Muiden joukkueiden ottelutapahtumat

UglyHouse

Luottopelaaja
Viestejä
4 416
Hyvä, että jatkoaika kirjoitti tapahtuneesta ja tuomitsi sen, mutta hämmästelen sitä, että jutun tulokulmaksi on valittu lähes yksinomaan urheilullisen vaikuttamisyrityksen kyseenalaisuus, kun se on tuntuu toissijaiselta seikalta tapauksessa, jonka ympäriltä löytyisi kritisoitavaa paljon vakavammista moraalikysymyksistä.

"Tiistain finaalissa nähty tapaus näyttää melkoisen häpeälliseltä ja on kaikin tavoin urheilun arvoja vastaan. Ei missään tapauksessa näin."

Tämä ei ole pelkästään urheilun arvojen vastaista, vaan ihan vitun väärin vain yleisellä tasolla.
Mitä voi odottaa seuralta, jonka virallinen maskotti hyökkää vastustajan lapsikannattajan kimppuu? Lahdessa voisi hieman miettiä miltä oma tekeminen näyttää ulospäin - perseilemällä kiinnitetään huomio pois urheilullisesta menestyksestä.
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
14 436
Hyvä, että jatkoaika kirjoitti tapahtuneesta ja tuomitsi sen, mutta hämmästelen sitä, että jutun tulokulmaksi on valittu lähes yksinomaan urheilullisen vaikuttamisyrityksen kyseenalaisuus, kun se on tuntuu toissijaiselta seikalta tapauksessa, jonka ympäriltä löytyisi kritisoitavaa paljon vakavammista moraalikysymyksistä.

"Tiistain finaalissa nähty tapaus näyttää melkoisen häpeälliseltä ja on kaikin tavoin urheilun arvoja vastaan. Ei missään tapauksessa näin."

Tämä ei ole pelkästään urheilun arvojen vastaista, vaan ihan vitun väärin vain yleisellä tasolla.
En ole varmaan koskaan vielä ollut näin samaa mieltä kanssasi mistään asiasta.
Ja kun ei osata edes hävetä. Vieläkin kannattajat vähättelevät ja puolustelevat.. eli hyväksyvät.
Väitän ettei asia olisi näin, jos Ilveksessä toimittaisiin vastaavasti. Itse ainakin tuomitsisin ja vielä jyrkemmin.
Olen havainnut itsestäni, että jos kuljen vaikkapa Hesassa, tai Porissa, tai Turussa,... Ilveksen paita päällä, niin pyrin käyttäytymään normaaliakin asiallisemmin ja kohteliaammin. En halua olla " v**tun öykkäröivä ipalainen ".. silloin tahraisin myös seuran mainetta.
 

toskala

Luottopelaaja
Viestejä
8 967
Ei tämä valitettavasti yllätä. Lahtelaisen kiekon kasvatti Tyrväinen ajeli ensin Kuuselan rumasti kylmäksi ja sitten, varakapteenina, jätti useista loukkaantumisista kärsineen joukkueensa kun Ilves ei suostunut hänen hölmöilyjään maksamaan, koska Ilveksen toiminta ei Tyrskyn mielestä vastannut hänen arvojaan. Yllättäen Lahteen olikin sitten Tyrsky enemmän kuin tervetullut.

Nurminen tunaroi kännissä, aiheutti hengenvaaran useille ihmisille ja tuomittiin sakkoihin ja ehdolliseen. Pienen ajan pystyi olemaan poissa julkisuudesta, mutta siellähän se Pelicansien pelissä patsastelee ja pyörittää seuraa niin kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan.

Bloodin toiminta on lahtelaisten mielestä vaan reilua "antaa poikien pelata" - toimintaa ja tosissaan ihmetellään miten se nyt tuolla tavalla menee ihon alle.

Ja sitten tämä typerä mediapeli, jota Niemelä käy höpisemällä puuta heinää että hänen suunsa on tukittu.

Joo, itsekriittisyys ei tosiaan taida olla mikään kantava voima lahtelaisessa jääkiekossa.

