Kannattajatoiminnan lieveilmiöt ja häiriökäyttäytyminen

SaviMatti

Rivipelaaja
Oon liian huono lukemaan sävyjä nettikommenteista, että en tiiä, onko axe natsisymppaaja itekin vai vain noin helvetin typerä. Ihmeellisintä, kuinka tuokin kommentti saanut 31 ääntä.

Itsekin sinänsä samaa mieltä, että ääriryhmien ei pitäisi antaa omia eri symboleita tai numeroita, mutta eiköhän 88 ole menetetty jo vuosikymmeniä sitten, jos edes alun alkaenkaan oli kenellekään mitään merkkaava.
Axe ei ole natsisymppaaja. Aika jalat maassa oleva kaveri ja ollut monesti faniryhmien perseilyä vastaan. Ei myöskään ilmeisesti jaksa kiinnostua numeroiden merkityksistä ja oli nyt vain naivi.

Lihava J

Rivipelaaja
Mun mielestä ihan turhaa itkua tuosta Danny88 hemmosta. Se on selvää että kannattajia on joka lähtöön, tarvi täällä nyt ihmetellä ja vaatia Tapparalta & Onsseilta tähän mitään kommenttia. Varmasti molemmilla seuroilla löytyy faneja niin äärivasemmistosta kuin äärioikeistostakin, molemmilla yhtä tajuttomia ajatuksia, mutta ei niistä tarvitse välittää tai yrittää rakentaa kohua.

Kanuuna66

Luottopelaaja
Mun mielestä ihan turhaa itkua tuosta Danny88 hemmosta. Se on selvää että kannattajia on joka lähtöön, tarvi täällä nyt ihmetellä ja vaatia Tapparalta & Onsseilta tähän mitään kommenttia. Varmasti molemmilla seuroilla löytyy faneja niin äärivasemmistosta kuin äärioikeistostakin, molemmilla yhtä tajuttomia ajatuksia, mutta ei niistä tarvitse välittää tai yrittää rakentaa kohua.
Logiikkasi mukaan kaikki ongelmat ja epäkohdat voisi vaan unohtaa ja lakaista maton alle, hieno ajattelumalli

Toutain

Luottopelaaja

Tässä on nyt nähty kirjoituksia, joissa SO on pyritty erottelemaan Tre Crew'sta ja jälkimmäistä on vähätelty lähinnä kakaroiden pikkuporukaksi. Siinäkin valossa on ihan hyvä nostaa esille myös tämä aivan aikuinen SO:n kaveri, joka aivan itse julkisesti tunnuksiaan esittelee. Yksittäistapauksesta ei siis olla tekemässä leimaa millekään ryhmittymälle, vaan puretaan vyyhtiä myös em. kaltaisia yhteyksiä osoittamalla.

Ja kukaanhan ei ole vaatinut keltään mitään kannanottoa "Danny-hemmosta". Kyseinen heppu vain yksi pieni osa tätä keskustelua.

Tre1931

Vakiokokoonpanossa
En missään tuommoista väittänyt. Ihan turhaa vain nostaa jonkun yhden henkilön ajatusmaailmasta kohua. Ihmisiä on kaikkeen lähtöön.
Täällä on nyt puhuttu jo 4-5 ihmisestä ja nämä ovat ne, jotka ovat sen julkisesti tuonut esiin somessa. Eli varmasti onsseista löytyy enemmänkin näin ajattelevia, koska eivät ole asialle mitään tehneet. Onssit myöskin pyörittää koko Tapparan kannattajapäätyä, että nyt on kyllä sulla argumentit hukassa :D

Tre1931

Vakiokokoonpanossa
Ei nyt vittu kukaan aloita taas tätä "molemmat ääripäät"-paskaa. Näyttäkää yksikin äärivasemmiston asekätkö tai murhasuunnitelma, niin palataan sitten asiaan.
Tuskin Suomessa on mitään tällaista, mutta kyllähän ulkomailla äärivasemmisto hakkaa ja tappaa ihan samaan malliin, kuin äärioikeistokin. Hyvänä esimerkkinä nämä vasaraiskut.

