Mantas Armalis

Ja jotta ei mene täysin ohi aiheen, niin ai saakeli mä nautin tuosta rohkeasta mailapelistä. Tuo auttaa paljon kun maalivahti osaa pysäyttää kiekot ja oikeasti avata peliä jonnekkin päin. Malek oli tässä kohtuullinen, Pavlat kehno, mutta kuka on ollut se ykkönen? Muistanko väärin että Toskala oli myös todella rohkea ja hyvä tuossa?
Kyllä Tammea voi pitää maalivahdin mailapelaamisen oman aikansa huippuna. Siis silloin vielä ei maalivahdit kaiketi siihen kovasti panostanut. Eiköhän se siitä Jaska Sirenin opissa tullu myös Toskalalle. Tammi muuten keräsi jonkinverran syöttöpisteitäki, ku availi peliä välillä, jossei ny Raipemaisilla lätyillä, ni erinomaisesti kuitenki.

Kyllä Tammea voi pitää maalivahdin mailapelaamisen oman aikansa huippuna. Siis silloin vielä ei maalivahdit kaiketi siihen kovasti panostanut. Eiköhän se siitä Jaska Sirenin opissa tullu myös Toskalalle. Tammi muuten keräsi jonkinverran syöttöpisteitäki, ku availi peliä välillä, jossei ny Raipemaisilla lätyillä, ni erinomaisesti kuitenki.
70-luvulla Linkosuon Jussi kävi vetämässä treenejä tiettyjen junnujoukkueiden maalivahdeille ja puhui silloin jo tuon mailapelin tärkeydestä.
Ohjeisti mm että kun olette pihapeleissä ja vastaavissa, missä ei välttämättä maalivahteja ole, niin pelatkaa maalivahdin mailalla.

70-luvulla Linkosuon Jussi kävi vetämässä treenejä tiettyjen junnujoukkueiden maalivahdeille ja puhui silloin jo tuon mailapelin tärkeydestä.
Ohjeisti mm että kun olette pihapeleissä ja vastaavissa, missä ei välttämättä maalivahteja ole, niin pelatkaa maalivahdin mailalla.
Joo kyllä sitä varmaan puhuttu on ja näin, mutta oliko tohon aikaan jotain poikkeuksellisen hyviä siinä ?
Mulla ei ainakaan käsitystä ole että edes Mattson tms... sen ajan huippu olisi ollu poikkeuksellinen mailapelaaja ?

Joo kyllä sitä varmaan puhuttu on ja näin, mutta oliko tohon aikaan jotain poikkeuksellisen hyviä siinä ?
Mulla ei ainakaan käsitystä ole että edes Mattson tms... sen ajan huippu olisi ollu poikkeuksellinen mailapelaaja ?
Ei varmaan juu. Itsellä saman tapaiset muistot, että Tammi ja vähän myöhemmin Myllys olisi suomalaisista olleet niitä ekoja.
Voi tosin olla, että ei muista noita muiden seurojen ukkoja.
Oli vaan kerrottava kun tuli tuommoinen hauska muisto mieleen yhdestä Ilves legendasta.
Viheltämällä ohi aiheen, mutta Linkosuon Jussista on hauska pubivisojen kysymys, että kuka on ensimmäinen Ilves-pelaaja joka on voittanut maailman mestaruuden (ja missä lajissa)?
Juhani Linkosuo, kondiittorien maailmanmestari.

En tiiä mikä mua riivaa, mutta nyt oon nähny painajaisia viimeset kolme yötä siitä että Mantas pelais päin helvettiä ja kusis meiltä pisteet:D Ei oo onneks enneunien näkeminen ollut osa 23 vuoden taivalta

Takaisin