Mitähän siellä Lahdessa sanottaisiin jos kaivettaisiin aitiostaan Nupe kuviin ja soitettaisiin areenalla Irwinin "häirikköä", "linja-autossa on tunnelmaa" yms. juopottelulauluja. Olisi kiva kysyä kuinka Lahdessa ihmetellään että mitä nyt tuollaisesta menette suuttumaan. Mutta ei sentään. Vaikka naapurissa osataan käyttää harmaata aluetta hyödyksi, ei siellä tuollaiseen alennuttaisi, tai jos niin tehdään, niin todella pettynyt olen. Tappara vei erityisesti henkisellä puolella eilistä peliä täysin, kun ei lähtenyt mihinkään turhiin ja tyhmiin provoihin mukaan.
 

Torski

Tähtipelaaja
Viestejä
11 535
Tapparahan ei tätä tee, mutta olisipa hassua nähdä pelsufanien kirjoitukset ja naamat kun dj laittaa soimaan Irwiniä ja erityisesti kohtaa "
Täällä kunnon hiki, on miehen deodorantti
Ja joka jätkä melkein kuin Isontalon Antti
Ellei puhe auta, niin puukko jumalauta
Täällä suulas muija on yönsä kuutamolla
Ja ellei tyyli muutu, niin sitten haulikolla
Perheriidan tulos, on täällä ilmat ulos"

Saattaisi pelsufanit vetää herneet nenuun.
 

Penkinlämmittäjä22

Luottopelaaja
Viestejä
2 554
Tapparahan ei tätä tee, mutta olisipa hassua nähdä pelsufanien kirjoitukset ja naamat kun dj laittaa soimaan Irwiniä ja erityisesti kohtaa "
Täällä kunnon hiki, on miehen deodorantti
Ja joka jätkä melkein kuin Isontalon Antti
Ellei puhe auta, niin puukko jumalauta
Täällä suulas muija on yönsä kuutamolla
Ja ellei tyyli muutu, niin sitten haulikolla
Perheriidan tulos, on täällä ilmat ulos"

Saattaisi pelsufanit vetää herneet nenuun.
Tämä ei olisi junttia?
 

Ilves97

Luottopelaaja
Viestejä
7 033
Ei ole tulossa mitään oikeudenkäyntiä (95% varmuudella)
On tehty vain tutkintapyyntö joka tuskin edes ikinä etenee esitutkintaan saatika syyttäjän pöydälle.

En tiedä onko asia siis edennyt, mutta ei minun tietääkseni.

Näköjään on edennyt esitutkintaan.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
16 015

Näköjään on edennyt esitutkintaan.
Juu kerkesin kirjottaan ennenkun uutisen olin lukenut.
Toki tää ei vieläkään poista sitä mun alkuperäistä pointtia, että tuskin menee edes oikeuteen asti. Esitutkinta -> Syyttämättäjättämispäätös (kamala sana)
 

Ilves97

Luottopelaaja
Viestejä
7 033
Juu kerkesin kirjottaan ennenkun uutisen olin lukenut.
Toki tää ei vieläkään poista sitä mun alkuperäistä pointtia, että tuskin menee edes oikeuteen asti. Esitutkinta -> Syyttämättäjättämispäätös (kamala sana)
Ei poista ei. Sitä en lähde spekuloimaan eteneekö vai eikö, antaa poliisin tutkia.

Ketjun aiheeseen sen verran, että kun tapauksesta kuitenkin on esitutkinta käynnissä niin on kyllä todella mautonta Pelicansilta käyttää sitä jonain keinona vaikuttaa otteluun. Huvittava piirre tässä on se, että Pelicans-fanit hokevat nyt käytännössä samaa mantraa jota Tappara-fanit tapauksen tullessa julki. ”Ei Pelicans ole mitään sääntöä rikkonut, eli ei tässä ole mitään pahaa.” ja ”Ei Heljanko mitään laitonta ole tehnyt kun suojaikäraja on 16.” Omia pitää puolustaa joo, mutta jos oikeasti on tuota mieltä kummastakaan casesta niin ehkä kannattaa tarkastella omia moraalikäsityksiään uusiksi.
 

