En näe tuota ketjurulettia nyt niin isona ongelmana kuin moni muu. Mieho sentteriksi, Ikonen Miehon alkuperäiselle paikalle ja neloseen kiertävä laituri tarkoittaa jo, että kaksi neljästä ketjusta on sekoitettu. Lisäksi kiertävät laiturit tarvitsevat jossain kohtaa myös huilia. Ei niitä laitureita kuitenkaan tuohon kiertävälle paikalle ole kuitenkaan sen enempää kuin kuusi käytettävissä, joten kyllähän sekin pakkaa sotkee. Isompana ongelmana näen, sen että Kärppien nostaessa trappinsa ylemmäs (ei nyt ihan tolppatrap-tasolle) ei oikein enää löydetty lääkkeitä tuohon kun ei päästy kääntämään nopeasti, eikä ottamaan ylempiä viivelähtöjä. Tässä nyt näkyi myös Konnan puuttuminen, kaikki kunnia Stretsille mutta ei nyt pelin rytmittämisessä sentterin tontilta ole aivan samaa tasoa Konnan kanssa. Toivottavasti Konna on kunnossa perjantaina ja mikäli ei ole toivottavasti ratkaisu ongelmaan on joku muu kuin Stretsi sentterinä. Toivon mukaan myös löydetään lääkkeet tuohon Kärppien aktiivisempaan trap-peliin.
Jäähyistä sen verran, että itse en nähnyt Mäenalasen tilannetta mailanheittona, Sklenickan taklaus oli puhdas ja Lööfin jäähy meni sääntöjen mukaan oikein. Tuosta säännöstä voidaankin sitten keskustella, että onko järkevää että pelaaja on vastuussa omasta mailastaan tilanteessa, jossa pelaaja jota et näe luistelee mailaasi päin? Voidaan myös keskustella siitä onko tuo 2+2 verestä ihan hirveän järkevä sääntö? Taklaustilanteissa toitotetaan kuinka tuomioita ei anneta seurauksesta, mutta korkeassa mailassa mennään päinvastoin. Olen nähnyt paljon pahempia huitaisuja Ilveksen pelaajilta vastustajien naamaan ja vastustajilta Ilves-pelaajien naamaan joista on selvitty kakkosilla kun ei ole tullut verta. Oman nenäni verisuonet ovat niin herkät että pahimpina allergia- ja flunssakausina riittää niistäminen siihen, että verenvuoto alkaa. Olen siis Joken käytettävissä jos halutaan vastustajalle 2+2:ia ei tarvi kovaa hipaisua naamaan tulla. Videotarkastusta ihmettelin, sillä olin ollut siinä käsityksessä, että jo annetut rangaistukset voidaan tarkistaa mutta muuta ei ilmeisesti voi kuitenkin tarkistaa myös tälläiset tilanteet jos joku tuomareista näkee tilanteen. Toivon todella että joku oikeasti näki, eikä videolle menty Mäenalasen teatterin takia. Ei tätä nyt kuitenkaan tuomareihin hävitty aivan kuten ei maalivahtiinkaan tai yksittäiseen päästettyyn maaliin.