Kausiketju 2024-2025 - Hymyllä kohti kannujahtia

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
15 891
Naapuri on osoittanut, että Liigan budjeteilla voidaan pärjätä myös CHL:ssä, vaikka ei se helppoa ei tietenkään ole.
Naapuri on osoittanut, että utopistisen kovalla maalivahdilla voi pärjätä CHL:ssä.

Kyllä 4 parhaan joukkoon pitäisi olla realistiset mahdollisuudet, mutta siinä kohtaa se homma yleensä vaikeutuu kun SHL joukkueet alkaa pelaamaan ihan tosissaan.
 

M22

Luottopelaaja
Viestejä
3 053
Organisaation johdosta asti kehutaan ja arvostetaan sarjaa.
Ehkä kirjoitetaan vähän samaa asiaa, mutta eri kulmista, kuitenkin; itse olen tulkinnut Ilveksen johdon lausuntoja niin, että saadaan kovia kansainvälisiä pelejä, mikä tietenkin on hyvä asia (ja pirun kumma juttu, etteivät vedä enempää yleisöä), mutta itse sarjasta, mun tulkinnan mukaan siitä ajatellaan enemmän siihen malliin, että sarja on tällä hetkellä kaikkea muuta kuin hyvä, mutta mukana ollaan ja menestystä tavoitellaan lähinnä tulevaisuutta silmälläpitäen, siis että jossain vaiheessa tuon arvostus (ja rahavirrat) lähtisivät kasvuun.
 

Teme-74

Luottopelaaja
Viestejä
4 564
Tuo Jalon eurooppalainen suurseura; en tiedä yhtään mitä tarkoittaa, mutta totuus on se, että Liigan taso on tälle kautta heikentynyt viime kaudestakin. Moni myös joutunut säästökuurille.
Ja joka kausi pysyy heikompana kun rahakkaammat seurat vie parhaat päältä. Toki Suomesta silloin tällöin voidaan voittaa CHL kuten Jyp ja Tappara tekivät, mutta se vaatii kaiken menemistä nappiin.
Enkä sano että yhden kerran CHL voitto tekis Euroopan mittarilla kenestäkään Eurooppalaista suurseuraa,
vaan enemmänkin yllätyksen mitä sattuu Liigoissa/sarjoissa mutenkin sillon tällön.

Eurooppalaisia suurseuroja ei mun mittarilla ole ku Sveitsissä,Ruotsissa, ja ehkä Saksasta joku ja Tsekistä.
Suomi vaan on pudonnut kelkasta, mutta hyvillä onnistumisilla voidaan CHL,ssä yllättää. Näin tämän Liigan tilanteen tällä hetkellä näen.
 

Rauno Repomies

Tähtipelaaja
Viestejä
12 535
Ehkä kirjoitetaan vähän samaa asiaa, mutta eri kulmista, kuitenkin; itse olen tulkinnut Ilveksen johdon lausuntoja niin, että saadaan kovia kansainvälisiä pelejä, mikä tietenkin on hyvä asia (ja pirun kumma juttu, etteivät vedä enempää yleisöä), mutta itse sarjasta, mun tulkinnan mukaan siitä ajatellaan enemmän siihen malliin, että sarja on tällä hetkellä kaikkea muuta kuin hyvä, mutta mukana ollaan ja menestystä tavoitellaan lähinnä tulevaisuutta silmälläpitäen, siis että jossain vaiheessa tuon arvostus (ja rahavirrat) lähtisivät kasvuun.
Joo osittain juuri tätä. Sielä tietysti mietitään enemmän euroja, mutta jos ajatellaan pelaajien hankintaa yms. Niin kyllä varmasti pelurit ajattelee, että CHL on hyvä ikkuna näyttää omia taitojaan Euroopan markkinoille. Eli kyllä sen puolesta myös olisi hyvä päästä aina mukaan CHL:ään. Eräänlainen valtti sekin ehkä Tillulle neuvotteluihin.

Sarjan arvostuksesta ja rahasta varmasti kaikki on samaa mieltä ja ongelmakohtia riittää. Toivottavasti sarja kehittyy ja näitä ongelmia saadaan ratkottua.

Naapuri on osoittanut, että utopistisen kovalla maalivahdilla voi pärjätä CHL:ssä.

Kyllä 4 parhaan joukkoon pitäisi olla realistiset mahdollisuudet, mutta siinä kohtaa se homma yleensä vaikeutuu kun SHL joukkueet alkaa pelaamaan ihan tosissaan.
Se on ehkä se yksi kilpailuetu mikä pitää olla. On meilläkin ollut Dostalia, Langhameria jne ketkä ovat tuollaisia ”game changer” - veskareita.
 
