Kannattajatoiminnan lieveilmiöt ja häiriökäyttäytyminen

Mitä tiedote muuttaisi? Tai mitä sen julkaisemattomuus tekisi? Vahinko on tehty ja "sori siitä, ollaan fiksummin ens kerralla" ei minua lämmittäisi. Tiedote tai ei, sama porukka tuolla sekoilee lajista ja kaudesta toiseen, ei Ilveksen aktiivien riveissä pyöri niin montaa henkeä.

Tiedote muuttaa valtavasti. Se kertoo paljon tämän porukan selkärangasta, moraalista ja arvoista. Tällä hetkellä ilman tiedotetta ja kriisihoitoa Ilvesyhteisö kääntyy osastoa vastaan ja täysin aiheesta. Ilman esiintulemista he hiljaa hyväksyvät tapahtuneen ja alleviivaavat saman, kun täällä muutamasta, joka viestiin naureskelevasta ja vähättelevästä kirjoittelijasta välittyy.

Tää on jotenkin huvittavaa, kun osasto itse on monen monituista kertaa pahoittanut mielensä milloin mistäkin vuosien varrella ja vaatineet parempaa toimimista muilta, mutta näin päin on vaatimustaso aika paljon vähäisempi. Rima kokonaan poikki.

Meni pointti näköjään ihan ohi..repesin tuolle kirjoitukselle siitä, että joku nyt oikeasti jollain soihdulla yrittäisi pelaajia vahingoittaa:)

Eli eiköhän tässä nyt ollut katsojien turvallisuus kyseessä.

Eli soihdut
No totta vitussa ne on kiellettyjä kun suomen laki ne kieltää, haloo?

Tammela, invaasiomarssi, Tapparan Rauman matka yms..

Nyt siis periaatteessa väännetään käytetäänkö soihtuja.

Itse sen kannalla että antakaa palaa.
Ne vaan pitää järjestää vastuullisesti.

Mitä tiedote muuttaisi? Tai mitä sen julkaisemattomuus tekisi? Vahinko on tehty ja "sori siitä, ollaan fiksummin ens kerralla" ei minua lämmittäisi. Tiedote tai ei, sama porukka tuolla sekoilee lajista ja kaudesta toiseen, ei Ilveksen aktiivien riveissä pyöri niin montaa henkeä.

No kyllä se tiedote heti kertoo suhtautumisen näihin "huora", "tappasit ittes mouho", jne elämän koulun reppanoihin. Halutaanko yli menevä käytös ja mahd rähinät toimintaan, vai tuomitaanko ne selkeästi. Se kertoo viimeistään myös paljon niistä ketkä tuota yhdistystä vetää. Onko semmoseen hommaan soveliaita. Riittääkö kapasiteetti. Tää case ja tämän hoito paljon voi myös sitä määritellä, miten yhdistykseen suhtaudutaan esim liigajoukkueiden taholta. Tai Ilves ry:n. Sähläreitten kanssa kukaan jaksa alkaa mitään isoa järkkäileen, jos ei voi luottaa siihen että ei lähde lapasesta. Fanitoiminta on hienosti kasvanut areena-aikana. Toivottavasti kasvu jatkuu. Lisää eilisiä, niin ei varmasti jatku.

Kävin äsken tutkimassa Kilven viestihistoriaa. Hän olikin kirjoittanut uuden viestin ketjuun aiheesta. Joku oli vinkannut sille tästä naamioitunut mouho -viestistäsi ja se vastasi ketjussa siihenkin. On entinen KalPan junnu ja Liigankin puolella pelannut pelaaja, tietolähteensä Tapparan puolelta selvensikin ja aivan kuten @Hampaaton ruotsalainen kirjoitti, näistä lähteistä tuli foorumeiden ensimmäinen tieto Blichfeldin jatkosopimuksesta. En tämän perusteella usko käyttäjän olevan täysi satusetä. Kirjoittajan lähteen mukaan tyytymättömyyttä asioihin on ollut monella vanhemmalla aiemminkin ja se Koulukadun episodi katkaisi lopullisesti kamelin selän, ei se pelkästään siitä yhdestä tapahtumasta johtunut.

