, mutta käydään nyt silti yhteenvetona läpi vielä:

Eli tappara.cossa samassa keskustelussa nauretaan Ilveksen wannabe-huligaaneille ja ultrille ja käsitellään tätä paikallispelin tapahtumaa niin, että alkuperäisenä lähteenä on heidän oma (saman tapauksen yhteydessä hallista poistettu) wannabe-huligaaninsa, joka on ilmiselvästi ihannoinut ja osallistunutkin tällaiseen kulttuuriin ja nyt sitten poistelee sellaista materiaalia tileiltään?


EDIT: Voisikohan joku käydä siellä kysäisemässä, että mitäs...
Yritetty on kysyä mutta jostain kumman syystä modet ei päästä näitä kysymyksiä siellä läpi.:D
 

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
7 064
Itse olen ainakin aina tiennyt, että kunnon huligaani hakee ensin myllyä, jonka jälkeen heittäytyy uhriksi, tekee rikosilmoituksen ja poistaa somekäyttäjänsä. Jännä jos joillekin tuli yllätyksenä, mutta tällaista se todellinen huliganismi on.

Ei alennuta mekään täällä nyt faktoja tietämättä kertomaan, mitä tässä on tapahtunut. Se on juuri sitä, mikä näissä on perseestä. Muistetaan myös, että tapaukseen liittyy kyseisen henkilön 14-vuotias pikkuveli ja että rikosilmoitus on tehty.

Tehdään me mieluummin täällä niin, että odotetaan joukkueiden turvallisuuspääliköiden, poliisin jne. kautta tulevia faktoja tapauksesta.

Se nyt voidaan kuitenkin sanoa, että tappara.co-palstan lähde, josta tämä kaikki on lähtenyt liikkeellä, on jokseenkin kyseenalainen.
 

pelikirja

Luottopelaaja
Viestejä
4 706
Ei alennuta mekään täällä nyt faktoja tietämättä kertomaan, mitä tässä on tapahtunut. Se on juuri sitä, mikä näissä on perseestä. Muistetaan myös, että tapaukseen liittyy kyseisen henkilön 14-vuotias pikkuveli ja että rikosilmoitus on tehty.

Tehdään me mieluummin täällä niin, että odotetaan joukkueiden turvallisuuspääliköiden, poliisin jne. kautta tulevia faktoja tapauksesta.

Se nyt voidaan kuitenkin sanoa, että tappara.co-palstan lähde, josta tämä kaikki on lähtenyt liikkeellä, on jokseenkin kyseenalainen.
Tapparako kyseenalainen..ei kai,eikös se oo ihan puolueeton palsta? Jokos il,is mediat kirjoittaa asiasta tappara hooligans.
 

kirvesrinnassa

Luottopelaaja
Viestejä
2 192
Ensin annettiin ainakin itselleni ymmärtää että kyseessä oli suunnilleen joku pikkupoika fanipaita päällään katsomassa peliä kunnes joku tappioasemasta hermostunut ilvesläinen huitaisi nyrkillä varoittamatta naamaan mutta nyt käy ilmi tällaisia taustaseikkoja niin onhan tässä nyt hieman sellainen mitä vittua-fiilis, saas nähdä miten päättyy.
 

TaikuriLuttinen

Luottopelaaja
Viestejä
4 223
Ensin annettiin ainakin itselleni ymmärtää että kyseessä oli suunnilleen joku pikkupoika fanipaita päällään katsomassa peliä kunnes joku tappioasemasta hermostunut ilvesläinen huitaisi nyrkillä varoittamatta naamaan mutta nyt käy ilmi tällaisia taustaseikkoja niin onhan tässä nyt hieman sellainen mitä vittua-fiilis, saas nähdä miten päättyy.

No, kaveri onnistui hienosti. Nyt kaikilla jotka ei faktoja tiedä kuva on edelleen about tuollainen.
 