Lihava J

Rivipelaaja
Täällä on nyt puhuttu jo 4-5 ihmisestä ja nämä ovat ne, jotka ovat sen julkisesti tuonut esiin somessa. Eli varmasti onsseista löytyy enemmänkin näin ajattelevia, koska eivät ole asialle mitään tehneet. Onssit myöskin pyörittää koko Tapparan kannattajapäätyä, että nyt on kyllä sulla argumentit hukassa :D
Olkoot vaikka kakskymmentä, mitä sillä on väliä. Ihmisillä on oikeus omiin mielipiteisiin, vaikka ne eivät täsmäisi omien ajatuksien kanssa. En sitä väitä että onko tuommoisessa 88 pelleilyssä järkeä, mutta mun mielestä ihan turhaa itkua taas.

Carabasin Markiisi

Luottopelaaja
Tuskin Suomessa on mitään tällaista, mutta kyllähän ulkomailla äärivasemmisto hakkaa ja tappaa ihan samaan malliin, kuin äärioikeistokin. Hyvänä esimerkkinä nämä vasaraiskut.

Laitas muutama linkki, mitä ihmettä oikein höpötät. Äärivasemmistolaisia väkivallantekoja tulee mieleen lähinnä jostain Saksasta ja nekin kohdistuneet nimenomaan äärioikeistolaisiin, jotka puolestaan ovat soluttautuneet maassa mm. armeijaan ja poliisivoimiin.

Tre1931

Vakiokokoonpanossa
Olkoot vaikka kakskymmentä, mitä sillä on väliä. Ihmisillä on oikeus omiin mielipiteisiin, vaikka ne eivät täsmäisi omien ajatuksien kanssa. En sitä väitä että onko tuommoisessa 88 pelleilyssä järkeä, mutta mun mielestä ihan turhaa itkua taas.
No ei kait siinä sit, Lihava J:n mielestä on ihan ok, että tuolla pyörii natseja, onhan heilläkin tietysti oikeus omiin ajatuksiinsa :D

Ilves

Luottopelaaja
Eli on ok haukkua paikallisvastustajan pelaajaa yms. Heillä on oikeus mielipiteeseensä ja oikeus ilmaista mielipiteitään? Monessa asiassa on täysin OK esittää eriäviä mielipiteitä yms, mutta joissakin maissa tietynlainen ajattelu on jopa laitonta ja rangaistavaa, mikäli tarpeeksi esittää omia mielipiteitään.

Lihava J

Rivipelaaja
Eli on ok haukkua paikallisvastustajan pelaajaa yms. Heillä on oikeus mielipiteeseensä ja oikeus ilmaista mielipiteitään? Monessa asiassa on täysin OK esittää eriäviä mielipiteitä yms, mutta joissakin maissa tietynlainen ajattelu on jopa laitonta ja rangaistavaa, mikäli tarpeeksi esittää omia mielipiteitään.
Niin, sehän onkin kivaa niissä maissa missä ei ole mielipiteen vapautta. Heitetään Gulagille töihin ajatusrikoksesta. En ole väittänyt että paikallisvastustajan pelajaan haukkuminen olisi OK, mutta ymmärrän että fanikulttuurissa asiat lähtee herkästi käsistä esim. Mattilan huorittelu yms. Lapsellista touhua, mutta ymmärrän joiltain tuon tunteidenkiihkon vaikken sitä itse hyväksykkään.

Toutain

Luottopelaaja

Etkö sä ihan oikeasti ymmärrä, että nyt puhutaan ryhmistä, joita tällaiset ihmiset edustavat? Nämä ryhmät voivat halutessaan ottaa sitten kantaa siihen, minkälaista julkista mielipiteiden ja aatteiden ilmaisua heidän keskuudessaan hyväksytään. Ja edelleenkään kyse ei ole yhdestä 88-hemmosta. Ja mulle ei esimerkiksi olisi se ja sama, jos Ilveksen kannattajaryhmässä olisi henkilöitä, jotka julkisesti viestisivät, että lasten hyväksikäyttäminen on hieno juttu. Ei, se ei ole sama juttu kuin tämä mistä nyt puhutaan, mutta se on täysin validi ääriesimerkki osoittamaan, että mikä tahansa paska jonkin ryhmittymän sisällä ei ole ok ja vain oikeutta mielipiteisiin. Niinpä tämänkään ei tarvitse olla sitä. Vaarallista paskaa se on tämäkin.

Aivoja saa tässäkin aiheessa nyt käyttää.