KE 19.2.2025 | Pelicans - Ilves

1mmanuel

Vakiokokoonpanossa

no mut hei tykitellään

Vakiokokoonpanossa
Luulen, että siellä kannattaa kaukalossa olla tänään kaikin puolin valmistautunut jääkiekkoon, jossa tulee paljon taklauksia ja kähinää sekä kaikenlaista provosointia. Kun joku Tyrväinen rynkyttää Männyn tai Suomen kypärän remmistä, olisi kiva jos he eivät itse joutuisi painimaan kovimpia paineja, vaan latvalat ja olearyt kävisivät hoitamassa ne.

Urho Kaleva Kekkonen

Luottopelaaja
Luulen, että siellä kannattaa kaukalossa olla tänään kaikin puolin valmistautunut jääkiekkoon, jossa tulee paljon taklauksia ja kähinää sekä kaikenlaista provosointia. Kun joku Tyrväinen rynkyttää Männyn tai Suomen kypärän remmistä, olisi kiva jos he eivät itse joutuisi painimaan kovimpia paineja, vaan latvalat ja olearyt kävisivät hoitamassa ne.
Haluaisin itse nähdä vielä sen päivän, kun Ipa ei odota niitä p*skaiskuja "kaiken maailman tyrväisiltä" vaan ottaa jo pelin alussa nämä pelaajat ns. "kontrolliin".

yellowgreen

Luottopelaaja
Tätä juuri tarkoitan epärealistilla odotuksilla. Aivan timanttivireessä oleva KooKoo voitti juuri kaksi kertaa Pellun yhden maalin erolla, toinen kova porukka eli KalPa haki jatkoaikavoiton ja meidät viimeksi kaatanut Kärpät puolestaan hävisi murskanumeroin Pellulle, niin täällä jo ennakkoon kirjoitetaan, että ei sitten edes olla tyytyväisiä pelkkään vierasvoittoon vaan tarvitaan murskavoitto. Tässä sarjassa murskavoitot ovat hyvin harvinaisia, eli kyllä kannattaa ihan pelkkiin voittoihin olla tyytyväinen, kun niistä pienemmistäkin voitoista annetaan ihan samat 3 pongoa.

Tiukka peli edessä, mutta 3 pistettä tietysti hakusessa. Pienten marginaalien sarjassa ei kuitenkaan kaikkia pelejä edes voi voittaa, eli viikko on mennyt hyvin runkosarjan voittotaistelun kannalta, jos siitä saadaan 6 pistettä. Vaikeaksi sen saavuttaminen kuitenkin tehdään, jos ei viikkoa tänään avata voitolla.

Tästä kaikesta huolimatta Pelicans on viimeisistä 10 ottelustaan hävinnyt tasan yhden yli kahdella maalilla ja saman jakson aikana pelannut tiukkoja otteluita hyvien joukkueiden, kuten KalPan, kanssa. Kapasen tulon jälkeen tilillä on kahdesta ottelusta 4/6 pistettä.

Ilveksen vähintään kahden maalin voitosta saa Veikkaukselta kertoimen 2,26, joten sitä pidetään huomattavasti epätodennäköisempänä lopputuloksena kuin muita.

Näillä lähtökohdilla ei ole kauhean realistista ajatella niin, että odotukset ovat vain selvässä voitossa.
Ja silti nämä on mun rehelliset odotukset tänään.
- uusi valmentaja
- aivan sekaisin organisaatio
- kaksi pelaajaa pois heitetty, ml. kapteeni
- kuulemani joukkueen tunnelmista

Siinä syyt miksi odotukset on tällaiset, eikä ne muutu "järkipuheella".

En käytä Veikkauksen hyvää kerrointa, etten manaa tätä :D

Vovlo

Tähtipelaaja
Ylläpidon jäsen
Tyrväisen kanssa paras olisi jos tuomarit jaksaisi viheltää poikittaisia mutta en vaadi Rantaselta mahdottomia. Kunhan nyt poikittainen numero 11 sitten tuottaisi ehkä mahdollisesti jäähyn Antille. Jos nyt joku hetki aikaisemmista Pelicans-otteluista jäänyt mieleen on se se hetki kun Tyrväinen hakkaa todella monta kertaa poikittaisella Ilves pelaajaa maalin edessä ilman jäähyä.

Eetu Fucking Mäkiniemi

Luottopelaaja
Olisi pyhäinhäväistys antaa pistettäkään tän päivän Pelsuille. Joukkue sekaisin kuin Viinikan liikenneympyrä sähkökatkon aikaan. Olisi kiva nähdä Ilves joka määrää pelin temmon ja tahdin alkuhetkistä alkaen. Täällä toistellaan, että ei ole valmennuksen tehtävä valmistella joukkuetta ja pelaajia peliin, niin ottakoon porukan haltuun kopissa sitten C ja A+A.

Kaksi peliä vielä pelättävää Kyrväisen pimahduksien suhteen. Kyllä mä laittaisin heti ensimmäisiin vaihtoihin esim O'Learyn, Latvalan tai Petri Nybergin näennäisesti pudottamaan Kyrväisen kanssa hanskat ja sit sitomista nyhjäämistä ja ulos. Säästyisi meidän pelurit turhilta polven vääntymisiltä, ranteen murtumilta ja aivotärähdyksiltä.

Nyt voisi alkaa muokkaamaan myös ykkösYV:tä muotoon murhaava. Svejkovsky pointille. Ei tulla näkemään. Samoilla koitetaan lähtee tai ei.

Vielä olisi kentissä hieman titrattavaa, mutta se vaatisi kaikkien terveenä pysymistä ja kahta tappiota putkeen. Koittaisin Svejtä Mäntykiven kanssa ja Ratista Lööken kanssa. Toisaalta voi se näilläkin lähteä ja kulkea päätyyn saakka.

Malekin pääkoppa testissä kestääkö paineet ja nouseeko vielä taistoon ykköskassarin paikasta. Näyttöpaikat käy vähiin. Utusen peli viimeksi heti loukin jälkeen huomioiden mahtava. Tänään verkot tulille? Koska osuu Latvala?

Kivat ja helpot 3pistettä luvassa ja kohti perjantaita.

viltur

Vakiokokoonpanossa
Hienoa että on koko poppoo kasassa ,mutta ei kyllä itsellä ainakaan mitkään hirveät odotukset ole vielä tuosta tekemisestä.
Epäilen vahvasti, vaikka mahdollista toki sekin on. Ei kai vielä tällä kaudella kertaakaan peräkkäisiä pelejä pelannu maalivahti?
Ehkä nyt olisi tuon aika jo tässä vaiheessa kautta . Vai meinataankohan veskaa vaihtaa loppuun asti joka toiseen peliin

EtäIpa

Luottopelaaja
Todella hieno kattoa Ilvestä parhaalla kokoonpanolla. Nyt vähän nähdään, mikä jengin iskukyky olisi keväällä näillä miehillä. Toivottavasti yv:eekin aukeaisi, kun Sveik on takaisin. Ainoa pelko on sikapelsujen sekoilut, kädet ristiin ettei mitään tapahtuis.. Muuten selvää Ipan voittoo ootan!!

Bobcat

Vakiokokoonpanossa
Odotan kolmea pistettä ja että selvitään ilman loukkeja. Jotenkin pelko persiissä, että Pelsu-laumassa kurittomuutta tarjolla "hälläväliä"-hengessä. Toivottavasti olen väärässä, ja vastustaja osaa kunniottaa toista osapuolta myös.

EDIT: EtäIpa saman asian kuvasikin muutamaa sekuntia nopeammin. :D