Liigan tuomaritoiminta

Tästä sekavasta linjasta saadaan kiittää Karri Kiven nostoa liigaviikossa. Eiköhän se taas parin viikon päästä ole vanhaa kahvausta.
Mieluummin sitä kahvausta kun tämmöistä linjaa. Nyt voitais pelin alkaessa aloittaa 5vs4 peli, tuomari vois antaa jäähyn jo varmuuden vuoksi sille pelaajalle jonka naama nyppii eniten. Yhtä naurettava tämä nykyinen linjaus on kun toi mun heittonikin..

Paatelainen

Luottopelaaja
Ammattituomarit. Uusi linja kesti kymmenkunta ottelua, kun kausi alkoi. Sitten se alkoi pikku hiljaa valua entiseen. Ketään ei tämä kiinnostanut, kunnes yhtäkkiä nyt asiaa on käyty uudestaan tuomareille läpi. Eikö näille tuomareille voi kokoajan tuomarijohto antaa palautetta kuinka haluavat, että tuolla vihelletään? Nyt ei kukaan tiedä mikä se linja on. Kahdessa Sport pelissä linja vielä pelin sisälläkin muuttui viimeiseen erään. Iso kuva on hukassa.

Vovlo

Tähtipelaaja
Ylläpidon jäsen
Niin linjahan olisi kaikille ok jos se olisi kestänyt koko kauden. Mutta vanhaan roskaan pikkuhiljaa ajauduttiin niin tältä se sitten näyttää kun kesken kauden taas riuhdotaan linja sinne missä sen pitäisi olla. Johtajat Markkanen ja Rönn voivat ottaa tämän homman ihan omaan piikkinsä.

Vovlo

Tähtipelaaja
Ylläpidon jäsen
Mä olin itse asiassa kuulevinani vihellyksen paikan päällä, mut ujo oli ja kello jatko. Siks musta meni ihan oikein.
Katselin tuota videolta ja se vihellys olisi tuomarilta virhe silti ollut kun ei se kiekko ollut Ilveksen hallussa missään vaiheessa siinä viimeisen kolmen sekunnin aikana. Ja sitten olisi kyllä ollut mielenkiintoista nähdä kun pokkana hylkäisivät vaasalaisten maalin. Olisi muuten ollut vuoden kovin sirkus siinä.

Lisätään edittinä että kyllä siellä tosiaan kuuluu se vihellys juuri kun syöttö lähtee sinne takatolpalle. Ja siitä se sitten katsotaan se kolme sekuntia, pelivideon kello on aika paljon väärässä tuossa kohtaa. Se, miksi tuomari tuossa vihelsi pilliinsä on kyllä mysteeri. Eikö tuossa sitten sovelleta sitä late continue hässäkkää?

yellowgreen

Luottopelaaja
Katselin tuota videolta ja se vihellys olisi tuomarilta virhe silti ollut kun ei se kiekko ollut Ilveksen hallussa missään vaiheessa siinä viimeisen kolmen sekunnin aikana. Ja sitten olisi kyllä ollut mielenkiintoista nähdä kun pokkana hylkäisivät vaasalaisten maalin. Olisi muuten ollut vuoden kovin sirkus siinä.
Joo siihen en ota kantaa kun vasta kotimatkalla enkä oo kelannu tota kohtaa, mutta vihellyksen olin kuulevinani.

• Tykkää
Reactions: 000

Vovlo

Tähtipelaaja
Ylläpidon jäsen
Joo siihen en ota kantaa kun vasta kotimatkalla enkä oo kelannu tota kohtaa, mutta vihellyksen olin kuulevinani.
Joo katselin kanssa ja lisäsin tuohon edelliseen viestiini. Eli siis todennäköisesti ihan oikein laskivat tuohon kolmeen sekuntiin. Pelin poikki viheltäminen oli kuitenkin arviointivirhe ja jos tuosta olisi maali tullut olisi se varmaan hylätty. Ellei sitten jäähyvihellyksiin voi soveltaa late continueta.

M22

Luottopelaaja
Joo katselin kanssa ja lisäsin tuohon edelliseen viestiini. Eli siis todennäköisesti ihan oikein laskivat tuohon kolmeen sekuntiin. Pelin poikki viheltäminen oli kuitenkin arviointivirhe ja jos tuosta olisi maali tullut olisi se varmaan hylätty. Ellei sitten jäähyvihellyksiin voi soveltaa late continueta.
Olisiko se ollut "early interrupt"?

IhanJuniori

Junioripelaaja
linjurit voisi helvetti lopettaa sen jatkuvan pilkkimisen. Kiekko jäähän ja peliä.
Kuka ikinä edes huomaisi linjureita jos ei siinä aloituksessa otettais vähän roolia?

Niinpä. Tuskin kukaan, että pakkohan sitä pilkkimisrituaalia on harrastaa, että pääsee näkyville.

Oon kirjottanut tästä asiasta nyt kohta kolme vuotta ja siis sekoan kohta.

Vovlo

Tähtipelaaja
Ylläpidon jäsen
Kuka ikinä edes huomaisi linjureita jos ei siinä aloituksessa otettais vähän roolia?

Niinpä. Tuskin kukaan, että pakkohan sitä pilkkimisrituaalia on harrastaa, että pääsee näkyville.

Suomen Liiga on ainoa ammattilaissarja jossa linjurit ottaa tuollaista roolia.

Toppapöksy666

Luottopelaaja

Joo tätä samaa on saanu jo useamman vuoden naureskella. :D

En ihmettele yhtään miksi joku Borg koko alkukauden ajan joka pelikatkolla jutteli linjureiden kanssa noista aloituksista.

