Kannattajatoiminnan lieveilmiöt ja häiriökäyttäytyminen

Pyytäisin yhteen asiaan vielä selvennystä. Onko siis olemassa joku raja, kuinka monta kertaa tämä sama show voi toistua ennen kuin sen kritisoiminen lakkaa olemasta turhaa kiukuttelua, vai onko niin että jos aktiivit ei saa pidettyä hommaa näpeissä niin sen asian kanssa pitäisi vain elää?
Itse en tosiaan ymmärrä, miksi ihan aiheellinen ja asiallinen kritiikki olisi jotain kiukuttelua.

Näitä on nyt useampia tapauksia tämän saman nuorisoporukan toimesta tapahtunut, jotka on suoraan jopa ry:lle olleet haitallisia. Sekö on sitten sitä "kannattajakulttuuria"?

Kannattajaryhmillä on mahdollisuus tiedottaa asioista, mutta nythän se näyttää ulkopuolelle, että tämä nuorisopoppoo saa aina nuhteet, mutta mitään konkreettista ei tapahdu näiden kitkemiseksi.

Enkä tarkoita, ettei taustalla asioita tehtäisi. Uskon kyllä, että nuhteet menee, mutta onko ne keinot sitten oikeasti riittäviä, jos joka kerta sama porukka tekee tuollaisia temppuja?

Ja ei, en halua, että kannattajakulttuuri on tasoa Ilves Ikuisesti, mutta en myöskään toivo mihinkään klubin tasolle vajottavan.

Itse en tosiaan ymmärrä, miksi ihan aiheellinen ja asiallinen kritiikki olisi jotain kiukuttelua.

Näitä on nyt useampia tapauksia tämän saman nuorisoporukan toimesta tapahtunut, jotka on suoraan jopa ry:lle olleet haitallisia. Sekö on sitten sitä "kannattajakulttuuria"?

Kannattajaryhmillä on mahdollisuus tiedottaa asioista, mutta nythän se näyttää ulkopuolelle, että tämä nuorisopoppoo saa aina nuhteet, mutta mitään konkreettista ei tapahdu näiden kitkemiseksi.

Enkä tarkoita, ettei taustalla asioita tehtäisi. Uskon kyllä, että nuhteet menee, mutta onko ne keinot sitten oikeasti riittäviä, jos joka kerta sama porukka tekee tuollaisia temppuja?

Ja ei, en halua, että kannattajakulttuuri on tasoa Ilves Ikuisesti, mutta en myöskään toivo mihinkään klubin tasolle vajottavan.
Ehkä valitsin huonon termin. Tarkoitin enemmänkin sitä, että tästä on keskusteltu täällä jo viisi päivää, ja aina kun tilanne rauhoittuu, se eskaloituu taas parin tyypin takia. Tämä keissi meni minunkin rajani yli. Toivottavasti jatkossa vältämme tällaiset ylilyönnit

Ilves on paljon muutakin kuin joku 20 satunnaisen lapsen porukka riehumassa peleissä. Onko suomalaiset tosiaan niin yksinkertaisia, että muutama veeti maalaa tuhansien ihmisten yhteisön vessahuligaaneiksi? :D

Tämän voisi ulottaa vaikkapa politiikkaan, tai mihin tahansa ihmisryhmää jos niikseen haluaa. Kyllä meistä tasan tarkkaan ihan kaikki tekee yleistyksiä, vaikkei sitä kehtaa itse julkisesti myöntää.

Se on sitten eri asia onko yleistys paikkaansa pitävä vaiko ei.

Ehkä valitsin huonon termin. Tarkoitin enemmänkin sitä, että tästä on keskusteltu täällä jo viisi päivää, ja aina kun tilanne rauhoittuu, se eskaloituu taas parin tyypin takia. Tämä keissi meni minunkin rajani yli. Toivottavasti jatkossa vältämme tällaiset ylilyönnit

Kaikki ihmiset eivät keskustelua seuraa niin aktiivisesti, jotta kerkeäsivät sen kuvitteellisen aikamääreen sisällä asiaa kommentoimaan.

