LA 18.1.2025 | HIFK - Ilves

Vovlo

Tähtipelaaja
Ylläpidon jäsen
Ylivoimallehan on hyvät palaset. Peruspeli on kuitenkin rakenteiltaan kovin alkeellista.
Sinne löytyy erikoisosaamista, suurimpana Lehterä. Mutta miestä kyllä jälleen kerran kuormitetaan todella lujaa, eikä Jori ole enää mikään nuorukainen. Tällä kuormituksella pudotuspeleissä tahdin entistä enemmän koventuessa tulee jäämään vajaaksi.

TE

Rivipelaaja
Eilen paikalla ja peli näytti kauden parhaalta, minkä vuoksi 2. erän jälkeenkään ei tilanne tai mahd tappio harmittanut. Liike oli hyvää ja yhtenäistä (pelasivat samaa peliä), ei ylitsemppiin pohjautuvaa ja syötöt napsuivat usein lapaan.

Pieni varauma täytyy kuitenkin tehdä, kuten ylläkin todettu, jotta ei odotukset nouse liikaa. HIFK näytti heikoimmalta ja huonoimmin liikkuvalta joukkueelta, mitä tällä kaudella olen nähnyt. Muut eivät esim. anna Ipan pelata noin rauhassa meidän pelin viivelähtöjä.

Eniten kehuttujen lisäksi minultakin Meskasen nosto maaliin johtaneen supervaihdon lisäksi ja Väisänenkin ihan ok (vaikuttikohan tuo vastustajan heikkous tähänkin?). Latvalalla on aika suuri rooli, on liigaan täydellinen seiskapakki.

Tilastotkin tuli katsottua ja aina ne eivät kerro totuutta. Voittomaaliin tuli plussat ykköspakkiparille, vaikka hyökkäyksen käynnistivät Pelli ja Nyberg kiekottelullaan.

Keltavihreä

Luottopelaaja
Tässä vähän ihmetellyt omaakin ajatusmaailmaa HIFK- koitosten jälkeen.

Huomasin itestäni ja muistin et oon aina ajatellut niin, että jos on pelaajia, jotka tarkoituksella yrittää loukkaannuttaa vastustajan pelaajia, ni kyllä mä ihan suoraan sanottuna toivon tämmösille pelaajille itselleen loukkia. Mielestäni Komarov on tällainen pelaaja.

Yleisesti ottaen en toivo kenellekään loukkia. Joku Miro Karjalainen on toinen. Sillä tuntuu usein olevan tarkoitus vahingoittaa vihuja.

Pois kaukalosta tämmöset muita vahingoittamasta. Loukkaantukoot ite mielummin.