Kiekkoselostajat

IhanJuniori

Junioripelaaja
Mitäs se Antero-setä eilen höpötteli, että Borg olisi "selvästi" Ilveksen paras aloittaja :D

Kun siis sanoi tuon lauseen aloitukset oli:
Borg 37,5%
Nättinen 63,6%
Mäntykivi 71,4%

No ei se kai ole niin justiinsa kun kansan syvät rivit tykkää ja MM95 nevöfoget!

Viimeksi muokattu:

Vitlööke

Rivipelaaja
Mitäs se Antero-setä eilen höpötteli, että Borg olisi "selvästi" Ilveksen paras aloittaja :D

Kun siis sanoi tuon lauseen aloitukset oli: Borg 37,5%
Nättinen 63,6%
Mäntykivi 71,4%

No ei se kai ole niin justiinsa kun kansan syvät rivit tykkää ja MM95 nevöfoget!
Tuntuu et sillä ois aina pari viikkoo vanhat tilastopaperit mukana ja niissäkin vähän rivit pomppii ku hän yrittää papereista tihrustaa.

LuikuriTattinen

Luottopelaaja
Eilen oli taasen Suomi-Ruotsi selostus menossa Mertarannalla, on kyllä raskasta kuunneltavaa, mitähän pahaa Ilves on tehnyt, kun pitää olla niin meitä vastaan??

Vovlo

Tähtipelaaja
Ylläpidon jäsen
Eilen oli taasen Suomi-Ruotsi selostus menossa Mertarannalla, on kyllä raskasta kuunneltavaa, mitähän pahaa Ilves on tehnyt, kun pitää olla niin meitä vastaan??
Mertsi aina valitsee paikallaolevista joukkueista Suomen ja Ruotsin. KalPa nyt kautta aikojen ollut vähän tuollainen herttainen altavastaaja kun taas Ilves viime vuosina noussut sinne isompien joukkoon. Joten aika selvä miten Mertsi valitsee. Jos Ilves - Tappara peliä Mertsi selostaa, niin silloin Ilveskin voi olla Suomi ja vastus Ruotsi.

Toutain

Luottopelaaja

Mä olen kuullut Ilves-HIFK-pelin, jossa Mertaranta oli selvästi Ilveksen puolella, eli ääni ja puheen tempo nousi Ilveksen maaleissa, kun taas vastustajan maalit lähinnä todettiin. En ole kyllä isossa kuvassa löytänyt mitään logiikkaa siitä, minkä joukkueen puolella ja mitä vastaan Mertaranta on, pl. tietysti ilmiselvä Pelicans. Kuvaavaa on se, että jatkoajan keskustelupalstaa seuratessa on käynyt selväksi, että oikeastaan jokaisen joukkueen kannattajat kokevat Mertarannan olevan heidän joukkuettaan vastaan ja välillä samassa pelissä kummankin joukkueen kannattajat.

KAIZΞN

Vakiokokoonpanossa
Mä olen kuullut Ilves-HIFK-pelin, jossa Mertaranta oli selvästi Ilveksen puolella, eli ääni ja puheen tempo nousi Ilveksen maaleissa, kun taas vastustajan maalit lähinnä todettiin. En ole kyllä isossa kuvassa löytänyt mitään logiikkaa siitä, minkä joukkueen puolella ja mitä vastaan Mertaranta on, pl. tietysti ilmiselvä Pelicans. Kuvaavaa on se, että jatkoajan keskustelupalstaa seuratessa on käynyt selväksi, että oikeastaan jokaisen joukkueen kannattajat kokevat Mertarannan olevan heidän joukkuettaan vastaan ja välillä samassa pelissä kummankin joukkueen kannattajat.

Olen mielestäni huomannut lievän korrelaation pelikaupunkiin perustuen. Eli kotijoukkue = Suomi ja vierasjoukkue = Ruotsi.

M22

Luottopelaaja
Tuntuu et sillä ois aina pari viikkoo vanhat tilastopaperit mukana ja niissäkin vähän rivit pomppii ku hän yrittää papereista tihrustaa.
Se mitään papereita tarvitse!
Paperit ja ylimääräiset asiantuntijat ovat turhia silloin kun tiedät itse olevasi ylivertainen.

Okafani

Luottopelaaja
Eilisessä Kuopion ottelussa oli osansa myös ottelun kuvaajilla. Esim. jäähytilanteet menivät usein ohi, eikä tilanteista saanut heti selvää kummalle rangaistus tuli. Mertaranta taitaa selostaa ottelua kuvaruutua seuraamalla, siksi oli myös niin pihalla tilanteista.

Toppapöksy666

Luottopelaaja
Mertaranta taitaa selostaa ottelua kuvaruutua seuraamalla, siksi oli myös niin pihalla tilanteista.
Juu näin tekee, eli vaikka olisikin hallissa paikanpäällä niin silti selostaa peliä monitorilta katsoen.

