Kausiketju 2025-2026 - Supittoman ajan avausosa

Nyt kun Ilves on vähän ruvennut pelejä voittamaan, niin olen taas uskaltanut sarjataulukkoonkin vilkaista ja spekuloida tulevia. Fakta on edelleen, että neljän joukko on todennäköisesti karannut. Toki siinä pieni oljenkorsi on, jos kolmikosta Ässät, JYP, KooKoo kaksi hyytyy selvästi. Veikkaan, että Lukko syrjäyttää noista yhden loppurunkosarjan aikana.

Realismia on kuitenkin 1. kierroksen kotietu, jossa ollaan jo nykyisen sarjataulukon perusteella lähes kiinni. Hyvä olisi päästä seitsemän parhaan joukkoon, koska silloin vältetään puolivälieriin edetessä ennakkoon vahvin joukkue, eli Tappara varmasti. Toki kahdeksannella sijallakin se olisi hyvin mahdollista.

Kaikkia muita kuin Tapparaa vastaan tämän hetken näkemykseni mukaan Ilveksellä olisi ihan hyvät mahkut edetä välieriin. Tässä tapauksessa olisi tärkeää selviytyä 3 pelissä jo ensimmäisestä kierroksesta. Mahdollisissa välierissä toki Tappara tulisi sitten vastaan ja olisi tämän hetken perusteella siinä selvä ennakkosuosikki, mutta ei Ilves täysin vailla mahdollisuuksia olisi.

Itse kyllä kohtaisin Tapparan jälleen playoffeissa ja varsinkin siitä asetelmasta, että he ovat valtava ennakkosuosikki. Kukaan muu kuin Ilves ei omasta mielestäni pysty haastamaan Tapparaa tänä vuonna(ainakaan tällä hetkellä). Olen erittäin luottavainen, että Ilves hoitaisi tuollaisen sarjan loppujen lopuksi viimeistään 7 pelissä. Mitä myöhemmin heidät kohdattaisiin, sitä nautinnollisempi sarjavoitto olisi :) Mutta pelataan nyt kautta eteenpäin ja katsotaan miten peliä saadaan kehitettyä ja kuinka valmiita ollaan playoffien alkaessa. Itsellä on alkanut ainakin luotto taas nousemaan tähän tekemiseen.

Välierät olisi ihan hyvä kohta kohdata. Puolivälierissä ensin joku muu kumoon.

Itse kyllä kohtaisin Tapparan jälleen playoffeissa ja varsinkin siitä asetelmasta, että he ovat valtava ennakkosuosikki. Kukaan muu kuin Ilves ei omasta mielestäni pysty haastamaan Tapparaa tänä vuonna(ainakaan tällä hetkellä). Olen erittäin luottavainen, että Ilves hoitaisi tuollaisen sarjan loppujen lopuksi viimeistään 7 pelissä. Mitä myöhemmin heidät kohdattaisiin, sitä nautinnollisempi sarjavoitto olisi :) Mutta pelataan nyt kautta eteenpäin ja katsotaan miten peliä saadaan kehitettyä ja kuinka valmiita ollaan playoffien alkaessa. Itsellä on alkanut ainakin luotto taas nousemaan tähän tekemiseen.
Ässät ollut Tapparalle hankala viime vuosina. No ekalla kierroksella eivät tule kohtaamaan kuitenkaan.

Ilves ja HIFK osoittavat heräämisen merkkejä | MTV Uutiset SM-liigan uinuvat jättiläiset osoittavat heräämisen merkkejä – "Sekoittaa niin totaalisesti"

Karrikin joskus ja kerran kaudessa luottaa Ilveksen nousukiitoon.

"Ilves on hivuttautunut sarjataulukossa 11:nneksi"

Tehkää nyt perkele jo sellainen sarjaohjelma, ettei noi pelimäärät poikkea jatkuvasti toisistaan näin paljon, niin mun ei tarvi ärsyyntyä siitä, että jatkuvasti puhutaan merkityksettömistä taulukkosijoituksista pistekeskiarvojen sijaan. Ei se pistekeskiarvon suosiminen ole mikään vaihtoehtoinen tapa tarkastella taulukkoa, vaan ainoa oikea tapa silloin, kun pelimäärät vaihtelevat näin paljon. Ei nyt jumalauta kukaan voi pokalla väittää, ettei esim. olisi harhaanjohtavaa esittää Jukureiden olevan Ilveksen edellä, kun ensin mainitulla on piste enemmän ja kolme peliä enemmän. Tai jos puhutaan sarjasijoituksista, niin mainittais edes ne eroavat ottelumäärät.

Ilves on juuri nyt sarjassa yhdeksänneksi parhaissa asemissa.

Takaisin