Kausiketju 2023-2024 - Pendolinon matka jatkuu

Ykkösfani

Vakiokokoonpanossa
Niinhän ne kertoo, mutta kyllä se edelleen ihmetyttää ja en ole enää niin varma siitäkään asiasta.
Kyllä Eemeli luopui natsoista senkin takia, koska ei pystynyt viimmekaudella pitämään kuria. Se on myös kapteenin tehtävä, että hänen joukkueeessa kukaan ei perseile ja lähde ryypiskelemään.

Näen että Eemelille sopii paremmin keskittyä ihan vaan peliin. Friman on persoonanakin kopissa johtaja. Ollut kovissa paikoissa ja voittanut = tietää mitä se vaatii. Pumppaa joukkuetta samaan tyyliin, kuin Kukko-Lasse aikanaan.

Kyllä se Frimankin pääsee vielä näyttämään kyntensä tällä kaudella.

Olen helvetin tyytyväinen, että nyt treenataan kunnolla ja ollaan puhki. Kaikki saadaan kyllä keväällä takaisin. Sielä ne tavoitteet on eikä loka-marraskuussa…

Nuhapumppu

Vakiokokoonpanossa
Ei tässä nyt vielä tarvitse mökkiä polttaa, mutta pakko sanoa, että Ilves-kiekosta on tullut melko tylsää ja virkamiesmäistä verrattuna taannoisiin otteisiin. Ei meinaa jaksaa katsoa otteluita kun ei oikein kukaan säväytä. Onhan se kiva jos keväällä pärjätään, mutta ei tällainen kiekko pitkässä juoksussa myy.

ifor74

Luottopelaaja
Kyllä Eemeli luopui natsoista senkin takia, koska ei pystynyt viimmekaudella pitämään kuria. Se on myös kapteenin tehtävä, että hänen joukkueeessa kukaan ei perseile ja lähde ryypiskelemään.

Näen että Eemelille sopii paremmin keskittyä ihan vaan peliin. Friman on persoonanakin kopissa johtaja. Ollut kovissa paikoissa ja voittanut = tietää mitä se vaatii. Pumppaa joukkuetta samaan tyyliin, kuin Kukko-Lasse aikanaan.

Kyllä se Frimankin pääsee vielä näyttämään kyntensä tällä kaudella.

Olen helvetin tyytyväinen, että nyt treenataan kunnolla ja ollaan puhki. Kaikki saadaan kyllä keväällä takaisin. Sielä ne tavoitteet on eikä loka-marraskuussa…
Tähän varmaan Kärppä fanitkin uskoi viime kaudella. Ei se ole mikään automaatio että jos syyskaudella kynnät niin keväällä nostelet pokaalia.

Tähän varmaan Kärppä fanitkin uskoi viime kaudella. Ei se ole mikään automaatio että jos syyskaudella kynnät niin keväällä nostelet pokaalia.
Tuollaiseen ajatukseen ripustautuminen on melkoista toivotaan toivotaan -ajattelua. Kärpät ja HIFK hyviä esimerkkejä viime vuosilta, kuinka nimekäs ja kallis joukkue alisuorittaa käytännössä koko kauden. Toistuvasti.

M22

Luottopelaaja
Ei auta nopeat jalat jos pelitavalla tapetaan pelinopeus ja liike.
Mielestäni pelataan täysin sopimatonta pelitapaa.
Kari jalonen sanoi jo aikoja sitten että kotoinen sarja on luisteluliiga.
Supi,iksa, stransky, päkkilä, lancaster, parikka, pelli….Puhutaan että pelaajat alisuorittaa.
Ei ole sattumaa että niin moni suorittaa varjoissa tällä hitaalla ”kontrolli” -pelikirjalla jos pelinopeus ja tempo ovat pelaajan dnassa.
Tilastoissa toistuvat samat huolestuttavat piirteet pelistä toiseen ja vastuksesta riippumatta.
Olen huolissani, ja kehonkielestä päätellen on pendokin.
Voi olla ihan totta kaikki mitä sanot, oma asiantuntemukseni ei riitä kiistämään tai kannustamaan.
Silti sanomasi taitaa vähän hukkua muutaman asian alle:
- agenda siitä, että oli väärin vaihtaa Myrrä
- katkeruus Tillua kohtaan
- se, että Pendo (se muuten kirjoitetaan isolla alkukirjaimella) on aina huolestuneen näköinen! Kuten herrat Hultin ja Nättinen liigapyykissä jo keväällä nimesivät: "Antti Pennanen, Suomen huolestuneimman näköinen mies".