Minulle on sinänsä ihan sama, jos kaiken negatiivisen sivuuttaa piilomouhoiluna. Olen ainakin itse huolissani Ilveksen junnutilanteesta siltojen palaessa, vaikka tämä sinänsä Tapparalle tuntuukin sopivan. Junnujen vanhemmat ja hc-kannattajat näkevät monesti samat asiat aivan eri tavalla.
Joo joku oli "vinkannut hänelle", ei helvetti :D Ihan itse hän lukee tätä, mouhopalstaa sekä jatkoaikaa äärimmäisen aktiivisesti jotta pysyy kaikesta keskustelusta perillä. Eiköhän Blichfeldin jatkosopimus huhut ole vain Haikurimainen arpa joka nyt sattu osumaan.

Ei näiden "tietäjien" tarvitse todistella foorumeilla yhtään mitään ja tuo puolustuspuhe todistaakin sen ettei siellä oikeasti mitään tietoa ole taustalla. Kaiken kruunasi tuo mouhoforkalta kopioitu "pelaajat eivät enää halua mennä Ilvekseen" läppä :D :D :D

Eiköhän Osastolta joku vastine jokatapauksessa tule, älkää huoliko. Tapahtuneesta on alle 24h. Kyllähän vastineen tekstiä pitää ja on oikeus miettiä tarkkaan. Odotellaan ihan rauhassa, nyt kuitenkin kirkonmenot ja joku hokipelikin tulee telkusta.

Eiköhän Osasto hoida homman kotiin ja päästään taas tärkeimpään, Ilveksen kannattamiseen!
Hyvä juttu jos vastine tulee. Yleensä vaan ei ole vastaavissa tilanteissa tullut muuta kuin radiohiljaisuutta ja asian vähättelyä.
Nyt on Osaston johdolla täydellinen tilaisuus osoittaa johtajuutta, ottaa vastuu tapahtuneesta ja luvata tehdä kaikkensa, ettei vastaava enää tapahdu. Odotan rehtiä suoraselkäisyyttä ja ennenkaikkea sitä, että johto astuu esiin omilla nimillään tässä.
Todennäköisesti tämä tapahtuma ei jää viimeiseksi, vaan ikävää julkisuutta tulee jatkossakin. Jos näihin ei puututa, niin niitä tulee yhä enemmän.

Kävin äsken tutkimassa Kilven viestihistoriaa. Hän olikin kirjoittanut uuden viestin ketjuun aiheesta. Joku oli vinkannut sille tästä naamioitunut mouho -viestistäsi ja se vastasi ketjussa siihenkin. On entinen KalPan junnu ja Liigankin puolella pelannut pelaaja, tietolähteensä Tapparan puolelta selvensikin ja aivan kuten @Hampaaton ruotsalainen kirjoitti, näistä lähteistä tuli foorumeiden ensimmäinen tieto Blichfeldin jatkosopimuksesta. En tämän perusteella usko käyttäjän olevan täysi satusetä. Kirjoittajan lähteen mukaan tyytymättömyyttä asioihin on ollut monella vanhemmalla aiemminkin ja se Koulukadun episodi katkaisi lopullisesti kamelin selän, ei se pelkästään siitä yhdestä tapahtumasta johtunut.

Minulle on sinänsä ihan sama, jos kaiken negatiivisen sivuuttaa piilomouhoiluna. Olen ainakin itse huolissani Ilveksen junnutilanteesta siltojen palaessa, vaikka tämä sinänsä Tapparalle tuntuukin sopivan. Junnujen vanhemmat ja hc-kannattajat näkevät monesti samat asiat aivan eri tavalla.

Oli hän kuka tahansa, niin epäilyttävää tuossa on se, että hän kirjoitti:

"Seuraukset ovat kuulemma nyt olleet seuraavat, että Ilveksen pelaajien vanhemmille riitti eilinen ja Tapparan junioripuolella on puhelin soinut eilisestä lähtien ja ensi kaudelle on tulossa siirtoja Ilveksestä Tapparaan."