Itse olen ainakin tämän keissin osalta mielestäni kommentoinut ihan asiallisesti, mutta ilmeisesti se koetaan vihaamisena tai turhana kitisemisenä. Newsflash: minulle on ihan sama mikä kenenkin venettä kelluttaa kunhan se ei vain kosketa suoraan minua itseäni. Se että vahinkoa tehdään Ilveksen imagolle, ei ole minun kirjoissani mitään turhaa kitinää ja sille tulisi saada loppu mielellään jo eilen.

Se miten osasto tai niilot käsittelee näitä sisäisesti ei kuulu minulle, mutta toisaalta niin pitkään kun kommunikointi on tasoa "Me kyllä tehdään näille jotain, vannotaan kautta kiven ja kannon!" niin ei se liiemmin luottamusta herätä. Onko sen luottamuksen puutteella merkitystä, ehkä ei, mutta saan sanoa oman mielipiteeni asiasta. Track record ei vielä vakuuta.

Jos saatte nämä perseilyt kuriin, niin helvetin hyvä juttu. Mikäli ette saa, niin jatkossakin saatte sammutella roskispaloja tämän toiminnan osalta.

Kaikki ihmiset eivät keskustelua seuraa niin aktiivisesti, jotta kerkeäsivät sen kuvitteellisen aikamääreen sisällä asiaa kommentoimaan.

Itse olen ainakin tämän keissin osalta mielestäni kommentoinut ihan asiallisesti, mutta ilmeisesti se koetaan vihaamisena tai turhana kitisemisenä. Newsflash: minulle on ihan sama mikä kenenkin venettä kelluttaa kunhan se ei vain kosketa suoraan minua itseäni. Se että vahinkoa tehdään Ilveksen imagolle, ei ole minun kirjoissani mitään turhaa kitinää ja sille tulisi saada loppu mielellään jo eilen.

Se miten osasto tai niilot käsittelee näitä sisäisesti ei kuulu minulle, mutta toisaalta niin pitkään kun kommunikointi on tasoa "Me kyllä tehdään näille jotain, vannotaan kautta kiven ja kannon!" niin ei se liiemmin luottamusta herätä. Onko sen luottamuksen puutteella merkitystä, ehkä ei, mutta saan sanoa oman mielipiteeni asiasta.

Jos saatte nämä perseilyt kuriin, niin helvetin hyvä juttu. Mikäli ette saa, niin jatkossakin saatte sammutella roskispaloja tämän toiminnan osalta.
Sun kanssa ei kukaan halua keskustella, koska kirjoitat aina negatiiviseen sävyyn ja pidät kaunaa siitä, että menetit ylläpitäjän roolin meidän takiamme. Kerro, kävitkö koskaan kommentoimassa mitään positiivista kannattapäädystä? Meillä oli viime vuonna koti-invaasio ja Rauman reissu

Sun kanssa ei kukaan halua keskustella, koska kirjoitat aina negatiiviseen sävyyn ja pidät kaunaa siitä, että menetit ylläpitäjän roolin meidän takiamme. Kerro, kävitkö koskaan kommentoimassa mitään positiivista kannattapäädystä? Meillä oli viime vuonna koti-invaasio ja Rauman reissu

Olen kommentoinut sitä kannustustoimintaa ja kehunut sitä kun aihetta on.

Tykkään muuten tuosta boldatusta tunnustuksesta. Jos välittäisin niin kysyisin vähän tämän perään, mutta kivempaa tämä on näin tavallisena kirjoittajana kun ei tarvitse muita auttaa pyyhkimään.

Toki tuollainen kannattajakulttuurin maineen tuhoaminen on minustakin ärsyttävää seurarajoista riipumatta, koska en todellakaan toivo, että ihmiset alkavat pitämään aktiivikannattajia jonain täysinä häiriköinä pienen porukan takia.

Mutta liioitellaanko tuota suuren yleisön silmissä syntyvää mainehaittaa hieman tällaisten tapausten yhteydessä? En minä ainakaan itse esimerkiksi koe, että kukaan pitäisi minua jonain uusnatsina tai huligaanina jos minulla on Tapparan logo esillä, vaikka joku kourallinen vatipäitä on Tapparankin sellaiseen touhuun jostain syystä kokenut tarpeelliseksi vetää mukaan.

Takaisin