Mike O'Leary

Jran

Rivipelaaja
Lieriö itse sanoi että olisi halunnut mennä mutta ei saanut hanskoja pois :D

Näin sanoi Aamulehden haastattelussakin. Parempi silti näin päin. Meni KE:llä kyllä aikalailla tunteisiin sen Borgin taklauksesta saadun jäähyn jälkeen. Osoittaa aika paljon myös joukkueen kypsymättömyyttä nämä, jos ei pääse millään noista tilanteista yli ja eteenpäin.

”Painimme siinä hanskat kädessä. Hän pudotti hanskat, mutta minä en saanut heti hanskoja pois käsistä. Olisinpa saanut hanskat aiemmin pois, niin olisimme voineet tapella kuin miehet.”

Kuinka usein olet tapellut urallasi?

”Ehkä viitisen kertaa. Tuollaisia on tullut minun kohdalleni noin kerran kaudessa. Osaan kyllä huolehtia itsestäni, jos joudun tappeluun.”

no mut hei tykitellään

Vakiokokoonpanossa
Joo siis elikkäs aivan selkeästihän Lieriö nimenomaan yritti siinä olla tappelematta ja pitää hanskat kädessä. Varmasti oli ajatus, että saadaan kaveri vitoselle ja itse voi jäädä kaukaloon. Mike yritti vain pitää kiinni ja hanskat kädessä estellä, eihän hänellä ollut pitkään aikaan siinä ajatusta tapella. Epäilemättä oli yllätys, kun rangaistuksen syy oli: Tappelu.

Ilves fan

Luottopelaaja
Tää on ehkä vähän politikko vastaus mutta mun silmään tässä kävi molemmat.
Ensin yritti olla tappelematta mutta kun Divariapina heitti hanskat niin oli niitä aikalailla heti ottamassa pois mutta ei saanut niitä pois.

yellowgreen

Luottopelaaja
Tää on ehkä vähän politikko vastaus mutta mun silmään tässä kävi molemmat.
Ensin yritti olla tappelematta mutta kun Divariapina heitti hanskat niin oli niitä aikalailla heti ottamassa pois mutta ei saanut niitä pois.
Mua ihan oikeesti kiinnostaa, miten niitä ei saisi pois? En nyt tappelemaan oo koskaan lähtenyt, mutta noi tippuu tahtomattakin välillä lasten kanssa höntsäillessä. Katsoin vielä uudelleen ton pätkän pelistä nauhalta, niin ei oo kädet mitenkään niin kiinni, etteikö saisi pois. Ensin espoolainen hakkaa, Mike ei tee elettäkään ottaakseen hanskoja pois. Sit hakataan kypärä päästä, kädet vapaana siinäkin kohtaa. Pyörähtää siinä kädet jäässä, ja vasta sitten Mike tiputtaa oikean / se tippuu ja kun työnnetään jäihin selälleen, tippuu siinä vasta vasen. Rautakin seisoo vieressä ja kattoo mitä se Keskitalo riehuu. Ja ensimmäisenä Mike vilkasee tauluun, varmaan aikaa/jäähyä katsoakseen. Vaikuttaa kaikin puolin rauhalliselta valinnalta. Sitten vasta lämpenee ja huutaa hanskoista tuomarille.

Mielestäni tuomareilta selvä virhe.

Ilves fan

Luottopelaaja
Mua ihan oikeesti kiinnostaa, miten niitä ei saisi pois? En nyt tappelemaan oo koskaan lähtenyt, mutta noi tippuu tahtomattakin välillä lasten kanssa höntsäillessä. Katsoin vielä uudelleen ton pätkän pelistä nauhalta, niin ei oo kädet mitenkään niin kiinni, etteikö saisi pois. Ensin espoolainen hakkaa, Mike ei tee elettäkään ottaakseen hanskoja pois. Sit hakataan kypärä päästä, kädet vapaana siinäkin kohtaa. Pyörähtää siinä kädet jäässä, ja vasta sitten Mike tiputtaa oikean / se tippuu ja kun työnnetään jäihin selälleen, tippuu siinä vasta vasen. Rautakin seisoo vieressä ja kattoo mitä se Keskitalo riehuu. Ja ensimmäisenä Mike vilkasee tauluun, varmaan aikaa/jäähyä katsoakseen. Vaikuttaa kaikin puolin rauhalliselta valinnalta. Sitten vasta lämpenee ja huutaa hanskoista tuomarille.