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
7 013
Juu kerkesin kirjottaan ennenkun uutisen olin lukenut.
Toki tää ei vieläkään poista sitä mun alkuperäistä pointtia, että tuskin menee edes oikeuteen asti. Esitutkinta -> Syyttämättäjättämispäätös (kamala sana)

No etenipä kuitenkin esitutkintaan, joten yksi askel rikosprosessissa on nyt otettu. Virallisestihan tämä tarkoittaa sitä, että poliisi on rikosilmoituksen harkintavaiheessa päätynyt lopputulokseen, jossa se epäilee rikoksen tapahtuneen.

Turha tässä kai on sen enempää faktoja tietämättä arvailla, mihin etenee ja mihin ei, kun tämäkin askel on nyt joidenkin ennustusten vastaisesti otettu.
 

reiska

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
6 966
No etenipä kuitenkin esitutkintaan, joten yksi askel rikosprosessissa on nyt otettu. Virallisestihan tämä tarkoittaa sitä, että poliisi on rikosilmoituksen harkintavaiheessa päätynyt lopputulokseen, jossa se epäilee rikoksen tapahtuneen.

Turha tässä kai on sen enempää faktoja tietämättö arvailla, mihin etenee ja mihin ei, kun tämäkin askel on nyt joidenkin ennustusten vastaisesti otettu.
Ja ainakin Vainion omien puheiden mukaansa häntä on kuultu asiaan liittyen muutama tunti, en usko että tehtäisiin enään syyttämättäjättämis päätöstä.
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
14 436

Näköjään on edennyt esitutkintaan.
En nyt ihan varmuudella tiedä, mutta käsittääkseni aika isolla prosentilla pitää ottaa esitutkintaan tapaukset.
Ennemmin liian herkästi, kuin että oikeasti rikollinen selviää ilman rankaistusta. Vain selkeät riidat ja kiusanteot suljetaan heti pois.
 

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
7 013
Juu kerkesin kirjottaan ennenkun uutisen olin lukenut.
Toki tää ei vieläkään poista sitä mun alkuperäistä pointtia, että tuskin menee edes oikeuteen asti. Esitutkinta -> Syyttämättäjättämispäätös (kamala sana)

Totta kai voi arvailla, eteenkö asia syyttäjälle vai ei, mutta itse pidän hieman turhana touhuna, kun ainakin rikosprosessin ja kyseisen tapauksen kaikki tekijät mua paremmin tuntevat poliisi ja syyttäjä ovat sitä mieltä, että asia voi johtaa syytteeseen. Sen takia tapaus on nyt esitutkinnassa. En yllättyisi yhtään, jos asia ei etene, mutten siitäkään, jos etenee. Ei mulla ainakaan ole kompetenssia arvioida todennäköisyyksiä tällaisessa tilanteessa, jossa ei edes tiedetä muita faktoja kuin julkisuudessa ilmi tulleet.


1682505936710.png
 

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
7 013
Ei poista ei. Sitä en lähde spekuloimaan eteneekö vai eikö, antaa poliisin tutkia.

Ketjun aiheeseen sen verran, että kun tapauksesta kuitenkin on esitutkinta käynnissä niin on kyllä todella mautonta Pelicansilta käyttää sitä jonain keinona vaikuttaa otteluun. Huvittava piirre tässä on se, että Pelicans-fanit hokevat nyt käytännössä samaa mantraa jota Tappara-fanit tapauksen tullessa julki. ”Ei Pelicans ole mitään sääntöä rikkonut, eli ei tässä ole mitään pahaa.” ja ”Ei Heljanko mitään laitonta ole tehnyt kun suojaikäraja on 16.” Omia pitää puolustaa joo, mutta jos oikeasti on tuota mieltä kummastakaan casesta niin ehkä kannattaa tarkastella omia moraalikäsityksiään uusiksi.

