Siis Clendening nimenomaan esti maalin tuolla huitaisulla, Jukureiden jätkä oli läpiajossa. Tavoite oli estää maali ja sen teki. Frimanin kohdalla taas kiekko ei edes ollut hänen hallussaan kun sai kirveiskun käsille.
Kyllä, mutta Clendeningillä ei ollut mitään mahdollisuutta osua mihinkään muualle kuin käteen. Viikateisku tuli suoraan käteen vielä kahdella kädellä mailan päästä kiinniotettuna. Todellisuudessa tästä tilanteesta viisi peliä oli aivan liian vähän. Todella törkeä temppu, jolla yritti kompensoida omaa taidottomuuttaan ja hitauttaan.
Wernblomin tilanteita on pelissä kuin pelissä useampia, mutta ne eivät onneksi ole yhtä kovia eivätkä yleensä onneksi osu käsille. Siinä Wernblom kääntyy pimeästi ympäri, kun Friman on Wernblomin takana juuri työntämässä mailaa kiekon ohjaamiseen maalia kohti tai vähintään sen haltuunottoon, kun kiekko on sinne suunnalle matkalla. Wernblom pyrkii, vaikkakin liian kovaa, estämään Frimanin kiekollista pelaamista mailan kanssa ottamalla mailan pois. Tällä kertaa se vahingossa osui käteen, josta kaksi peliä on aivan sopiva rangaistus. Se ei ollut tahallinen lyönti käsille.
Ei Ilves mihinkään epäoleellisuuksiin keskity, kun käyttää 800 € tähän valitukseen. Ei tuohon mitään kummoisempaa keskittymistä edes vaadita, kun maksaa rahat urheilun oikeusturvalautakunnan tilille ja laittaa valituksen sisään. Minusta on vain hyvä, että playoffeissa yritetään kaikin keinoin ajaa omaa etua.
Toivotaan näin. Se vaatii tietysti sitä, että kopissa hyväksytään myös hylätty esitys olankohautuksella, mitä tekemisen pitäisi nyt Ilveksen näkökulmasta joka tapauksessa olla. Jostain syystä tätä ei aiemmin olla nähty, josta löytyy esimerkkejä. Ehkäpä Ilves on nyt kasvanut henkisesti ja pystyy jättämään tällaiset epäoleellisuudet taustalle. Kärsitään typeristä tempuista tulleet tuomiot ja keskitytään pelaamiseen.
Itse objektiivisuuden perikuvana juuri pari päivää sitten analysoit, että "Ilves on surkea joukkue". Siis runkosarjan toiseksi sijoittunut joukkue on objektiivisesti ajateltuna mielestäsi "surkea joukkue", taakse jäi 14 porukkaa. Siinä on hyvä norsunluutornista naureskella keltavihreille pullonpohjalaseille.
Wau. Menit siis otteluseurantaketjuun hakemaan historiastani kirjoittamiani viestejä, joita tunnehöyryissä päästelin? Ilves oli KalPa-matsissa aivan paska joukkue, eikä kukaan muu varmaan voi vastaan väittää, mutta se tuskin tähän ketjuun millään tavalla liittyy ja irroitat sen kontekstista. Tuomiosta toki olet yksiselitteisesti aivan kujalla, mutta antaa olla.
Sen sijaan olen valmis yllättymään ja syömään sanani Latvalan tapauksessa, jos tuomio tuosta merkittävästi pienenee. Kaksi tai kolme peliä olisin itse tuosta tuominnut ja mielestäni ennen tuomiota noin kirjoitinkin. Olen täysin samaa mieltä kaikkien kurinpitopäätöksen tekstejen kanssa, vaikka harmittaakin, kun Latvala on ollut tärkeä pakki.