Asylum

Luottopelaaja
Supi,iksa, stransky, päkkilä, lancaster, parikka, pelli….Puhutaan että pelaajat alisuorittaa.
Ei ole sattumaa että niin moni suorittaa varjoissa tällä hitaalla ”kontrolli” -pelikirjalla jos pelinopeus ja tempo ovat pelaajan dnassa.
Tilastoissa toistuvat samat huolestuttavat piirteet pelistä toiseen ja vastuksesta riippumatta.

Pelitavan toteuttamista helpottaisi, jos omissa saataisiin syötöt lavasta lapaan. Nythän tuo ei toteudu kuin ajoittain, kun mennään tilanteisiin napsun tai kaksi liian hitaasti ja joudutaan roiskimaan kiekkoa ympäriinsä tai sitten antamaan joku pomppiva syöttö jota ei voi saada toinen haltuun. Usein tälläisten tilanteiden jälkeen kiekko päätyykin vastustajalle ja ykskaks on paha tilanne omissa. Sellainen sähäkkyys puuttuu, mikä voisi kieliä edelleen tuosta ottelumäärän, treenin ja levon täydellisestä epätasapainosta. Sitä nyt ei pysty sanomaan, että onko näin vai onko pelitavassa vain vaikeuksia toteuttaa, tämän näyttää vain aika.

Liiga tottakai on luisteluliiga, mutta sillä pelkällä luistelullakaan yksikään joukkue ei ole mestaruutta voittanut. Kiekkokontrollilla yhdistettynä hyvään luisteluun on menty pitkälle.

ipa1970

Luottopelaaja
katkeruus Tillua kohtaan
Katkera?
Kyseenalaistan tämän taidot.
Olen pariin otteeseen sanonut että täysin eri asia sainata hyvä pelaaja kuin koota huippujoukkue.
Tuohon jälkimmäiseen tarvittavaa taitoa en näe tillulla riittävän.
Olen myös tämän kauden joukkueesta samaa mieltä, ei ole kannujoukkue.
Tuo näkyy jälleen roolitus ongelmina eli jatkuvana ketjujen mälväämisenä. Tillun tavaramerkki pehmeys toistuu joka kausi. Aina jää jostakin kulmasta vajaaksi, kolmossena? Mikä santapaperi? Kesken kauden hankinnat lähestulkoon täytettä.
Gregoire, alvarez? En ymmärrä, ja vaikka ymmärtäisin, etkö parempaa löytänyt?
Ei vaan vakuuta.
Tillulla on rahaa koota joukkue, osaamisesta jää nyt kiinni.

agenda siitä, että oli väärin vaihtaa Myrrä

Todella olen sitä mieltä, mitä sitten?
Hemmetin monella on agenda pendosta vaikka kuinka peli kyntää, mestaruus automaatio.
Kukaan ei ole vieläkään vastannut missä menty eteenpäin, peli kehittynyt?
Oma mielipide, ollaan otettu steppejä taakse pelillisesti, viihdearvolta, kadotettu perinteinen ilves-identiteetti.
Tähän lisätään että myös tuloksellisesti ollaan huonompia vaikka rosteria ainakin tillun mukaan ”vahvistettu”.
Mielestäni asialliset perustelut.
Nuo jatkuvat agenda höpötykset voi täysin liittää pennasen ihannointiin ainakin siihen asti että ollaan tämän vetämänä ”taululla”, eikä vain mielikuvissa.

tynamo

Luottopelaaja
Perjantai/lauantaipelien pohjilta voi todeta, ettei juna ole raiteillaan. Vaikka kentällä pyörisi muutama profiilipelaaja osin loukkaantuneena, ei se selitä tuota passiivista, pelokasta, halutonta ja dieselmäistä Ilves-ryhmää.

Ainoa toisteisuus Ilveksen tekemisessä kentällä tällä hetkellä ovat surkea syöttöpeli ja kehno kamppailupelaaminen. Eilen SaiPaa vastaan vietiin peliä hetki mielin määrin ja muuten oltiin se heikompi joukkue. Näin, vaikka vierasaitoissa istui 1,2 miljoonaa euroa kalliimpi joukkue.

