Liiga-aiheiset podcastit

Jos kuuntelee vain näitä kahta niin siltä se vaikuttaa.

Kiitos Ilves 1931 - 2025. Viimeinen sammuttaa valot.

Voi vittu. Oon jotenkin hyväksynyt sen, että synnyin edellisten mestaruusjuhlien aikana, mutta että näin jää sitten näkemättä mestaruus. Olisivat nyt antaneet edes oman eliniän aikaa toivoa sitä.

Voi vittu. Oon jotenkin hyväksynyt sen, että synnyin edellisten mestaruusjuhlien aikana, mutta että näin jää sitten näkemättä mestaruus. Olisivat nyt antaneet edes oman eliniän aikaa toivoa sitä.
Itse olen optimistinen ja uskon, että hyvin tässä porskutetaan vielä vuoden 2026 puolelle. Sen jälkeen kaikki on ilmeisesti auki.

Pari asiaa ei oo mulle ihan auennut. Miten pari kotimatsia Jokereita vastaan pelastaa Ilveksen ja Tapparan?

Entä mitä jos Jokerit nostetaan Liigaan ja vaikka vuonna 2029 ne tippuis Mestikseen? Meniskö Ilves ja Tappara sit konkurssiin?
Areena rakennettiin kun Jokerit veti tyytyväisenä KHL:ää, mutta nyt yhtäkkiä me ei voidakkaan pelata Areenassa ilman Jokereita?

Mää halusin samoja sieniä mitä nää herrat vetää.

Päättäjät muuten varmasti kuuntelee tuota podcastia kun Mäkinen näin sanoo.

Kimanttia- ”tiukkaa puhetta NHL:stä.”

Ihan huumoriukko. Mieti jos Mäkinen ois nyt Liigan urheilupomo kun pestiä haki :D

On kuulemma hakenut moniin muihinkin tehtäviin ja useaan eri seuraan. Oiskohan Jokerit jo lupaillu jotain pestiä… ;)
Jaa on vai? :D on kyllä niin autokauppias kuin olla ja voi.

Mun mielestäni tuossa oli kaksi ylivoimaista kohtaa:

Se, kun Kimmo kertoi, että yläasteen todistuksessa oli keskiarvo 9,6 ja se, kun Kimmo kertoi, että pienistä puroista tulee... järvi!
Maantieto hallinnassa

Mäkinen alkaa olemaan yhtä huru-ukko ku johtava Sihvonen. Pysyisi pelkästään siinä selostuksessa, sen hän osaa. Studioissa varmaan Väänänen suputtanut korvaan "faktoja" samaan aikaan kun tehnyt niitä sen kusipommejaan.

Voiko sitä sanoa enää edes selostukseksi?

Mäkinenhän "opettaa" nykyään enemmän kuin selostaa.
Kyllä mä vielä Mäkistä pystyn kuuntelemaan, mutta tämän päiväinen alkoi kyllä olemaan sellaista epistolaa, että lähellä käytiin että kiinni menee. Toisaalta, eihän asiantuntijaksi tarvi kuin ruveta.

Voiko sitä sanoa enää edes selostukseksi?

Mäkinenhän "opettaa" nykyään enemmän kuin selostaa.
Juuri tämä! Sen leipätyönsä (ja ainoan, mitä siellä kopissaan pitäisi tehdä) lisäksi Mäkinen on valmentavinaan kentällä olevia pelaajia sekä samalla sivistämässä lähetyksen katselijoita. Ja tätä jälkimmäistä tekee kulmalla "kun te ette kiekosta mitään ymmärrä, niin minäpä kerron". Tähän päälle sitten ne pakolliset Tapparan ja Barkovin perseen nuoleskelut, niin ei pysty.

Mertarantaa ei kestä yhtään, mutta mieluummin nykyään jopa hupiukko-Saukkosta taustameluna ennen kuin Mäkistä.

Mahtaa olla AnttiVihtorin elämä ihan helvetin raskasta, kun joka käänteessä elämäänsä on "vähän parempi ja vähän viisaampi", kuin kaikki maan matoset ympärillään. Ja, kun kaveri on ottanut vielä asiakseen valistaa epäkohdasta joka-helvetin-kerta

Itsellä väheni Kimanttia-kuuntelut siinä vaiheessa vuosi-pari sitten, kun alkoi happotestata omia valmennuksen kuningasideoitaan jokaisella alan vieraalla.

Itse pidän Mäkisestä ja hänen tavastaan toimia pääosin. Se tapa on imetty Pohjois-Amerikasta ja siellä arvostus toimittajia/selostajia ja muita median edustajia kohtaan on korkeampi kuin meillä Suomessa. Suomessa halutaan aina niiden epäonnistumista, jotka menestyvät. En sano, että Mäkinen nyt on erityisesti juuri menestynyt, mutta ei hänelle annettu kritiikkiä kun oli tavallinen selostaja.

Mitä nykyhetkeen tulee niin kyllähän sen huomaa, että hattuun on noussut hänelläkin. Tapa, jolla hän esittää asiat tuo liian usein mieleen lauseen: minä olen parempi ja tiedän enemmän kuin muut.

Barkovin kehuminen nyt on ihan aiheellista ollut jo monta vuotta. Hän nyt on ollut Suomen paras jääkiekkoilija jo pitkään ja ansaitsee kaiken kunnian. Vaikka kuinka paljon Tapparaa vihaankin, niin kyllähän meidänkin on myönnettävä, että ei viimeisen 10v osalta Suomesta löydy paremmin pyöritettyä urheiluorganisaatiota kun Tappara. Se ei poista sitä, että sielä on Hautamäestä lähtien myös täysiä kusipäitä töissä, mutta kokonaisuudessaan niin kyllä he ovat siellä kukkulan päällä. Toki ei sitä tarvitsisi joka hetkellä mainita.

Olisi Ilveksenkin etu, että Jokerit nostettais Liigaan kabinettipäätöksellä, koska se toisi myös Ilveksen kassaan pitkällä tähtäimellä paljon enemmän rahaa. Kyse ei ole vain muutamasta kotiottelusta vaan siitä että Liigasta tulisi kiinnostavampi, suurempi markkina-arvoltaan sekä isojen seurojen puolella olisi päätöksissä yksi suuri lisää. Tämä kaikki toisi kassaan enemmän rahaa. Mikäli nykysellä systeemillä jatketaan, niin sysimustia vuosia on edessä taloudellisesti monills jengeillä, myös Ilveksellä

Pari asiaa ei oo mulle ihan auennut. Miten pari kotimatsia Jokereita vastaan pelastaa Ilveksen ja Tapparan?

Entä mitä jos Jokerit nostetaan Liigaan ja vaikka vuonna 2029 ne tippuis Mestikseen? Meniskö Ilves ja Tappara sit konkurssiin?
Tähän on ihan selvä ratkaisu. Jokereille tehdään erillinen soppari joka varmistaa että he eivät voi koskaan tippua mestikseen, muuten koko maasta loppuu jääkiekon peluu.

Takaisin