Tre1931

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
721
Ensin annettiin ainakin itselleni ymmärtää että kyseessä oli suunnilleen joku pikkupoika fanipaita päällään katsomassa peliä kunnes joku tappioasemasta hermostunut ilvesläinen huitaisi nyrkillä varoittamatta naamaan mutta nyt käy ilmi tällaisia taustaseikkoja niin onhan tässä nyt hieman sellainen mitä vittua-fiilis, saas nähdä miten päättyy.
Niin siis tässä on tapahtunut se klassinen tapahtuma, eli nuoriso tykästynyt ultras/huligaani menoon ja voimafantasioissaan on sitten lähtenyt toteuttamaan unelmaansa. Valitettavasti junnut ovat kohdanneet karun totuuden, jossa se toinenkin puoli pistää vastaan jos päälle käydään. Nenä on tullut kipeäksi ja sitten ollaankin vain uhreja, jotka tehtailevat rikosilmoituksia :D

On ostettu kompassia hihaan ja kärpäslasit päässä, mutta vaatteet ei tee vielä ihmisestä jotain UFC staraa.
 

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Viestejä
5 334
Ensin annettiin ainakin itselleni ymmärtää että kyseessä oli suunnilleen joku pikkupoika fanipaita päällään katsomassa peliä kunnes joku tappioasemasta hermostunut ilvesläinen huitaisi nyrkillä varoittamatta naamaan mutta nyt käy ilmi tällaisia taustaseikkoja niin onhan tässä nyt hieman sellainen mitä vittua-fiilis, saas nähdä miten päättyy.
Ihme kyllä teidän foorumilla tästä ei edelleenkään ole muuta tietoa kuin se että iso paha Osastolainen on nyt lasta mennyt lyömään.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
16 201
Tehdään me mieluummin täällä niin, että odotetaan joukkueiden turvallisuuspääliköiden, poliisin jne. kautta tulevia faktoja tapauksesta.
Mää vähän luulen, että me ei tulla lukemaan tästä enää mitään virallista mistään.
Esitutkinta tulee päättymään syyttämättäjättämispäätökseen, ellei siinä siis ole käynyt jotenkin pahemmin. Mun ymmärriäys asiasta on yksi nyrkin isku ja mitään vakavaa ei tapahtunut.
 

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Viestejä
5 334
Mää vähän luulen, että me ei tulla lukemaan tästä enää mitään virallista mistään.
Esitutkinta tulee päättymään syyttämättäjättämispäätökseen, ellei siinä siis ole käynyt jotenkin pahemmin. Mun ymmärriäys asiasta on yksi nyrkin isku ja mitään vakavaa ei tapahtunut.
Se on juuri näin.
 

kirvesrinnassa

Luottopelaaja
Viestejä
2 192
Niin siis tässä on tapahtunut se klassinen tapahtuma, eli nuoriso tykästynyt ultras/huligaani menoon ja voimafantasioissaan on sitten lähtenyt toteuttamaan unelmaansa. Valitettavasti junnut ovat kohdanneet karun totuuden, jossa se toinenkin puoli pistää vastaan jos päälle käydään. Nenä on tullut kipeäksi ja sitten ollaankin vain uhreja, jotka tehtailevat rikosilmoituksia :D

No joo tyypillisen naiivia touhua ja kas kummaa itseä ei enää huvita hoidella asioita kun voi omakin osuus joutua negatiiviseen valoon...noh eiköhän nämä nopeasti opeta todellisuutta ja anna toisen mahdollisuuden miettiä että olisiko parempi vain keskittyä siihen kannattamiseen. :)
 

pelikirja

Luottopelaaja
Viestejä
4 706
Ensin annettiin ainakin itselleni ymmärtää että kyseessä oli suunnilleen joku pikkupoika fanipaita päällään katsomassa peliä kunnes joku tappioasemasta hermostunut ilvesläinen huitaisi nyrkillä varoittamatta naamaan mutta nyt käy ilmi tällaisia taustaseikkoja niin onhan tässä nyt hieman sellainen mitä vittua-fiilis, saas nähdä miten päätty
Mää vähän luulen, että me ei tulla lukemaan tästä enää mitään virallista mistään.
Esitutkinta tulee päättymään syyttämättäjättämispäätökseen, ellei siinä siis ole käynyt jotenkin pahemmin. Mun ymmärriäys asiasta on yksi nyrkin isku ja mitään vakavaa ei tapahtunut.
Jos kimppuun käyny ja toinen puolustautuu yhellä iskulla ja ei tapahdu sen vakavampaa niin kaatuu viimeistään käräjillä.Itsepuolustusta,case closed.
 

