Kannattajatoiminnan lieveilmiöt ja häiriökäyttäytyminen

931931

Luottopelaaja

kirvesrinnassa

Luottopelaaja
Tarvitsemme selvästi lisää artikkelin kaltaisia herrasmiehiä, jotka yksin urheasti taistelevat maalla, merellä ja ilmassa, säällä kuin säällä tuhansia pelottavia Ilves-tarroja vastaan.

Ilmoittaudun vapaaehtoiseksi kilpailijaksi tämän herran työpanokselle, kyllä tästä vielä hyvä valtataistelu saadaan.

IhanJuniori

Junioripelaaja
Tarvitsemme selvästi lisää artikkelin kaltaisia herrasmiehiä, jotka yksin urheasti taistelevat maalla, merellä ja ilmassa, säällä kuin säällä tuhansia pelottavia Ilves-tarroja vastaan.

We shall fight on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets, we shall fight in the hills; we shall never surrender.

mindfcuk

Vakiokokoonpanossa
Juurikin näin + se että tarroista katukuvassa ja muusta epävirallisesta toiminnasta näkee että seurat ja urheilu oikeasti merkitsevät paljon tavallisille ihmisille. Moni puhuu tarroja kritisoidessaan että seurojen mainokset Hervannan valtaväylän pielessä, Haarlan palatsin koristelu tai pelipaidat Hämeensillan patsaiden päällä ovat sitä hyvää näkyvyyttä ja onhan se sitä mutta eivät nuo viralliset elementit kerro vielä yhtään mitään siitä mitä urheilu merkitsee ihmisille kun ne ovat puhtaasti mainostamisen vuoksi laitettu esille.

Mä näytän sen sillä, että olen tälläkin kaudella tunkenut Ilvekselle rahaa kolmatta tuhatta euroa ja Tapparallekin useamman satasen. Tarrat näkyvät katukuvissa ainoastaan roskina, enkä edes koskaan ole pysähtynyt katsomaan kuka/mikä taho/mitä tahoa kannattava niitä on liimannut. Ne tuovat heti esimerkiksi juna-asemalla sellaista fiilistä, että on jossain pikkukylän räkälän vessassa. Siivotonta.

Toki jos nyt pitäisi valita, niin tagit ja grafitit ensiksi pois, sitten yleinen roskaaminen (kuka v*ttu on niin vajaa, että heittää roskansa maahan?) ja sen jälkeen tarrat. Kyllä simppeli ja siisti kaupunkiympäristö on paljon hienompi.

Penkinlämmittäjä22

Luottopelaaja
Mä näytän sen sillä, että olen tälläkin kaudella tunkenut Ilvekselle rahaa kolmatta tuhatta euroa ja Tapparallekin useamman satasen
Joo, mutta miten kukaan kaupungissa vieraileva tai urheilusta vähemmän kiinnostunut tamperelainen näkee tämän? Tai ylipäätään kukaan?

Näytät tuon vain seuralle, joka on toki hieno asia, mutta siitä ei ollut nyt kyse.

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Mä näytän sen sillä, että olen tälläkin kaudella tunkenut Ilvekselle rahaa kolmatta tuhatta euroa ja Tapparallekin useamman satasen. Tarrat näkyvät katukuvissa ainoastaan roskina, enkä edes koskaan ole pysähtynyt katsomaan kuka/mikä taho/mitä tahoa kannattava niitä on liimannut. Ne tuovat heti esimerkiksi juna-asemalla sellaista fiilistä, että on jossain pikkukylän räkälän vessassa. Siivotonta.

Toki jos nyt pitäisi valita, niin tagit ja grafitit ensiksi pois, sitten yleinen roskaaminen (kuka v*ttu on niin vajaa, että heittää roskansa maahan?) ja sen jälkeen tarrat. Kyllä simppeli ja siisti kaupunkiympäristö on paljon hienompi.
Tämä on sinun tapasi ja se sinulle suotakoon. Anna muiden kannattaa omalla tavallaan. Se että sinä et tarroista tykkää tai pidät niitä roskina ei tarkoita että kaikki muut olisivat samaa mieltä.
Itse tykkää noista tarroista ja mielestäni ne kuuluvat kaupunkikuvaan.

Sipsii ja salsaa

Vakiokokoonpanossa
Itse juurikin tykkään nährä, kun onssit vetävät kilpaa ilveksen kanssa. Areenan ympäristössä yks päivä näin, kun jokaisen ilvestarran päälle oli tungettu tappara-aiheinen tarra. Seuraavana päivänä olikin jo yhtä tapparatarraa kohden kaksi ilvestarraa päällä. Ja sit välillä kun kaiken sen sinisen, oranssin, keltaisen ja vihreän värimaailman seasta löytyykin yksi stadin kingien tarra, pistää se hymyillyttämään.