Mielestäni tuomareilta selvä virhe.
Läpimärät hanskat voi olla hankala saada irti.
Varsinkin noin lopussa selvässä johdossa oli varmasti ihan läpimärät

Mä luin huulilta, että mielestään Espoon kaveri 'repi hanskoja pois'. Ei olis ollut tiputtamassa muuten.

No, ehkä ei, mutta ihme touhua kaikkiaan.

Ja kiekon pelaaminen vihellyksen jälkeen virhe, mutta kyllähän sekin oli tuollainen turhautunut siirto, laukauksen sijasta.

Ahomaista. Vaikka letkee presseissä onkin.

Michallero

Ylläpidon jäsen
Jos O'Learyn sanomisiin on uskominen, niin luulen ettei saanut hanskoja pois, koska vastapuolelta tuli jo paljasta nyrkkiä jota täytyi tarkkaan suojata. Mutta tuskin halusi edes alkuunsa lähteä hippasille.

"Hauskinta" tässä on se, että liigassa spontaanit tappelut estetään, mutta nyt kun toinen ei halunnut hippasille, niin annetaan sitten purkaa paineet.

Viimeksi muokattu:

Vovlo

Tähtipelaaja
Ylläpidon jäsen
Jos O'Learyn sanomisiin on uskominen, niin luulen ettei saanut hanskoja pois, koska vastapuolelta tuli jo paljasta nyrkkiä jota täytyi tarkkaan suojata. Mutta tuskin halusi edes alkuunsa lähteä hippasille.

"Hauskinta" tässä on se, että liigassa spontaanit tappelut estetään, mutta nyt kun toinen ei halunnut alkuunsa hippasille, niin annetaan sitten purkaa paineet.
Eipä ole ensimmäinen kerta lähiaikoina kun tuomarit jäätyvät.

yellowgreen

Luottopelaaja

"Hauskinta" tässä on se, että liigassa spontaanit tappelut estetään, mutta nyt kun toinen ei halunnut alkuunsa hippasille, niin annetaan sitten purkaa paineet.

Jos viittaat siihen Aamulehden juttuun, en ottais sitä ihan sanasta sanaan sellaisenaan.

Viittasin asiaan aiemmin tässä, ja edelleen suhtaudun skeptisesti siihen haastatteluun:
Siis miten ei aikuinen mies saa hanskoja käsistä? Kyllä toimittajille voi pilke silmässä sanoa kuka vaan mitä vaan, mutta väittäisin että hanskat saa kädestä 20v+ kokemuksella kuka vaan. Mikella oli myllynkin perusteella tilaa ne tiputtaa. Siellähän se huusi tuomarille, että hanskat ei lähteny, miks tuli suihku. Ei kai se toimittajalle sano, että "Espoo oli niin lämpimänä, et yritin saada kaverille suihkukomennusta."

Vaikea myös tietää englanninkielinen haastattelun sisältö.
"We were going at it with gloves on. He dropped them, but I didn't get them off right away. I wish I would've taken them off sooner, then we could've fought like men."
voi Aamulehteen hyvin kääntyä muotoon:
”Painimme siinä hanskat kädessä. Hän pudotti hanskat, mutta minä en saanut heti hanskoja pois käsistä. Olisinpa saanut hanskat aiemmin pois, niin olisimme voineet tapella kuin miehet.”

... vaikka olisi tarkoittanut, että jos olisi tiennyt, että hanskat kädessäkin lentää suihkuun, niin olis heti tiputtanut. Ei ne nyt millään pikaliimalla oo kii.

Enkä sano, että sano näin, en tiedä onko jossain kommentit englanniksi. Käännöksissäkin on tulkintavaraa, esim. I didn't get them off right away voi olla yhtä lailla että ei saanut tai ei ottanut pois.

Epätodennäköisempänä näen, että Mike ei saanut niitä käsistään tiputettua.
Muokkaan: Aamulehdenkin kuvassa ton tekstin yläpuolella näkee hyvin, että Mike ois todella saanu ne pois halutessaan.