On kyllä erikoinen ihmisryhmä toi Liigan linjatuomarit.

Seteri

Vakiokokoonpanossa
Eipä se naapurin joulutonttu kyllä turhasta paasaa. Eilen karmeaa tänään vielä karmeanpaa tuomarointia.

Toppapöksy666

Luottopelaaja
Pakko ihmetellä tätä tuomaritouhua.

Saarisen Pate sano pelin jälkeen Ilves+ haastattelussa, että heidän tietoonsa ei ole tullut linjanmuutoksista (mikä oli tämän vklp peleissä havaittavissa) vaan se tuli yhtälailla ”silmille” niinku meille katsojillekkin.

Jumalauta ammattilaissarja ja täällä vedetään monen miljoonan bisnestä niin meno on tota luokkaa :D
Vedetään niinkuin ihan vasurilla tätä hommaa vailla mitään järkeä ja vastuuta. Villi veikkaus, että eivät edes ennen peliä mene pelaajille/valmentajille sanomaan, että mikä on päivän linja tai mitä tarkastellaan tarkemmin yms tai ei varmaan tarvi edes veikata vaan eiköhän se noin ole.

Sit nää pillipiiparit varmaan pelin jälkeen kehuu itseään, että ”tulipas taas vihellettyä perkule hienosti!”

VärienTunnustaja

Divarijyrä
Ylläpidon jäsen
Mä olin itse asiassa kuulevinani vihellyksen paikan päällä, mut ujo oli ja kello jatko. Siks musta meni ihan oikein.
Jos vihellys tuli niin sit on ihan ok, vaikkakin se olisi ollut täysin väärin viheltää. Siinä tapauksessa oletan, että, jos Sport-pelaaja olisi maalin tehnyt maalin edestä, sitä ei olisi laskettu edes Late Continue - säännön perusteella (koska koski kiekkoon).

Jotenkin silti vähän taas farssin makua ja hajua oli.

Vovlo

Tähtipelaaja
Ylläpidon jäsen

Saarisen Pate sano pelin jälkeen Ilves+ haastattelussa, että heidän tietoonsa ei ole tullut linjanmuutoksista (mikä oli tämän vklp peleissä havaittavissa) vaan se tuli yhtälailla ”silmille” niinku meille katsojillekkin.

Jumalauta ammattilaissarja ja täällä vedetään monen miljoonan bisnestä niin meno on tota luokkaa :D
Vedetään niinkuin ihan vasurilla tätä hommaa vailla mitään järkeä ja vastuuta. Villi veikkaus, että eivät edes ennen peliä mene pelaajille/valmentajille sanomaan, että mikä on päivän linja tai mitä tarkastellaan tarkemmin yms tai ei varmaan tarvi edes veikata vaan eiköhän se noin ole.

Sit nää pillipiiparit varmaan pelin jälkeen kehuu itseään, että ”tulipas taas vihellettyä perkule hienosti!”
No siis veikkaan että jos Rönniltä ja Markkaselta kysytään niin koko kauden on ollut sama linja. Mikä tottakai on ihan selvää valehtelua mutta jostain syystä tuomaritoiminnan kritisoimiselle on olemassa vain yksi linja, nollatoleranssi. Tuomarit eivät julkisesti tee yhtään virhettä.

Arzamas

Luottopelaaja

Tuota hommaa kuitenkin pyöritetään yhdessä seurat + tuomarit, niin olisihan se ihan järkevää informoida etukäteen että ”nyt palataan alkukauden linjaan kun siitä on lipsuttu”.

Yleisesti ottaen uusikin ”linja” on aivan saatanan sekava. Selkeistä koukuista ja kampeista ei vihelletä, ja jostain kevyistä nykäisystä tai vahinkotörmäysestämisistä lähtee jäähylle. Miksei voi vaan viheltää sääntökirjan mukaan?

Siitä olen tyytyväinen että päähän kohdistuneet sikataklaukset ovat vähentyneet huomattavasti vs pari kautta taaksepäin. Siitä toki ehkä enemmän posia pelaajien suuntaan.

Arzamas

Luottopelaaja
No siis veikkaan että jos Rönniltä ja Markkaselta kysytään niin koko kauden on ollut sama linja. Mikä tottakai on ihan selvää valehtelua mutta jostain syystä tuomaritoiminnan kritisoimiselle on olemassa vain yksi linja, nollatoleranssi. Tuomarit eivät julkisesti tee yhtään virhettä.

Tuo avoimuuden puute on aivan helvetin huono asia. Selkeät virheet pitäisi pystyä myöntämään ainakin seurojen suuntaan, en nyt sano että iltalehteen asti.

Vovlo

Tähtipelaaja
Ylläpidon jäsen
Tuo avoimuuden puute on aivan helvetin huono asia. Selkeät virheet pitäisi pystyä myöntämään ainakin seurojen suuntaan, en nyt sano että iltalehteen asti.
Joo en itse ymmärrä miksei Liiga itse ota tätä juttua pöydälle ja anna tuomarien puhua tästä jutusta. Ihan helvetin vaikeatahan tuo homma on, sitä tuskin kukaan kieltää. Virheitä sattuu kaikille ja senkin pitäisi olla ok. Mutta julkisuuskuvana silti säilytetään suurta muuria joka laittaa koko toiminnan näyttämään siltä että erotuomarit ovat kykenemättömiä vastaamaan virheistään. Ja varmasti paljon tulee asiatonta palautetta tuomarien suuntaan kaikenlaisilta älyköiltä. Mutta ei tämä juttu parane sillä että teeskennellään olevansa erehtymättömiä julkisesti.