Kannattajatoiminnan lieveilmiöt ja häiriökäyttäytyminen

Komarohvin Poika

Rivipelaaja
Mun mielestä tästä on ihan turha nyt jahkata täällä foorumeilla, jos asiasta on tosiaankin tehty asianmukaisesti ilmotus eteenpäin. Ei me täällä yritetä oikeuttaa kenenkään tekoja. Jos asiassa on jotain selvitettävää, se varmasti myös käydään asianmukaisesti läpi. Itse en ollut tilannetta todistamassa, joten en ota kantaa. Suosittelen samaa kaikille muillekkin.

mestari.

Vakiokokoonpanossa
Mun mielestä tästä on ihan turha nyt jahkata täällä foorumeilla, jos asiasta on tosiaankin tehty asianmukaisesti ilmotus eteenpäin. Ei me täällä yritetä oikeuttaa kenenkään tekoja. Jos asiassa on jotain selvitettävää, se varmasti myös käydään asianmukaisesti läpi. Itse en ollut tilannetta todistamassa, joten en ota kantaa. Suosittelen samaa kaikille muillekkin.
Mielestäni se on oikein hyvä, että näistä asioista puhutaan. Sun mainitsema jahkaus tapahtuu, kun joillekkin porukasta pitäny näköjään vääntää asiat rautalangasta ja aika paljon enempikin..

VärienTunnustaja

Divarijyrä
Ylläpidon jäsen
En mitenkään. Jos on näin mennyt. Koiran puraisu voisi vahinkokin olla. Eläin on aina arvaamaton joskus. Mutta jos koiralle annettiin käsky käydä kiinni, niin silloinhan se ei koskaan ole vahinko. Silloin poliisi on toiminut väärin ja perästä kuuluu toivottavasti. Tai sitten tilanne ei ihan noin ole ja maassa onkin vielä jotain äksöniä ollut. Mutta tuskin, kun moni on nähnyt. Ja ohan siä kamerat.
Poliisikoira ei koskaan saa olla arvaamaton. Ei koskaan.

Niitä, jotka edes valikoituu, koulutetaan pennusta asti ja joka tilanteeseen.

WillieGunn

Luottopelaaja
Poliisikoira ei koskaan saa olla arvaamaton. Ei koskaan.

Niitä, jotka edes valikoituu, koulutetaan pennusta asti ja joka tilanteeseen.
Totta. Kuitenkin sen aiemmankin derbyn tapauksessa mainittiin koiran napanneen sivullisen takkiin kiinni. Ja poliisikin kelas naisen yli

Jos tossa vahinko/virhe on käynyt, niin ohjaajan toimesta, ei koiran. Esim arvellut, että tällä on hallussaan vaarallinen esine. Esim puukko. Virhe arvio ei ole rikos. Työtään tekevät.

lake79

Vakiokokoonpanossa
Mun mielestä tästä on ihan turha nyt jahkata täällä foorumeilla, jos asiasta on tosiaankin tehty asianmukaisesti ilmotus eteenpäin. Itse en ollut tilannetta todistamassa, joten en ota kantaa. Suosittelen samaa kaikille muillekkin.
Tämä niin niin hitosti. Itse kävin somekursseilla, jossa opetettiin mm. väärän tiedon lukemista/levittämistä esim. olettamalla asioita, suosittelen kaikille noita kursseja.

Toutain

Luottopelaaja
En näe tuota provosointina. Ne koirat ovat siellä syystä ja virkavaltaa pitäisi vaan kunnioittaa. Virkavalta ei taatusti ota ketään voimalla talteen ilman syytä ja silloin on kyllä lain sallima hauskuus ylitetty jo kauan aikaa sitten. Jos oletetaan kunnon mellakkaa niin sitten sinne tullaan siihen varautuneena. Nämäkin ”kannattajat” voisivat valita toisin ja kävellä kiltisti pois kuten suurin osa poistuvasta yleisöstä esimerkillään osoittaa.

Spontaani repeäminen tälle viestille. Vähänpä olet elämää nähnyt :D

Mestaruusjuna

Vakiokokoonpanossa
Omasta mielestä jokseenkin huvittavaa, että Suomen poliisi kyselee ja keskustelee rauhassa tunteja Elokapinalaisten kanssa, että voisitteko siirtyä, kun he on menneet täysin ilman lupaa millon mihinkäkin ajotielle istumaan. Sitten kun jääkiekkofanit juhlivat upeaa voittoa ja heidän päälleen heitetään tuoppi niin tähän heittoo vastatessa poliisi alkaa käyttämään voimaa ja yhtäkkiä tarvitaan 4 poliisia ja POLIISIKOIRA pistämään puolustuskyvytön ukko nippuun alta aikayksikön.

Että ei ne siellä poliisissakaan aina ihan puhtaita pulmosia ole. Toisekseen etenkin vartija/järjestyksenvalvoja alalla on todella paljon ihmisiä töissä, jotka ovat alalla, koska haluavat pistää ihmisiä nippuun, ei nyt kauhea yllätys, mikäli poliisista löytyis tämmösiå sankareita myös.

