Jos ei kykene edes Mestistä voittamaan, niin on aivan turha odottaa kabinettipäätöksellä nousevansa.Topi sanoi:Toisaalta onhan Sportilla vielä oljenkorsi, nimittäin se kabinettipäätös!
Niin. Liiga on osakeyhtiö. Se voi julistaa kaksi paikkaa avoimeksi ja taloudelliset edellytykset täyttävät joukkueet saavat paikan liigassa. Kyllä siellä rahan päälle ymmärretään.
Ilveksenmiäs sanoi:Tätä asiaa en ole koskaan ymmärtänyt ja kun Sportin foorumilla ihmettelin, niin sain potkut..
The One sanoi:Sama se pelillisesti kuka sieltä tulee, ei noilla kyläsarjan janareilla mitään mahiksia kuitenkaan ole
Dale_D sanoi:The One sanoi:Sama se pelillisesti kuka sieltä tulee, ei noilla kyläsarjan janareilla mitään mahiksia kuitenkaan ole
Kyläsarjoissa, eli keskisuuriksi kutsutuissa Kuopion, Jyväskylän, Porin, Rauman, Hämeenlinnan, Lappeenrannan, Vaasan ja Mikkelin tapaisissa pikkukaupungeissa ja/tai maakuntakeskuksissa on Ilveksen kannalta se ikävä puoli, että tarvittaessa näiden alueiden taloudelliset ja henkiset voimavarat saadaan sormia napsauttamalla 150-prosenttisesti (epäsuorasti enemmänkin) mukaan lätkäjoukkueen liiganosteeseen.
jurgen sanoi:Eihän yksi Vaasan Sport ketään hetkauta, mestiskamaa.
Olen edelleen sitä mieltä, että Mestiksestä ei voi pelillisesti nousta, sillä oli kuka tahansa SM-liigan viimeisenä, niin aina tulevat olemaan potkun tai enemmän mestisporukkaa edellä. Kabinettipäätös on sitten asia erikseen, ja myös minä kuten joku muukin tällä palstalla uskoo siihen, että ellei tämän kauden päätteeksi, niin viimeistään ensi kauden päätteeksi SM-liigaa laajennetaan parilla joukkueella.
Kyllä jo ensi kaudelle pari uutta joukkuetta SM-liigaan mahtuu vanhojen lisäksi. Tulisi uutta ja mielenkiintoista seurattavaa. Saisi samalla nähdä kuinka uusien talous pysyy kurissa kovemmassa sarjassa.
Topi sanoi:jurgen sanoi:Eihän yksi Vaasan Sport ketään hetkauta, mestiskamaa.
Olen edelleen sitä mieltä, että Mestiksestä ei voi pelillisesti nousta, sillä oli kuka tahansa SM-liigan viimeisenä, niin aina tulevat olemaan potkun tai enemmän mestisporukkaa edellä. Kabinettipäätös on sitten asia erikseen, ja myös minä kuten joku muukin tällä palstalla uskoo siihen, että ellei tämän kauden päätteeksi, niin viimeistään ensi kauden päätteeksi SM-liigaa laajennetaan parilla joukkueella.
Kyllä jo ensi kaudelle pari uutta joukkuetta SM-liigaan mahtuu vanhojen lisäksi. Tulisi uutta ja mielenkiintoista seurattavaa. Saisi samalla nähdä kuinka uusien talous pysyy kurissa kovemmassa sarjassa.
Hyvä että joku muukin osaa ajatella realistisesti. Minä tosiaan odotan kesää ja sitä kokousta jossa SM-liiga päättää nostaa kaksi taloudellisesti vankalla pohjalla olevaa Mestis-joukkuetta liigaan.
merkkari sanoi:Toi on hauska ajattelumalli. Saa tulla, kuhan ei tuu mun pihalle. Omasta mielestä liigassa ei ole yhtään joukkuetta jota en haluaisi siellä jatkossakin olevan, olkoonkin että esim Saipa on ollut vuosia Ilveksen kanssa tilanteessa jossa käydään lähinnä selviytymistaistelua. Sen sijaan minäkin ihan mielelläni näkisin vaikka Jukurit ja TUTO:n liigassa. Avoin nousu/karsimis/putoamis järjestelmä on siinä mielessä hankala koska yleensä se tarkoittaa vain putoajan konkurssia, useita työttömiä eikä suinkaan takaa että se uusi, noussut joukkue pärjäisi edes välttävällä tavalla. Sen takia mielestäni olisi paras ratkaisu että on suljettu liiga, jossa aina tasaisin väliajoin tarkistetaan onko joku mestisjoukkue resursseiltaan siinä kunnossa että voi tulla liigaan, ja vastaavasti jos jollain ei ole siellä halua pysyä voi sieltä myös halutessaan palata mestikseen.
Rauman Kukko sanoi:Joku samanlainen systeemi meillekin mitä elitserienin ja allsvenskanin välillä on. Siellä seurat voivat hyvin ja välitöntä konkurssia ei tule. Onhan tuollaista mallia vaikea ajaa sisään, kun kerran ollaan totuttu jo muuhun.