Kausiketju 2025-2026 - Supittoman ajan avausosa

Kyllä se alkukauden tulostaso kiroiluttaa edelleen, sillä on hurja homma kivuta TOP4, mutta siitä, kun ensimmäisen kerran suuntaa antavia laskelmia alettiin tehdä, niin vaadittava tahti on ollut päällä. Enkä mä sitä, etteikö nelosen ulkopuoleltakin voitais mennä minne tahansa, mutta kyllä tämä alkaa nyt näyttää niin hyvältä, että vielä kun pääsis sen ensimmäisen pleijarikierroksen välttämään...
Joo kyllä se on näin, ei tuollaista alkua tuloksellisesti voi hyväksyä ja jatkossa täytyy saada vältettyä vastaavat. Tehdään turhan vaikeaksi asiat ja 4. joukkoon täytyisi päästä, koska sen ulkopuolelta vaikeutuu huomattavasti kannun voittaminen (vaikkei mahdotonta olekaan). Että on se tuska ihan ymmärrettävää.

Onneksi nyt näyttää tuloksen kannalta vakaalta, kun etenkin maalivahtipeli on rauhoittunut ja antaa varmuutta omaan päähän.

Ilveksen puolustuspelaaminen on parantunut todella paljon alkukaudesta. Eroa on kuin yöllä ja päivällä. Vaikka paikallismatsissa ja ekassa Luulaja-matsissa oltiin pahasti altavastaaja, niin niissäkin peleissä se oman alueen pelaaminen ja puolustaminen oli ihan selkeästi alkukautta huomattavasti parempaa.

Nyt kun meillä on aivan järkyttävän hyvä kassarikin vielä, niin tähän on hyvä nojata ja rakentaa. Paljon on pelissä vielä parannettavaakin, mutta erittäin hyvällä tiellä ollaan ja valtavia parannuksia on jo tapahtunut.

Selostajan mukaan Ilves on juuri nyt 10 ottelun kuntopuntarin kärjessä.

Jos peli kulkee yhtä hyvin kuin tänä viikonloppuna, niin Ipalla on seuraavan kuukauden aikana täydet mahdollisuudet nousta taistelemaan paikasta kärkinelikossa.
Seuraavat 9 peliä, joista 5 kotona, pelataan nimittäin pelkästään takana olevia vastustajia vastaan. Siihen ajanjaksoon sisältyy K-Espoo kahdesti, Sport kahdesti, HIFK kahdesti sekä HPK, Kärpät ja TPS.
Kyllä tuolle K-Espoolle pitää ainakin pistää se kuvainnollinen luu kurkkuun. Paskoaja ovat olleet molemmissa peleissä mutta Ilves itse hölmöillyt molemmat pelit. Nyt on aika pistää nekin saataviksi.

Kyllä tuolle K-Espoolle pitää ainakin pistää se kuvainnollinen luu kurkkuun. Paskoaja ovat olleet molemmissa peleissä mutta Ilves itse hölmöillyt molemmat pelit. Nyt on aika pistää nekin saataviksi.
lisäksi Rimpinen lähtee U20:sten treenileirille rapakon taakse maanantaina, eli on luonnollisesti pois kokoonpanosta meitä vastaan joka parantaa meidän voiton todennäköisyyttä.

IMG_2585.png
10 pelin puntarilla sarjan 1.

Jos peli kulkee yhtä hyvin kuin tänä viikonloppuna, niin Ipalla on seuraavan kuukauden aikana täydet mahdollisuudet nousta taistelemaan paikasta kärkinelikossa.
Seuraavat 9 peliä, joista 5 kotona, pelataan nimittäin pelkästään takana olevia vastustajia vastaan. Siihen ajanjaksoon sisältyy K-Espoo kahdesti, Sport kahdesti, HIFK kahdesti sekä HPK, Kärpät ja TPS.

Tuo kyllä toimii päinvastaisesti: paremmat mahdollisuudet olisi tehdä tuo temppu jo kuukauden aikana, jos pelattaisiin niitä ylempänä olevia vastaan. Niitä on toki keskimäärin vaikeampi voittaa, mutta niitä voittamalla saa paitsi itse pisteitä niin jättää myös jahdattavat joukkueet niiltä kierroksilta pisteittä :)

Takaisin