17
Vakiokokoonpanossa
Tarviin lisätietoja ja jonkin muunkin lähteen kun vaan sut ja fooruminIlves = Tampere
Tappara = Manse
Nyt ja aina.
Tarviin lisätietoja ja jonkin muunkin lähteen kun vaan sut ja fooruminIlves = Tampere
Tappara = Manse
Nyt ja aina.
@Toutain @Penkinlämmittäjä22
Mitä mitä, kyllä Tampere on aina ollu Manse. Miten se muka ei ois? Oon asunut koko 40v elämäni täällä ja kannattanut ilvestä, ja aina on Tamperetta sanottu Manseks. Manserock. Mansekiekko. Kyä se on tiäksää Manse kup puhutaan oikeilla termeillä. Nääs.
Mut niinku sanoin, älkää lyökö. Oon itekin ihmeissäni yhtäkkisestä orastavasta Tappara-arvostuksestani.
Naurahdin tuolle ketjulle. Kovasti siellä närkästyttiin, ettei ilvesfanit osta lippuja naapurin järjestämään paikallispeliin, mutta samaan hengenvetoon todettiin, "Kyllä minäkin olen vieraspeleihin lippuja ostanut pl. Ilves."MessiAsuntoagentti myy kotisi
Desperado![]()
7 t
Hiukan jäi vaivaamaan. Olen Reetta fani ja kannatan myös Tapparaa ja oikeastaan kaikkia tamperelaisia urheilijoita.
Tuleppa Reetta nyt itse kertomaan,
että oletko sanonut tuon, mitä tuossa väitetään?
Etkö todellakaan mene Tapparan kotipeliin, koska kannatat Ilvestä?
Jos näin on, niin haluatko myös, että hiukan yli puoli Tamperetta ei tule kannattamaan sinua?
Lainattu naapurin sivuilta.Voi tota itkun määrää!
![]()
Siis Tappara käyttää somessaan sanaa Manse, mutta Ilves ei käytä sanaa Manse missään yhteydessä ikinä.Tarviin lisätietoja ja jonkin muunkin lähteen kun vaan sut ja fooruminKuka näin on päättänyt, koska ja missä? Ekaa kertaa kuulen mitään tämmöstä. Sori offtopic. Saa laittaa vaikka yksityisviestinä, oikeesti kiinostaa.
Okei, en seuraa Tapparan someen ollenkaan.Siis Tappara käyttää somessaan sanaa Manse, mutta Ilves ei käytä sanaa Manse missään yhteydessä ikinä.
Mää en tiedä mistä tämä mulle on tullut, mutta en ikinä käytä Manse sanaa ja yhdistän sen automaattisesti Tapparaan.
Olen 35v. paljasjalkanen tamperelainen ja ymmärrykseni mukaan suku ollut tampereella siitä lähtien kun ruotsalaiset tuli kaiveleen meidät suomalaiset luolistaan ulos.
Pitäsköhän tässä alkaa harkita nimimerkin vaihtoa, kun niin vahvasti se liittyy Tapparaan tuo ”Manse”. Itsellä tää nimimerkki lähinnä pohjautuu Manchester Unitedista - tuli siitä sitten väännettyä tälläinen nimimerkki joskus hetken mielijohteesta.![]()
Joku roti sentään.Älä vaihda ainakaan Tampesteriksi.
Meni nyt ohi mistä avusta puhut ja mitä suosittelet mutta ole hyvä.En valitettavasti kerkeä, mutta kiitos avusta. Suosittelen sinulle samaa.
Ei välttämättä tarvi, heitin huumorilla.Meni nyt ohi mistä avusta puhut ja mitä suosittelet mutta ole hyvä.
Rasti seinään - Tappara.con Ilves-kannattajia käsittelevässä ketjussa fiksu postaus.
katso liitettä 4485
Jatkoajan puolellakin ymmärtääkseni Tapparaa kannattavalta nimimerkiltä hieman samantyylinen viesti eilen.Rasti seinään - Tappara.con Ilves-kannattajia käsittelevässä ketjussa fiksu postaus.
Vähissä tuollaiset viestit silti ovat. Toivottavasti Sinioranssit, jotka toivovat omienkin kannatusolosuhteiden paranemista aktivoituisivat asian suhteen vieläkin enemmän.
Taisi juu kun joku samantien riensi kertomaan, että Tapparan tunnelmaa pelaajat kehuu aidosti ja Ilveksen pelaajia on käsketty se marionetin lailla tekemään. Toivoisin, että on kyseiseltä nimimerkiltä vitsi mutta kun en valitettavasti usko, että on.Tuossa oli kyllä oikein hyvin kiteytetty koko homma, valitettavasti taisi silti osalle kaikua kuuroille korville tuo...
Niin jos mää en ole nyt ymmärtänyt jotain väärin niin ainakin HIFK, TPS ja JYP kannattajat eivät tee enää megamatkoja Tapparan peleihin. Tuo JYP:in sambakarnevaali nyt ei ole menetys, mutta HIFK ja TPS ovatkin sitten niitä vähän isompia porukoita.
Taisi juu kun joku samantien riensi kertomaan, että Tapparan tunnelmaa pelaajat kehuu aidosti ja Ilveksen pelaajia on käsketty se marionetin lailla tekemään. Toivoisin, että on kyseiseltä nimimerkiltä vitsi mutta kun en valitettavasti usko, että on.
Mä oon syntyisin ja lapsuuteni ja nuoruuteni viettänyt Tampereella ja sen jälkeen asunut muutamassa kaupungissa, mun kokemuksen mukaan tuota "Manse" termiä käyttää enemmän muualta, kuin Tampereelta tulevat. Ja siis tosissaan, tällä ei viitata maakuntiin (esim. Muohijärvelle).Itsekin paljasjalkaisena tamperelaisena tosiaan tulkitsen mansen aikalailla ainoastaan vanhemman polven käyttämäksi nimitykseksi, en tiedä onko Tapparan ja Ilveksen mm. somejen ero termin käytössä se että Tapparan brändi on hieman vanhahtava ja Ilveksen puolestaan nuorekkaampi, en tiedä.