Liigan tuomaritoiminta

En tiedä, kai siinä sit jotenkin tulkittiin että kimposi mailan kautta sillai et ei ehtinyt reagoida tms. Ei näistä ota selvää.

Edes tuomarit tai Liiga itse.
Niin siis mun ymmärryksen mukaan mikä tahansa kosketus mailalla mitätöi sen käsi kosketuksen.

Tässä varmaan sovellettiin jotain tämän kauden "late continue" sääntöä :)

Eiköhän pelin jälkeen olla viisampia tämänkin säännön kanssa.

Niin siis mun ymmärryksen mukaan mikä tahansa kosketus mailalla mitätöi sen käsi kosketuksen.

Tässä varmaan sovellettiin jotain tämän kauden "late continue" sääntöä :)

Eiköhän pelin jälkeen olla viisampia tämänkin säännön kanssa.
Tuonne toiseen ketjuun joku kirjoitti että Ilves+, Aaltonen sanoi että meni oikein.

Että kun joku pelaa kädellä niin sen jälkeen pitää olla selvästi hallussa että se tilanne nollautuu.

Että kun joku pelaa kädellä niin sen jälkeen pitää olla selvästi hallussa että se tilanne nollautuu.
Näinhän se on mutta kyllä tuota on tässä pitänyt vähän tulkita. Lööke yrittää ottaa kiekon ja pelata sitä itselleen eikä sisään. Pakki tulee mailalla väliin josta kimpoaa Lekkakseen ja siitä maaliin.

Tässäkö nyt tulkittiin että se on Lööken vika että maali syntyy eikä puolustavan joukkueen ja siksi hylky

Tuonne toiseen ketjuun joku kirjoitti että Ilves+, Aaltonen sanoi että meni oikein.

Eli toisin sanoen käytettiin sääntöä "hipasuja ei lasketa" :)

No pääasia, että tuli nyt tähänkin sääntöön selvyys!

Jep, oli sen tarkistanut joltain tuomarilta.

Jep, oli sen tarkistanut joltain tuomarilta.
Aaltonen on myös itse tuominnut yli 1000 ottelua ja korkeimmillaan oli linjurina Mestiksessä. Toki nykysäännöt ja niiden tulkinnat eivät välttämättä tule ihan suoraan apteekin hyllyltä

Onneksi tuo maali ei ratkaissut mitään loppujen lopuksi, jää vain hauskaksi kuriositeetiksi.

Kai se oikein meni, ei mitään hajua mitä sääntökirja sanoo seuraavista kosketuksista. Kädellähän Lööke tuota ottaa alas, mutta sen jälkeen menee KalPa-pakin mailan ja Lekkasin kautta sisään. Ite ajattelin heti että hylky, toki jos tuo olis Ilveksen maalin tehty jossain toisessa pelissä olis varmaan hyväksytty.

Takaisin