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Itse juurikin tykkään nährä, kun onssit vetävät kilpaa ilveksen kanssa. Areenan ympäristössä yks päivä näin, kun jokaisen ilvestarran päälle oli tungettu tappara-aiheinen tarra. Seuraavana päivänä olikin jo yhtä tapparatarraa kohden kaksi ilvestarraa päällä. Ja sit välillä kun kaiken sen sinisen, oranssin, keltaisen ja vihreän värimaailman seasta löytyykin yksi stadin kingien tarra, pistää se hymyillyttämään.
Areenan risteys ja juna-asema. Niissä oikeastaan naapurin tarrat joitain satunnaisia lukuunottamatta. Meidän tarroja ympäri Tamperetta.

Sipsii ja salsaa

Vakiokokoonpanossa
En nyt lähde spekuloimaan mitään, mutta pelin jälkeen kaveri laittoi kuvan, kun oli pääaulan lattialla hieman verta... oliko lahilaisilla mennyt tunteisiin

Valker

Vakiokokoonpanossa
Areenan risteys ja juna-asema. Niissä oikeastaan naapurin tarrat joitain satunnaisia lukuunottamatta.
Jaa. Mun havaintojen mukaan onssitarrojen keskipiste on Väinämöisenkadun ja Lemminkäisenkaudun risteys. Siitä vähän suunnasta riippuen 300-500m päähän riittää tarroja, mutta reunoilla ovat jo harvassa.

Mitä noin yleensä tulee tarroihin, niin hyvältähän ne näyttää tolpissa, roskiksissa yms. Liikennemerkkien (kuvapuolen), ikkunoiden yms tarraamista en oikein jaksa hyväksyä. Sen sijaan tarrojen repijät ja raastajat ne niitä pahimpia roskaajaterroristeja ovat. Ikävän rumilta näyttävät repaleiset tarranpuolikkaat ja silmättömät ilvekset.

Mr. Torrance

Vakiokokoonpanossa
Muutama pyöreän mallinen Ilvestarra löytyy lampputolpista parin kilsan työmatkani varrelta. Eivät haittaa minua yhtään muutoin niin ankean näköisissä harmaissa tolpissa.

Oon parin vuoden ajan aina kunnioituksesta nyökännyt logolle mentyäni kyseisten tolppien ohi. Viime talven aikana logo muuttui keltaisesta valkoiseen. Uutta ja ajanmukaista tilalle?:D

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Jaa. Mun havaintojen mukaan onssitarrojen keskipiste on Väinämöisenkadun ja Lemminkäisenkaudun risteys. Siitä vähän suunnasta riippuen 300-500m päähän riittää tarroja, mutta reunoilla ovat jo harvassa.

Mitä noin yleensä tulee tarroihin, niin hyvältähän ne näyttää tolpissa, roskiksissa yms. Liikennemerkkien (kuvapuolen), ikkunoiden yms tarraamista en oikein jaksa hyväksyä. Sen sijaan tarrojen repijät ja raastajat ne niitä pahimpia roskaajaterroristeja ovat. Ikävän rumilta näyttävät repaleiset tarranpuolikkaat ja silmättömät ilvekset.
Joo voihan se olla että näitä joitain muitakin ryppäitä jossain näkyy. Ei omiin silmiin kyllä ole osunut. Huvittaa muuten helvetisti itseäkin nämä jotka haukkuvat tarroja ja sitten käyvät repimässä ne irti mutta jättävät ne roskat siihen maahan. Missä logiikka?:D

Naapurin foorumilla eräs tunnettu nimimerkki oikein mainosti kuinka hän kulkee joka aamu Sorsapuiston läpi aamulla töihin ja on ottanut tehtäväkseen repiä kaikki Ilvekseen liittyvät tarrat irti. Mahtaa olla hyvä työpäivän aloitus. Ja tämä sama henkilö vielä väitti joskus että hänelle ei meidän tarrat mene tunteisiin.:D

Katujen kunnossapitäjillä ja kiinteistöjenhuoltajilla tuntuu olevan myös isoja patoumia Ilvestä kohtaan. Meidän tarrat putsataan melkein päivittäin mutta naapurin, natsien, kettutyttöjen jne. tarrat saavat rauhassa tolppiin jne. jäädä.
Ja nämä raukat vielä luulevat että voittavat tällä toiminnallaan jotain.:D

kirvesrinnassa

Luottopelaaja
Kyllä näitä meikäläisten tarroja on alkanut näkymään yhä enemmän ympäriinsä, Kalevassa ja Amurissa näkynyt nyt niitä paljon ja sitten keskusta/Itsenäisyydenkatu-akselilla. Hyvä näin, joskus pikkupoikana vitutti nähdä pelkkiä Ipan tarroja kaikkialla. ;) sitten itsekin ryhdyin tällaiseen arkipäivän anarkismiin ja katukuvan pilaamiseen.

Tuota repimistouhua en jaksa ymmärtää kun tolpissa on silti puolikkaita jämiä tarroista joten eivät näytä silloinkaan "siisteiltä" mutta hienot tarrat pitää pilata.