Huikea tunnelmanluoja ollut parhaimpina vuosina maajoukkuepeleissä yms, mutta nykyjääkiekkoon ei enää miehellä kyllä pää riitä. Tää taitaa toki olla viimeinen vuosi hänen selostuksiaan ainakin jääkiekon parissa, mutta se olisi saanut tapahtua jo jokunen vuosi sitten.

Zerofan

Luottopelaaja
Olihan tuo eilen melkoinen taidonnäyte Mertarannalta, kun mtv:n tallenteen ajassa 1.25.00 alkaen KalPa vaihtaa alivoimalla. Ensin Mertsin mielestä Ilveksen raju hyökkääminen ja raju vaihtaminen kostautuu tuossa vaihtovirheenä.
Lopulta jäähyn saikin KalPa, jonka pelaaja kuulemma hyppäsi aivan liian aikaisin kentälle.
Voihan sen noinkin sanoa, kun 3 Kalpan pelaaja meni vaihtoon ja kentälle tuli 4 pelaajaa.

Luikaus

Luottopelaaja
Mielestäni Mertsi on aivan mainio. Pelistä ei ymmärrä tuon taivaallista, mutta on hyvä luomaan tunnelmaa ja erittäin hauska kaikkine vanhoine sanontoineen.

jäsenJ

Vakiokokoonpanossa
Mielestäni Mertsi on aivan mainio. Pelistä ei ymmärrä tuon taivaallista, mutta on hyvä luomaan tunnelmaa ja erittäin hauska kaikkine vanhoine sanontoineen.

Aikansa legenda ehdottomasti! Ei ole ikinä ymmärtänyt pelistä, mutta tosiaan hyviä muistoja on Leijonien selostuksista ja mielestäni sinne MM-karnevaaliin sopii muutenkin paremmin. Osaisi vaan lopettaa ajoissa, itse en muutamaan vuoteen ole pystynyt kuuntelemaan liigaotteluissa.

Pok

Tähtipelaaja

Oli kyllä "tunnelmanluonti" kuin talousuutisia olisi lukenut kun Ilves meni johtoon eka erän viime sekunneilla ja Mertsillä tuntui olevan hauskaa kuin hautajaisissa.

Kolpy

Vakiokokoonpanossa
Oli kyllä "tunnelmanluonti" kuin talousuutisia olisi lukenut kun Ilves meni johtoon eka erän viime sekunneilla ja Mertsillä tuntui olevan hauskaa kuin hautajaisissa.
Mertarantahan on joutunut vaan pakkorakoon kun liigan oikeudet tuli maikkarille. Ei ymmärrä lajista mitään ja joka pelissä toisen on oltava Suomen (ei Eemeli) roolissa. Eikä semmoinen sovi yhtää kun kummankin joukkueen kannattajia kattoo peliä.

M22

Luottopelaaja
Mertarantahan on joutunut vaan pakkorakoon kun liigan oikeudet tuli maikkarille. Ei ymmärrä lajista mitään ja joka pelissä toisen on oltava Suomen (ei Eemeli) roolissa. Eikä semmoinen sovi yhtää kun kummankin joukkueen kannattajia kattoo peliä.
Selosti aiemmin myös jalkapalloa.
Jalkapallon katsojissa oli paljon mm entisiä toimittajia jotka kyllästyivät siihen höperehtimiseen ja nostivat niin kovan äläkän, että se vaihdettiin pois.

Supin tukit

Luottopelaaja
En mä tiiä, kai mää oon sitten vaan niin kloppi ja jonne enkä muista mistään mitään, mutta mua on aina Mertaranta mukahauskoine vertauksineen ja teatraalisine painotuksineen vituttanut aivan suunnattomasti. MM-kiekosta en muutenkaan ole koskaan välittänyt, kun se on niin perkeleen kaupallista ja tuo kaiken maailman peruukkipäät ja tuularit esiin koloistaan pariksi viikoksi tietämään kaiken jääkiekosta, jota eivät muuten seuraa ollenkaan. Minulle Mertsi on jotenkin tuon kulttuurin henkilöitymä, jota ylimielisenä oikeinkannattajana ja nykyisenä wannabe ultras-larppaajana halveksun yli kaiken.

PS. Hyvää itsenäisyyspäivää! Älkää huoliko, ei "nuoriso" ihan täysin pilalla ole. Mää vihaan vaan Suomen jääkiekkomaajoukkuetta (ja Antero Mertarantaa), en Suomea :D

>Tapparam Miäs<

Rivipelaaja
Oskari Saari on ihan hirveä ,samankanavan (TV5) toinen selostaja ,joka saa selostaa vain ns. kakkospelit eli Juhavaltteri Salminen on mielestäni loistava selostaja ,ihmettelen ,että ei ole päässyt isompaan rooliin näissä selostushommissa ,selosti mielestäni "Joskus jossain" paljon Ruotsin Allsvenskanin potkupalloo.