Katsotaanpa hieman taaksepäin. Boldattuna omasta mielestäni "mielenkiintosia, hämmentäviä tai erikoisia" osia noista viesteistä.
1. "Päivää! Perjantain Ilves-Tappara pelissä Osastolainen kannataja hyökkäsi 14-vuotiaan tapparafanin kimppuun. Pojalla poski punaisena ja jääpussi. Mietteitä tästä? Rikosilmoitus toki on tulossa."
2. "Mukana oli pojan 17v iso-veli joka meni tilanteeseen mukaan tönimään ja suojaamaan pikkuveljeään. Lopputulos oli, että hänet vietiin poliisi autolla pelistä pois ”uhkan” takia. Toivon, että ilveksen ja Tapparan taholta otetaan kantaa tapahtuneeseen. Törkeää, että 14-vuotias joutuu kokemaan tälläista paikassa jota kutsuu ”kodikseen”."
3."Rikosilmoitus on tehty asiaan koskien. Poliiseilla on tiedossa epäillyt tekijät. Toivon ettei, asiasta levitettäisi enään väärätietoa, koska esimerkiksi ilves-foorumilla poikaa syytetään ilveksen kannataja katsomoon menemisestä (ei ole ollu siellä ottelun aikana). Poikaa on syyllistetty ihmisten provosoimisesta vaikka kyseessä on ollut hyökkäys kahta alle 18-vuotiasta kohden (14- ja 17-vuotiaita). Myöskään tekijää ei poistettu hallista, vaan uhrin iso-veli. (jonka kimppuun myös hyökättiin). Poliisit jättivät 14-vuotiaan juuri pahoinpidellyn pojan halille, ja poistivat hänestä huolehtivan pois. Tämä ratkaisu oli kyseenalainen, mutta kiitos kaikille jotka huolehtivat uhrista loppupelin."
Tässä kohtaa alkaa haisemaan ja kunnolla. Poliiseilla on tiedossa epäillyt jotka saavat rauhassa katsoa matsin loppuun ja joidenka perään sitten soitellaan joskus kun toimistohessut jaksaa, mutta uhrin isoveli joka on täääääysin syytön koko hässäkkään on poistettu hallista? Hmmm..
4. En ole pojan isä, olen tämä poistettu 17-vuotias. Oon puhunut täällä ittestäni ja ”pojasta” kolmanessa persoonassa, jotta viestit olisivat mahdollisimman selkeitä. En ole ketään lyönyt, töninyt takaisin enkä ole ollut erityisen agressiivinenkaan vaan provosoitunu ja olen yrittänyt suojella veljeäni ja itseäni. Minut ilmesesti poistettiin, koska olin mukana ”tappelussa” ja olin tällöin ainoa tavoittu heistä. Tänään olen ollut poliisiin yhteydessä eivätkä he osanneet sanoa miksi minut poistettiin ottelusta, ja he ihmettelivät partion ratkaisua, koska olihan veljeni hieman shokissa katsomossa ja olin ”vastuussa” hänesta tavallaan.
5. Aikaslailla, koputettiin selkään ”mitä ■■■■■■ toi on meidän lippu” (tämän tyylisesti en nyt ihan kirjaimellisesti muista) toki asian olisi voinut sanoa nätimmin. Tästä alkoi ”osaston” (ei kuulemma olekkan osastolaisia hmm…) nuorten ”hyökkäys” meitä kohti. Versioita tapahtuneesta on nyt vähän liikaa, mutta kukaan meistä ei ole heitä lyönyt. Asiaa on turha spekuloida enempään tapahtumien muodossa, koska nyt on kaksi tarinaa. Poliisi selvittää asiaa ja saamme kaikki kuulla miten se oikeasti meni. Muistakaa että tapaus oli ohi ehkä viidessä sekunnissa, joten esimerkiksi hyökkääjiä oli vaikea tunnistaa. En nyt itse jaksa kommentoida tätä asiaa enään jos en hirveän väärää tietoa täällä nää. Tää on tuottanut aika negatiivistä julkisuutta itselleni ja veljelleni. Esimerkiksi Osastolainen teki uuden anonyymin Instagram tilin ja tuli haukkumaan, ja syyttämään pikkuveljeäni valehtelusta, koska luuli hyökkääjän olleen aikuinen mies. Rytäkässä on vaikea tunnistaa hyökkääjää varsinkaan kun ei henkkareita keretty kattomaa. meistä ei ole siis kukaan tahallaan valehdellut vaan olleet sen aikaisten tietojen nojassa.
Vähän muuttui ääni kellossa tapahtumakulkua selvitellessä, mutta sattuuhan näitä... kai? Ekassa viestissä julistettiin ilman mitään kyseenalaistamista että Osastolainen on hakannut jonkun ja tämä luonnollisesti nieltiin ympäri internettiä puhtaana faktana, kunnes alkoi selittely.