Tämä boldattu tosiaan vielä oikein kirsikka tän paskakakun päälle. Huhhuh.
 

kirvesrinnassa

Luottopelaaja
Viestejä
2 188
Olihan tuo Iidan taululle kuvaaminen todella mautonta provosointia mutta mitenkä tuosta Liiga rangaistusta voisi jakaa? Kai se edellyttäisi että jotenkin todistetaan että on nimenomaan provoamisen tähden kuvattu taululle, nyt Pelicans tyyliin voi kuitata sen sillä että "julkkisvieras" tai "työtehtävissä" ja siksi kuvattiin. Oli miten oli niin lahjakkaasti on Pelicans onnistunut huuhtomaan viemäriin kaiken sen sympatian mitä urheilullisilla ansioillaan ihmisiltä keräsivät tällä kaudella.
 

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
7 013
Olihan tuo Iidan taululle kuvaaminen todella mautonta provosointia mutta mitenkä tuosta Liiga rangaistusta voisi jakaa? Kai se edellyttäisi että jotenkin todistetaan että on nimenomaan provoamisen tähden kuvattu taululle, nyt Pelicans tyyliin voi kuitata sen sillä että "julkkisvieras" tai "työtehtävissä" ja siksi kuvattiin. Oli miten oli niin lahjakkaasti on Pelicans onnistunut huuhtomaan viemäriin kaiken sen sympatian mitä urheilullisilla ansioillaan ihmisiltä keräsivät tällä kaudella.

No Liiga voi sisäisessä kurinpidossaan määrätä rangaistuksia omien sääntöjensä ja sopimustensa nojalla. Mä en lähde tarkemmin arvailemaan mitä sanamuotoja Liigan ja seurojen välisissä sopimuksissa voisi olla tällaisen tapauksen varalle, mutta todennäköisesti sieltä löytyy jotain imago-/urheilullisuuspykäliä, joiden mahdollista rikkomista tässä tutkitaan.

Joo, Pelicans voi tietenkin sanoa ja väittää mitä tahansa, mutta ei rangaistuksia pelkästään sillä perusteella jaeta niin rikosoikeudessa kuin jonkin instanssin sisäisessäkään rangaistusprosessissa. Niissä punnitaan näyttöä ja käytetään harkintaa ihan siitä riippumatta, miten yksi osapuoli toimintansa "kuittaa".
 

AQ21

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
3 860
Olihan tuo Iidan taululle kuvaaminen todella mautonta provosointia mutta mitenkä tuosta Liiga rangaistusta voisi jakaa? Kai se edellyttäisi että jotenkin todistetaan että on nimenomaan provoamisen tähden kuvattu taululle, nyt Pelicans tyyliin voi kuitata sen sillä että "julkkisvieras" tai "työtehtävissä" ja siksi kuvattiin. Oli miten oli niin lahjakkaasti on Pelicans onnistunut huuhtomaan viemäriin kaiken sen sympatian mitä urheilullisilla ansioillaan ihmisiltä keräsivät tällä kaudella.
Luulisi että se on aika helppo todistaa että provoamisen tähden on kuvattu, kun heti seksuaalirikoksesta rikosilmoituksen tehneen ihmisen jälkeen kuvataan kyseisestä rikosepäilystä epäiltävää ihmistä.
 

kirvesrinnassa

Luottopelaaja
Viestejä
2 188
Luulisi että se on aika helppo todistaa että provoamisen tähden on kuvattu, kun heti seksuaalirikoksesta rikosilmoituksen tehneen ihmisen jälkeen kuvataan kyseisestä rikosepäilystä epäiltävää ihmistä.

Tottahan toki kaikki tietävät minkä vuoksi Iidaa on kuvattu siellä mutta lähinnä mietin että estääkö joku pykälä rangaistuksen ellei asiasta ole hyvin ilmiselvää näyttöä. @Toutain asiaa hyvin tuossa selvensikin. Kyllä minusta sanktio olisi paikallaan mutta näistä byrokratian sokkeloista ei ikinä tiedä varmaksi.
 

Miika Lundin

Luottopelaaja
Viestejä
2 434
Ylös