  • Tykkää
Reactions: M22

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
15 891
Se on ehkä se yksi kilpailuetu mikä pitää olla. On meilläkin ollut Dostalia, Langhameria jne ketkä ovat tuollaisia ”game changer” - veskareita.
Dostal olisi riittänyt kuromaan umpeen sen 10 miljoonan eron niinkuin Heljanko ja Langhamer parhaana päivänä ehkä.

Malek parhaana päivänä iso EHKÄ ja Dominosta en osaa sanoa vielä yhtään mitään.
 

Rauno Repomies

Tähtipelaaja
Viestejä
12 535
Dostal olisi riittänyt kuromaan umpeen sen 10 miljoonan eron niinkuin Heljanko ja Langhamer parhaana päivänä ehkä.

Malek parhaana päivänä iso EHKÄ ja Dominosta en osaa sanoa vielä yhtään mitään.
Joo Malek on mun papereissa kanssa iso EHKÄ. Langhamer veti Myrrän luomulätkässä ihan älyttömät statsit tauluun ja varsinkin nollapelimäärät oli kovat. Malekilta en ole vielä hirveästi nähnyt niitä ”voitan tän meille yksin” -pelejä mitä Langhamer esitti.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
15 891
En millään osta tuota ajatusta että Ilves ei löydä Tapparan tasoisia maalivahteja, tai maalivahtivalmennus on heikompaa. Ei me siihen olla kaaduttu.
Ei ei, mutta niinä kahtena kautena kun Tappara oli CHL finaaleissa se oli 98,5% Heljankon ansiota.
 

Rauno Repomies

Tähtipelaaja
Viestejä
12 535
En millään osta tuota ajatusta että Ilves ei löydä Tapparan tasoisia maalivahteja, tai maalivahtivalmennus on heikompaa. Ei me siihen olla kaaduttu.
Eihän kukaan niin sanonutkaan. Heljanko veti vaan niin kovalla tasolla kuten tuossa @IhanJuniori sanoikin.

Mun mielestä ko. kaudella Langhamer oli Liigan paras veskari, ihan tilastojenkin mukaan mutta Heljanko palkittiin. Toki kun tilille tuli pari kannua niin miksi ei.

Lähinnä puhuttiin siitä mikä on maalivahtien tärkeys ja rooli kun pienemmällä budjetilla haetaan kilpailuetua.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
15 891

Rauno Repomies

Tähtipelaaja
Viestejä
12 535
Olen ihmetellyt sitä ettei Heljanko silti tunnu kelpaavan maajoukkueelle.
Leijonat on siinä mielessä ollut hyvässä tilanteessa, että erinomaisia maalivahteja on löytynyt täältä aina.

Jalonen myös tottui ja luotti ns. ”Omiinsa” ja niillä mentiin.

Ilman tätä Vainio-keissiä, Heljanko olisi ollut nyt keväällä MM-kisoissa.
 

toskala

Luottopelaaja
Viestejä
8 958
Usein tarkoituksella verrataan Tapparaan ja halutaan tulla verratuksi. Siellä on voitettu CHL, on vaihdettu pelitapaa mestaruuden jälkeenkin, on ollut isoakin pelaajamuutoksia kauden jälkeen, ...
Kaikenmaailma selittelyn pitää loppua jos Ilveskin haluaa sitä menestystä. Menestys ei tule pakottamalla, mutta mitään oikeita esteitä ei enää ole sille, etteikö Ilves voisi olla mestari kauden 2025 päätteeksi. Meillä on ammattimaiset toimijat seurassa, pelaajabudjetti riittävä, samat pelaajat saatavana mitä kilpailijoillakin, menestystä Lahdessa saanut valmentaja, ... on vain tekosyitä, jos menestystä ei tule.

Aikoinaan ymmärsin menestymättömyyden.. konkurssi oli lähempänä mitä mitali Liigassa. Sitten alettiin nousemaan kuopasta ja ymmärsin sen ottavan aikansa. Ymmärsin että kaksi pronssiakin ovat kovia saavutuksia ja olin/olen niistä äärimmäisen iloinen. Pikkuhiljaa kuitenkin on mentävä eteenpäin ja tavoitteiden myös.

Yksi asia vaan Tapparalla on mitä Ilveksellä ei. Valtava voittamisen kulttuuri. Ilveksen menestysvuosista on jo 60 vuotta ja viimeisimmästä mestaruudesta 40. Siinä ajassa se tietotaito miten mestaruuksia voitetaan on seurasta hävinnyt kun taas Tapparassa tiedetään todella hyvin kuinka ne mestaruudet tulee.

