Muiden joukkueiden kannattajatoiminta

Rupture

Vakiokokoonpanossa
Mitä tuo itsensä korostaminen tarkoittaa tässä yhteydessä?
Kun tämä viittaa hillujiin ja typeriin rummuttajiin niin oletan itsensä korostamisen tarkoittavan juurikin tuota. Hillumisen oletan tarkoittavan sitä että pitää käsiä ylhäällä kesken chantin jossa on välissä taputusta, pomppimisen chantin aikana, ja kaiken muun rekvisiitan heiluttamisen (liput, huivit).

Kyllä paikallisseurojen peleihin eksyy väkeä vaikka siellä on organisoitunut joukko egoisteja. Yleensä kun esim. KooKoon pelissä on ollut päädyssä enemmän porukkaa ja hyvä meininki niin yleensä sen jälkeen kaverit ovat tulleet sanomaan että pelissä oli hyvä tunnelma ja niin edespäin.

Don Corleone

Luottopelaaja
Paikallislehti Kouvolan Sanomien napakoista.

En edes tiedä mistä aloittaa. Tämän sössötyksen kirjoittaja voisi sitten itse yrittää luoda tunnelmaa KooKoon, Koplan tai Kouvojen kotimatseihin.
Ettäs tiedätte, senkin lutuurin tuottajat!

Matami_mimmi

Vakiokokoonpanossa
Jätkä varmaan suuttunut kun pelaajat ja muut ovat kiitelleet nimenomaan kannattajapäätyä tunnelmasta, mutta ei itse jaksa osallistua sen luomiseen edes siten että saapuisi paikalle. :D Tällaisia kommentteja näkee aika ajoin.

Tuo lehteen kirjoittaja ja moni muu metelistä valittava harvoin on enää paikalla kun joukkue kiittää kannattajia...samoin kotona katsova harvoin näkee tuota pelinjälkeistä toimintaa, usein vaihtaa heti kanavaa pelin päätyttyä ja jupisee itsekseen :D

Rupture

Vakiokokoonpanossa

En edes tiedä mistä aloittaa. Tämän sössötyksen kirjoittaja voisi sitten itse yrittää luoda tunnelmaa KooKoon, Koplan tai Kouvojen kotimatseihin.
Pari muuta argumenttia tätä humpuukia vastaan.

a) Eiköhän KooKoon, Kouvojen ja Koplan pelaajat arvosta jokaista paikalle saapunutta heidän kannattajaan. Pelaajat kuitenkin tykkäävät pelata kun katsomossa luodaan tunnelmaa. Hyvä esimerkki tästä on koronapandemian aikainen urheilu. Moni pelaaja sanoi ikävöivänsä katsojien luomaa tunnelmaa. Jonkun pitää se luoda, halusi hän tai ei.

b) Jos joku on oikeasti seuran kannattaja niin kyllä hän siellä peleissä käy vaikka siellä olisi yleisön joukossa jotain heiluvia hupiukkoja. SEURAN kannattajana kannatat SEURAA etkä sen ulkopuolella toimivaa yhdistystä.

c) Minä en tiedä onko tuon tekstin kirjoittajalle status elämän tärkein arvo, mutta silti ainakin vaikuttaa. Tuo narratiivi että kannattajapäädyssä olevat luulevat olevansa parempia ihmisiä/kannattajia kuin toiset on täysin tämän kirjoittaman päästä keksimä. En hae mitään helvetin statusta harrastamalla omia harrastuksiani, vaan käyn KooKoon peleissä ja kannatan KooKoota koska se on mukava harrastus joka antaa paljon, ja status ei ole asia mitä koen siitä saavani. Herätys saatana.

Kettu

Vakiokokoonpanossa

Kävin joskus katsomassa pesäpalloa Kouvolassa. Peliä kuulutti sama ärsyttävä mölisijä kuin KooKoon peleissä. Toivoin koko pelin, että se KPL:n kannattajajoukko olisi hakannut rumpujaan ja huutanut kannutuksiaan vielä hieman kovempaa.

Lööfin Leksa

Vakiokokoonpanossa
Ilves Tampere
(Sävel: ?)

Capo: Ole ole
Muut: Ole ole
Capo: Ole ole ole
Muut: Ole ole ole

Ilves Tampere,
Ilves Tampere,
Ilves Tampere
-------------------------
Koko yleisön versiossa Capon huudot huutaa Osasto ja muu yleisö vastaa
Onkohan sinionsseilla ollut kauankin tämän chäntin melodiaan oma chäntti?

”Ole, ole, ole
Ole, ole, ole
Läpi vuosien
Ja sukupolvien
Tappara Tampereen”

Don Corleone

Luottopelaaja

”Ole, ole, ole
Ole, ole, ole
Läpi vuosien
Ja sukupolvien
Tappara Tampereen”
No eiköhän Copy + Paste kaarti oo tehnyt tehtävänsä.

Maikkari

Rivipelaaja

”Ole, ole, ole
Ole, ole, ole
Läpi vuosien
Ja sukupolvien
Tappara Tampereen”
Tässä SiniOranssien chäntissähän ei ole lähellekkään sama melodia kun tuossa Osaston chäntissä.

Viimeksi muokattu:

Don Corleone

Luottopelaaja

”Ole, ole, ole
Ole, ole, ole
Läpi vuosien
Ja sukupolvien
Tappara Tampereen”
Ei voi olla Onssien chäntti, koska ei mainita: Kannua, Mansea ja muita täytesanoja.

SaviMatti

Rivipelaaja
Tuo läpi vuosien ja sukupolvien tuli joko nyt tänä kesänä tai aijemmin keväällä. Mutta mutta.

Yskänlääkkeet nautittu. Sitten unta kuulaan ja Porissa mökä päälle.

Valitettavan moni luultavasti istuvat mutta no. Empä minä ole kukaan toisia aikuisia käskemään mitä tehdä. Itse ja varmasti SO aktiivit huutavat sielunsa ulos ja sitä odotan.

En malta odottaa myöskään kun luultavasti pari tämän foorumin neropattia etsii pysäytyskuvia kun kannattajilla on kädet kyseenalaisissa asennoissa. Mistä puheen ollen kaveri nappas kuvan eilisestä JYP pelistä mihin aikaan viimeinen aloitus otettiin. Digitaalit Lindros faneja?

Liitteet

• IMG_20241227_203700_303_edit_382269969301101.jpg
    IMG_20241227_203700_303_edit_382269969301101.jpg
    210,6 KB · kertaa luettu: 26