Pika1

Luottopelaaja
Omasta mielestä jokseenkin huvittavaa, että Suomen poliisi kyselee ja keskustelee rauhassa tunteja Elokapinalaisten kanssa, että voisitteko siirtyä, kun he on menneet täysin ilman lupaa millon mihinkäkin ajotielle istumaan. Sitten kun jääkiekkofanit juhlivat upeaa voittoa ja heidän päälleen heitetään tuoppi niin tähän heittoo vastatessa poliisi alkaa käyttämään voimaa ja yhtäkkiä tarvitaan 4 poliisia ja POLIISIKOIRA pistämään puolustuskyvytön ukko nippuun alta aikayksikön.

Että ei ne siellä poliisissakaan aina ihan puhtaita pulmosia ole. Toisekseen etenkin vartija/järjestyksenvalvoja alalla on todella paljon ihmisiä töissä, jotka ovat alalla, koska haluavat pistää ihmisiä nippuun, ei nyt kauhea yllätys, mikäli poliisista löytyis tämmösiå sankareita myös.
On siinä sellanen ero, että toinen tilanne on eskaloitumassa väkivaltaiseksi yhteenotoksi ja toisessa istutaan tiellä paikallaan.

Komarohvin Poika

Rivipelaaja
Mielestäni se on oikein hyvä, että näistä asioista puhutaan. Sun mainitsema jahkaus tapahtuu, kun joillekkin porukasta pitäny näköjään vääntää asiat rautalangasta ja aika paljon enempikin..
Aivan se ja sama mitä kukakin täällä uskoo varsinkin, jos ei itse ollut paikalla. Mikäli tästä tulee joku virallinen selvitys, niin totuus tulee varmasti ilmi.

Robert ja Nollakulma

Luottopelaaja
On olemassa sellainen kuin voimankäytön kaava. Tuossa kaavassa koiran jälkeen ei ole enää kuin ampuma-ase. Toisin sanoen kaasu, pamppu ja etälamautin ovat lievempiä voimakeinoja, mitä pitäisi käyttää/harkita ennen koiraa.

Tätä vasten on aika uskomaton juttu, jos koira on purrut kohdehenkilöä. Tuossa tilanteessa hänen olisi ollut olla isosti vaaraksi ympäristölleen ja periaatteessa aseistettu.

WillieGunn

Luottopelaaja
Koirien kanssa eläneenä näin sen tilanteen niin, että räksyttävää koiraa pidellyt poliisi provosoi koiran hermostumista kaikin mahdollisin tavoin. Vetämällä sitä hihnasta juurikin nykien. Koiran olisi voinut viedä sivumpaan rauhoittumaan, jos siihen olisi poliisilla ollut aitoa halua mutta siltä se ei sivustakatsojan silmiin näyttänyt. Itseltä meni tämän näytöksen myötä usko poliisiin puolueettomuuteen ja hyväntahtoisuuteen.

Ideana on juuri kiihottaa koiran energiat tappiin. Haukkuva ja räyhäävä koira toimii pelotteena. Tarkoituksella. Viedä koira sivuun rauhoittuun… Huoh.

jahnu

Vakiokokoonpanossa
Avatkaapa vielä hieman. Te vähän kiltisti lauloitte ja vittuilitte. Sitten yhtääkkiä poliisit käy kimppuun ja 4 miehen voimin. Kukaan muu ei tehnyt mitään vastustaakseen. Poliisi vai aiheutti ongelmia. Joku tässä yhtälössä ei vaan oikein sovi

bmeifter

Rivipelaaja

Uutisesta kommentti
1000076625.jpg

Jäähykuningas18

Luottopelaaja

Uutisesta kommentti
katso liitettä 12205
No jumalauta kukaan ei siellä ole poliisin tai järjestyksenvalvojien päälle käynyt. Jos sinäkin vähän lukisit näitä kommentteja niin huomaisit että siellä on ihan sivulliset, järjestyksenvalvojat itse ja baarin työntekijät todistaneet ja ihmetelleet tätä poliisin käytöstä voittoa juhlivia kannattajia kohtaan.

Vovlo

Tähtipelaaja
Ylläpidon jäsen

VärienTunnustaja

Divarijyrä
Ylläpidon jäsen
No jumalauta kukaan ei siellä ole poliisin tai järjestyksenvalvojien päälle käynyt. Jos sinäkin vähän lukisit näitä kommentteja niin huomaisit että siellä on ihan sivulliset, järjestyksenvalvojat itse ja baarin työntekijät todistaneet ja ihmetelleet tätä poliisin käytöstä voittoa juhlivia kannattajia kohtaan.
Kirjoittaja tuossa vain linkkasi tuon kommentin, minkä löysi :) tuskin on itse sitä mieltä.

bmeifter

Rivipelaaja
@Wasa taitaa kirjoitella siellä ruudun toisella puolen? :D
En, mutta vähän harmittaa kun täällä jo oletuksena vihataan muita omanseuran kannattajia ja haistatellaan välittömästi, yritin heti toimia nykynormien mukaan.

Jos olisin linkannut tuon uutisen kommentin esimerkiksi saate tekstillä:
"Te käytöstavattomat hölmöt, hävetkää itseänne"
Niin olisinpa voinut heti trollaajana olla mitenkään reagoimatta.

Mutta nyt postasin uutisen, uutisen kommenteista screenshottina kommentin missä joku täysin toinen henkilö on vetänyt ne mutkat suoriksi ja mustamaalaa ipan kannattajia.