Jos se suurin kynnys ja este onnistutaan ylittämään ja Ilveskin nostelee kannua, niin kyllä niitä mestaruuksia sitten alkaa tulemaan, näin uskon. Lasse Kukkonen kuvaili että menestys on kuin huume, kun sen makuun kerran pääsee niin sitä haluaa vain lisää ja lisää. Mestaruutta maistelee pari viikkoa ja sitten ajattelee että onhan tääkin hyvä mutta olisi se toinen mestaruus vielä makeampi ja sitten alkaa armoton reeni sitä kohti.

Jos jotain viime kaudesta oppi niin huippuhyvä runkosarja ei lämmitä pätkääkään jos tulos jää piippuun kun tosipelit alkaa. Niin kyllä varmaan täällä kaikki on valmiita sen vähän heikomman runkosarjan sietämään kunhan keväällä kaikki ovat siihen menestykseen sitoutuneita ja kehittyneitä.
 

NallePuh

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
405
Kysytään täällä tässä välissä liittyen ensi perjantain 20.9 HPK-Ilves otteluun liittyen. Kumpaan suuntaan Ilves hyökkää niin sanotusti kaksi kertaa, ei näy lippu.fi HPK:n hyökkäyssuuntaa. Eli yksinkertaistettuna, kumpaan päähään meidän Ilves-kannattajien kannattaa mennä? Ei olla aiemmin käyty katsomassa Rinkelimäellä matsia, joten jos joku viisas osaisi auttaa. Laitan vielä katsomokartasta kuvan, jos joku osaisi auttaa meikäläistä:
1726305118916.png
 

Rauno Repomies

Tähtipelaaja
Viestejä
12 535
Kysytään täällä tässä välissä liittyen ensi perjantain 20.9 HPK-Ilves otteluun liittyen. Kumpaan suuntaan Ilves hyökkää niin sanotusti kaksi kertaa, ei näy lippu.fi HPK:n hyökkäyssuuntaa. Eli yksinkertaistettuna, kumpaan päähään meidän Ilves-kannattajien kannattaa mennä? Ei olla aiemmin käyty katsomassa Rinkelimäellä matsia, joten jos joku viisas osaisi auttaa. Laitan vielä katsomokartasta kuvan, jos joku osaisi auttaa meikäläistä:
katso liitettä 9938
Ilves hyökkää B - päätyyn kaksi kertaa. Esim, tuola ylhäällä C-katsomossa on ihan ok näkymät tai sitten E4-E5.
 

Patinoitunut runomies

Rivipelaaja
Viestejä
90
Ilveksen ainoa epäonnistuminen oli chl:n ensimmäinen peli. Ja siinäkin oli myös epäonnea mukana (tiedän onni ja epäonni menee pitkässä juoksussa tasan).

Viimeiset vastustajat olivat materiaaliltaan todella paljon kovempia ja käsittääkseni heillä oli viime vuotiset koutsit. Jotain typeriä virheitä tuli, mutta miehekkäästi pelattiin. Ja kyllä, olen samaa mieltä, tappio on aina tappio.

Itse lähden hyvillä mielin liigaan enkä usko mihinkään alkukauden kyykkäykseen. Oma veikkaus on, että siinä top4 heilutaan koko kausi. Ja vaikkei heiluttaisikaan niin poffeissa tuskin joukkueen pää on syväjäässä.

En edes tiedä mikä on kirjoitukseni pointti. Ehkä se, että eikai nyt muutaman pahan chl-pelin takia kannata heti ottaa tummia pilviä yllensä. Meillä on hyvä nippu ja se paranee vielä parilla ukolla.
 

38 Special

Luottopelaaja
Viestejä
1 580
Kysytään täällä tässä välissä liittyen ensi perjantain 20.9 HPK-Ilves otteluun liittyen. Kumpaan suuntaan Ilves hyökkää niin sanotusti kaksi kertaa, ei näy lippu.fi HPK:n hyökkäyssuuntaa. Eli yksinkertaistettuna, kumpaan päähään meidän Ilves-kannattajien kannattaa mennä? Ei olla aiemmin käyty katsomassa Rinkelimäellä matsia, joten jos joku viisas osaisi auttaa. Laitan vielä katsomokartasta kuvan, jos joku osaisi auttaa meikäläistä:
katso liitettä 9938
Rinkulan vierassektiona on G-seisomakatsomo.
 

Liitteet

  • Screenshot_20240914_123657_Facebook.jpg
    Screenshot_20240914_123657_Facebook.jpg
    179,9 KB · kertaa luettu: 19
Ylös