Vaikka taustalla ei olisi pelkästään tämä tapaus, niin ei kuulosta oikein uskottavalta, että asiaan olisi reagoitu niin, että teini-ikäisten pelaajien vanhemmat(monikossa) olisivat lauantai-iltana tapahtuneen jälkeen alkaneet soitella Tapparaan, että hei meidän poika muuten siirtyy Tapparaan, nyt riitti! Vaikea on kuvitella, että tässä olisi yleinen tapa käsitellä tällaisia tilanteita tavallisissa suomalaisissa perheissä ja toimia välittömästi Tapparan toimistoa tavoitellen lauantai-iltana tai sunnuntaina. Asioista todennäköisesti keskusteltaisiin sen junnupelaajan kanssa jne. Eikä seuran vaihto nyt muutenkaan ole se luonnollisin reaktio tämänkaltaiseen kannattajien perseilyyn.

Viestissä vielä sanotaan, että "Ilveksen pelaajien vanhemmille riitti eilinen". Puhutaan siis määrittelemättömästä kollektiivista, ei jostain yhdestä tutusta Virtasesta, joka oli tuhahtanut, että nyt perkele riitti: poika tulee Tapparaan!

En epäile, etteikö Kilpi olisi ollut yhteydessä johonkin Tapparan asioista, kuten Blichfeldin jutuista, tienneeseen kaveriinsa, mutta se ei tarkoita, että hänellä olisi totuudenmukainen raportti seurauksista. Missään ei ainakaan mulle ole vielä osoitettu nimimerkin Kilpi Tappara-kaverin objektiivisuutta tai kompetenssia raportoida tapahtuneen seurauksista.

niin ei kuulosta oikein uskottavalta, että asiaan olisi reagoitu niin, että teini-ikäisten pelaajien vanhemmat(monikossa) olisivat lauantai-iltana tapahtuneen jälkeen alkaneet soitella Tapparaan, että hei meidän poika muuten siirtyy Tapparaan, nyt riitti!
Varsinkaan, kun kyseinen peli jatkui Haka1:sessä noin klo 21 ja se loppui klo 22 jälkeen.
Ei siinä ole ollut kellään aikaa alkaa soittelemaan mitään toimistoja tai toimitsijoita enää siinä vaiheessa.

Varsinkaan, kun kyseinen peli jatkui Haka1:sessä noin klo 21 ja se loppui klo 22 jälkeen.
Ei siinä ole ollut kellään aikaa alkaa soittelemaan mitään toimistoja tai toimitsijoita enää siinä vaiheessa.

Ottamatta sen enempää kantaa asiaan tai sen paikkansapitävyyden, niin eihän tuo vaadi kuin kaksi erillistä tapausta jossa ollaan otettu yhteyttä Tapparaan. Oli se sitten kännissä tai läpällä, mutta kuitenkin.

Mielenkiintoisista on seurata sitten syksyllä tuliko niitä siirtoja vai ei. Toivotaan että ei.

Ja tuskin ainakaan tavoitettu. Rokulipäivä.

"Ilveksen ottelutapahtumissa – niin juniori- kuin edustusjoukkueiden – jokaisella on oikeus fyysiseen ja henkiseen turvallisuuteen. Vastuu korostuu erityisesti tapahtumissa, joissa pelaajat ovat alaikäisiä ja toiminta perustuu talkootyöhön ja vapaaehtoisuuteen. Tämän olisi luullut olevan kaikille selvää jo lähtökohtaisesti."

Oli hän kuka tahansa, niin epäilyttävää tuossa on se, että hän kirjoitti:

"Seuraukset ovat kuulemma nyt olleet seuraavat, että Ilveksen pelaajien vanhemmille riitti eilinen ja Tapparan junioripuolella on puhelin soinut eilisestä lähtien ja ensi kaudelle on tulossa siirtoja Ilveksestä Tapparaan."