Turha ihmetellä, jos ei Nokia-areena pullistele tuollaista halutonta hiihtelyä katselemassa.

Suurustettu Laatikko

Luottopelaaja
Katkera?
Olen pariin otteeseen sanonut että täysin eri asia sainata hyvä pelaaja kuin koota huippujoukkue.
Tuo näkyy jälleen roolitus ongelmina eli jatkuvana ketjujen mälväämisenä. Tillun tavaramerkki pehmeys toistuu joka kausi. Aina jää jostakin kulmasta vajaaksi, kolmossena? Mikä santapaperi? Kesken kauden hankinnat lähestulkoon täytettä.
Ei vaan vakuuta.

Hemmetin monella on agenda pendosta vaikka kuinka peli kyntää, mestaruus automaatio.
Oma mielipide, ollaan otettu steppejä taakse pelillisesti, viihdearvolta, kadotettu perinteinen ilves-identiteetti.
Tähän lisätään että myös tuloksellisesti ollaan huonompia vaikka rosteria ainakin tillun mukaan ”vahvistettu”.
Nuo jatkuvat agenda höpötykset voi täysin liittää pennasen ihannointiin ainakin siihen asti että ollaan tämän vetämänä ”taululla”, eikä vain mielikuvissa.

Tuo sinun viihdearvohöpötyksesi on täysin turhaa, vain pisteet ratkaisevat.

M22

Luottopelaaja
Katkera?
Ei vaan vakuuta.

Nooh, ei ole tarkoitus eikä oikein haluaakaan lähteä mihinkään "juupas-eipäs" väittelyyn, mutta kyllä minulle ainakin kirjoittelusi Koskelasta näyttäytyy erittäinkin katkerana, koska se toistaa itseään ja näennäisistä perusteluista huolimatta se on sen tyylistä, että jos menee huonosti, niin se johtuu Tillusta, jos menee hyvin, niin näin käy Tillusta huolimatta.
Ja tuo suorastaan pakkomielteen omaisena näyttäytyvä kirjoittelu Myrrän potkuista ainakin minulle on niin puhdasta agenda- kirjoittelua kuin olla ja voi.
Uskon kyllä kun sanot sanot, että et tarkoita sitä niin, mutta niin se minulle, ja luulen että monelle muullekin näyttäytyy.

Vovlo

Tähtipelaaja
Ylläpidon jäsen
Katsoo tämän viikon ohjelmaa niin en odota kyllä yhtään mitään. Sama, nihkeä pelaaminen todennäköisesti jatkuu. Liigasta 3-4 pistettä, Rouen peli menee varmaan arpomiseksi myös kun ei ole niin suurta panosta. Ensi viikolla nähtäneen taas sitä sata lasissa painavaa Ilvestä. Tällä viikolla max 90%, katsellaan mihin riittää.

toskala

Luottopelaaja
Ehkä Ilves tarvitsisi jonkun kunnon herättelyn jos ei SaiPa-tappio vielä sellainen ollut. Sellaisen kuin Tappara sai Areenan avajaispelissä kun Ilves kylvetti totaalisesti pelissä jota ei Tappara olisi missään nimessä halunnut hävitä. Sen jälkeen eivät enää hävinneet kuin satunnaisesti ja siitä pelistä lähti sitten etenemään juna jolle ei pysäyttäjää löytynyt. Kyllä sen pelaamisen parantamisen pitää sieltä pelaajista lähteä vaikka valmennus tiettyyn pisteeseen asti voi vaatia ja potkia perseelle.

Pirkka55

Vakiokokoonpanossa
Olen täysin samaa mieltä mitä tulee pelitapaan. Tuntuu, että ollaan jääty kehityksessä jälkeen, kun muut painavat ohi. Antakaa tämä rosteri Miettiselle, Niemelälle tai Jokiselle. Voin luvata, että peli ei näyttäisi näin aneemiselta ja pelaajat syttyisivät enemmän. Tomi vitun Lämsäkin on muuttanut pelikirjaansa. Miksi Pennanen ei halua muuttaa mitään? Eikö se ole valmentajan tehtävä?