Minä kuulun siihen porukkaan, joka on koko kauden itkenyt Jalolta vahvistuksia. Tästä asenteesta on kyllä saanut lukea pilkallisia ilmauksia, koska meidän pitäisi oikeaoppisesti ajatellen olla tyytyväisiä kun ollaan entisten divaripopulaatioiden yläpuolella.
No mutta lopullista arviota kaudesta ei vielä kukaan pysty laatimaan. Helpompaa taaperrus olisi mitä luultavammin juuri nyt, jos Jalo olisi operoinut aktiivisemmin. Tämä on totta.
Minä puolestani kuulun siihen porukkaan, joka on toivonut joukkuetta vahvistettavan kauden aikana, mutta yrittänyt pitää mielessä myös ne surullisen kuuluisat realiteetit, joista ollaan varmasti jokaisen mielestä vauhkottu vähintäänkin tarpeeksi. Kauden aikana usko joukkueeseen on ollut koetuksella useampaankin kertaan, mutta toivo on sentään säilynyt. Olen jaksanut luottaa siihen, että vaikka joukkue kaipaisi vahvistusta, on jollakulla jossakin tietoa ja ymmärrystä siitä, millaisia pelaajia on tarjolla ja mihin hintaan. Lisäksi kyseinen joku siellä jossakin on osannut suhteuttaa tarjonnan Ilveksen maksuvalmiuteen ja nykyjoukkueen todellisiin tarpeisiin. Tästä asenteesta on kyllä saanut lukea pilkallisia ilmauksia, koska näin ajattelevat ovat Jalon selänpesijöitä, talousniiloja, Ilveksen aivopesemiä ja kaiken uskovia helppoheikkejä.
Olen tyytyväinen siihen, että joukkue on mennyt eteenpäin joukkueena ja suurin osa pelaajista myös yksilöinä. Kiitos siitä joukkueelle.
Olen tyytyväinen siihen, että katsojat ovat löytäneet tiensä Hakametsään paremmin kuin viime kaudella. Kiitos siitä meille kaikille.
Olen tyytyväinen siihen, että Ilveksen maine yhtiönä on parantunut sidosryhmien suuntaan. Kiitos siitä toimistolle.
Nyt aion seurata tyytyväisin sekä positiivisen jännityksen värisyttävin mielin kauden loppuun. Ainoa synkkä pilvi sieluni taivaalla on pelko siitä jytkystä, jonka piti tulla tammikuussa, muttei sitten tullutkaan. Tultava sen on, koska viisaammat näin aikanaan vakuuttivat. Toivottavasti siitäkin selvitään.