Vaikka taustalla ei olisi pelkästään tämä tapaus, niin ei kuulosta oikein uskottavalta, että asiaan olisi reagoitu niin, että teini-ikäisten pelaajien vanhemmat(monikossa) olisivat lauantai-iltana tapahtuneen jälkeen alkaneet soitella Tapparaan, että hei meidän poika muuten siirtyy Tapparaan, nyt riitti! Vaikea on kuvitella, että tässä olisi yleinen tapa käsitellä tällaisia tilanteita tavallisissa suomalaisissa perheissä ja toimia välittömästi Tapparan toimistoa tavoitellen lauantai-iltana tai sunnuntaina. Asioista todennäköisesti keskusteltaisiin sen junnupelaajan kanssa jne. Eikä seuran vaihto nyt muutenkaan ole se luonnollisin reaktio tämänkaltaiseen kannattajien perseilyyn.

Viestissä vielä sanotaan, että "Ilveksen pelaajien vanhemmille riitti eilinen". Puhutaan siis määrittelemättömästä kollektiivista, ei jostain yhdestä tutusta Virtasesta, joka oli tuhahtanut, että nyt perkele riitti: poika tulee Tapparaan!

En epäile, etteikö Kilpi olisi ollut yhteydessä johonkin Tapparan asioista, kuten Blichfeldin jutuista, tienneeseen kaveriinsa, mutta se ei tarkoita, että hänellä olisi totuudenmukainen raportti seurauksista. Missään ei ainakaan mulle ole vielä osoitettu nimimerkin Kilpi Tappara-kaverin objektiivisuutta tai kompetenssia raportoida tapahtuneen seurauksista.

Samaan kiinnitin huomiota. En tiedä kirjoittajaa enkä tiedä hänen uskottavuuttaan aikaisemmin, mutta tämä tarina haisee kyllä vahvasti ja näyttää suoraan sanottuna ihan päästä sepitetyltä tarinalta millä yritetään lietsoa tilannetta. Tuo aikaikkuna tapahtumille lauantai-iltoineen kertoo jo, että kyseinen kirjoittaja jäi ihan rysänpäältä paskapuheistaan.

Eli soihdut

Tammela, invaasiomarssi, Tapparan Rauman matka yms..

Nyt siis periaatteessa väännetään käytetäänkö soihtuja.

Itse sen kannalla että antakaa palaa.
Ne vaan pitää järjestää vastuullisesti.
Hyvä olisi olla ainakin selvinpäin ja jättää huorittelu ja tapa ittes- huudot pois, nää sankarit voi huudella niitä sitten kotonaan äidilleen.

Samaan kiinnitin huomiota. En tiedä kirjoittajaa enkä tiedä hänen uskottavuuttaan aikaisemmin, mutta tämä tarina haisee kyllä vahvasti ja näyttää suoraan sanottuna ihan päästä sepitetyltä tarinalta millä yritetään lietsoa tilannetta. Tuo aikaikkuna tapahtumille lauantai-iltoineen kertoo jo, että kyseinen kirjoittaja jäi ihan rysänpäältä paskapuheistaan.

Lietsoa tapahtumia ja kerätä irtopisteitä Tappara-yhteisöltä. Mitä siitä saa? En tiedä. Ihmiset on usein erikoisia.

Minulle on jäänyt epäselväksi koskeeko Osaston itsemurhahuudot vain tapparalapsia vai onko sama mentaliteetti käytössä muihinkin Liigajoukkueiden lapsipelaajiin. Tähän pyysin kohteliaasti selvennystä, koska Osasto on ollut täysin hiljaa eilisestä lähtien.

Toivottavasti en pahoittanut kenenkään mieltä. Tiedän, että Osastossa ollaan @Moraalinvartija Ilves-yhteisölle.
Vittu kun ihminen voi olla tyhmä.

Tähän itsekin nojasin oman kommenttini aikasemmin, että liikehdintää voi tulla nyt junnuissa.

Takaisin