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
7 064
Mää vähän luulen, että me ei tulla lukemaan tästä enää mitään virallista mistään.
Esitutkinta tulee päättymään syyttämättäjättämispäätökseen, ellei siinä siis ole käynyt jotenkin pahemmin. Mun ymmärriäys asiasta on yksi nyrkin isku ja mitään vakavaa ei tapahtunut.
Kyllä me saatetaan tästä vielä jotain luettavaa saada. Iltalehti kun uutisoi asiasta eilen ja mainitsi uutisessaan, että joukkueiden turvallisuuspäälliköitä ei tavoitettu kommentoimaan, niin en pitäisi ihmeenä, jos ainakin järjestäneen tahon, eli Ilveksen, turvallisuuspäälliköltä vielä lausunto tulisi (nyt kun mediakynnys on ylittynyt).

Rikosilmoitus tosiaan tuskin johtaa mihinkään kummempaan.
 

kirvesrinnassa

Luottopelaaja
Viestejä
2 192
Ihme kyllä teidän foorumilla tästä ei edelleenkään ole muuta tietoa kuin se että iso paha Osastolainen on nyt lasta mennyt lyömään.

Joo ei ole kyllä yhtään mitään uutta tietoa siellä mutta viimeksi kun teikäläisten kaveri jakoi Ilvesfoorumin version tapahtumista sinne niin kauhea äläkkä ja false claim-puhe alkoi niin en tiedä auttaako sekään että asiaan tuo toista puolta esille siellä vai tuleeko vain jotain penaltya lietsomisesta.
 

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
7 064
Kuten täällä eilen kerroin, niin laitoin tapauksesta Iltalehteen jutun tehneelle toimittajalle tiettyjä kysymyksiä koskien journalistisia valintojaan. Esitin asiani todella asiallisesti ja rakentavasti. "Yllättäen" en ole saanut mitään vastausta.
 

kirvesrinnassa

Luottopelaaja
Viestejä
2 192
Joku saattaa ehkä miettiä että miksi minä tähän sävyyn tästä tapparalaisena jauhan mutta ainakin oma oikeustaju on sellainen että jos itse haluaa olla hooligans-touhuissa messissä niin yleensä sen mukana sitten sattuu kaikenlaista. Plus se että olen tässä nyt viikonlopun väitellyt siitä ettei kannattajakulttuurin mainetta tulisi sotkea niin eivätpä nämä ainakaan tuota agendaa kauheasti edistä.
 

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Viestejä
5 334


Se on muuten hyvä että nämä toimittajatkin jakavat tätä juttua eteenpäin. Ei mitään lähdekritiikkiä tai ovatko nuo oikeat tapahtumien kulut

Tämähän on nykypäivää. Toimittajat ovat todella laiskoja. Jaetaan vain muiden juttuja kun ei itse viitsitä ottaa asioista selvää. Varsinkin näiden klikkisivustojen toimittajat. Sensaatiohakuista ei mitään muuta.
 

Takaisku

Luottopelaaja
Viestejä
2 480
Ei kai alle 15-vuotias ole rikosoikeudellisesti vastuussa tekemisistään mutta korvausvelvollinen on. Tiedä sitten onko 14-vuotias osapuoli ajatellut pääsevänsä pälkähästä ikänsä vuoksi. Totuus toivottavasti selviää jossakin vaiheessa.
 

Takaisku

Luottopelaaja
Viestejä
2 480
Tämähän on nykypäivää. Toimittajat ovat todella laiskoja. Jaetaan vain muiden juttuja kun ei itse viitsitä ottaa asioista selvää. Varsinkin näiden klikkisivustojen toimittajat. Sensaatiohakuista ei mitään muuta.
Eihän noiden julkaisujen tehtävä muu olekaan kuin houkutella ihmisiä katselemaan mainoksia. Sisältö on aivan täyttä roskaa. Itse en noita lue lainkaan.
 
Ylös