Muut kiekkofoorumit

17

Vakiokokoonpanossa
Ilves = Tampere
Tappara = Manse

Nyt ja aina.
Tarviin lisätietoja ja jonkin muunkin lähteen kun vaan sut ja foorumin :D Kuka näin on päättänyt, koska ja missä? Ekaa kertaa kuulen mitään tämmöstä. Sori offtopic. Saa laittaa vaikka yksityisviestinä, oikeesti kiinostaa.

Toutain

Luottopelaaja
@Toutain @Penkinlämmittäjä22

Mitä mitä, kyllä Tampere on aina ollu Manse. Miten se muka ei ois? Oon asunut koko 40v elämäni täällä ja kannattanut ilvestä, ja aina on Tamperetta sanottu Manseks. Manserock. Mansekiekko. Kyä se on tiäksää Manse kup puhutaan oikeilla termeillä. Nääs.

Mut niinku sanoin, älkää lyökö. Oon itekin ihmeissäni yhtäkkisestä orastavasta Tappara-arvostuksestani.

Ulkopaikkakuntalaisten höpötyksiä ja sieltä tarttunut osaan tamperelaisistakin. Tuskin me ollaan noita lokeroitakaan kuten manserock itse keksitty.

Parempi kuin karmea Nääsville, mutta silti teennäinen.

EDIT:

No niin, pitihän se arvata...

1678379758155.png

Hepulina16

Luottopelaaja
MessiAsuntoagentti myy kotisi
25.png
Desperado
7 t

Hiukan jäi vaivaamaan. Olen Reetta fani ja kannatan myös Tapparaa ja oikeastaan kaikkia tamperelaisia urheilijoita.

Tuleppa Reetta nyt itse kertomaan,

että oletko sanonut tuon, mitä tuossa väitetään?
Etkö todellakaan mene Tapparan kotipeliin, koska kannatat Ilvestä?
Jos näin on, niin haluatko myös, että hiukan yli puoli Tamperetta ei tule kannattamaan sinua?

Lainattu naapurin sivuilta.Voi tota itkun määrää!

:)
Naurahdin tuolle ketjulle. Kovasti siellä närkästyttiin, ettei ilvesfanit osta lippuja naapurin järjestämään paikallispeliin, mutta samaan hengenvetoon todettiin, "Kyllä minäkin olen vieraspeleihin lippuja ostanut pl. Ilves."

IhanJuniori

Junioripelaaja
Tarviin lisätietoja ja jonkin muunkin lähteen kun vaan sut ja foorumin :D Kuka näin on päättänyt, koska ja missä? Ekaa kertaa kuulen mitään tämmöstä. Sori offtopic. Saa laittaa vaikka yksityisviestinä, oikeesti kiinostaa.
Siis Tappara käyttää somessaan sanaa Manse, mutta Ilves ei käytä sanaa Manse missään yhteydessä ikinä.

Mää en tiedä mistä tämä mulle on tullut, mutta en ikinä käytä Manse sanaa ja yhdistän sen automaattisesti Tapparaan.

Olen 35v. paljasjalkanen tamperelainen ja ymmärrykseni mukaan suku ollut tampereella siitä lähtien kun ruotsalaiset tuli kaiveleen meidät suomalaiset luolistaan ulos.

17

Vakiokokoonpanossa
Siis Tappara käyttää somessaan sanaa Manse, mutta Ilves ei käytä sanaa Manse missään yhteydessä ikinä.

Mää en tiedä mistä tämä mulle on tullut, mutta en ikinä käytä Manse sanaa ja yhdistän sen automaattisesti Tapparaan.

Olen 35v. paljasjalkanen tamperelainen ja ymmärrykseni mukaan suku ollut tampereella siitä lähtien kun ruotsalaiset tuli kaiveleen meidät suomalaiset luolistaan ulos.
Okei, en seuraa Tapparan someen ollenkaan.
Oli miten oli, kiitän kaikkia keskustelusta, opin ehkä tänään jotain uutta. Syvennyn tutkiin aihetta. Nyt takas ketjun aiheeseen?

Viimeksi muokattu:

Toutain

Luottopelaaja
Pitäsköhän tässä alkaa harkita nimimerkin vaihtoa, kun niin vahvasti se liittyy Tapparaan tuo ”Manse”. Itsellä tää nimimerkki lähinnä pohjautuu Manchester Unitedista - tuli siitä sitten väännettyä tälläinen nimimerkki joskus hetken mielijohteesta. :D

Älä vaihda ainakaan Tampesteriksi.

kirvesrinnassa

Luottopelaaja
Itsekin paljasjalkaisena tamperelaisena tosiaan tulkitsen mansen aikalailla ainoastaan vanhemman polven käyttämäksi nimitykseksi, en tiedä onko Tapparan ja Ilveksen mm. somejen ero termin käytössä se että Tapparan brändi on hieman vanhahtava ja Ilveksen puolestaan nuorekkaampi, en tiedä.

harkkapilli

Luottopelaaja
Rasti seinään - Tappara.con Ilves-kannattajia käsittelevässä ketjussa fiksu postaus.
Jatkoajan puolellakin ymmärtääkseni Tapparaa kannattavalta nimimerkiltä hieman samantyylinen viesti eilen.

Vähissä tuollaiset viestit silti ovat. Toivottavasti Sinioranssit, jotka toivovat omienkin kannatusolosuhteiden paranemista aktivoituisivat asian suhteen vieläkin enemmän. Noissa keskusteluissa kun näyttäisi monelle Tapparan kannattajalle olevan uutta tietoa, että myös Sinioranssit haluaisivat heiluttaa lippuja pelin käydessä, eikä vain pelikatkoilla.

kirvesrinnassa

Luottopelaaja
Vähissä tuollaiset viestit silti ovat. Toivottavasti Sinioranssit, jotka toivovat omienkin kannatusolosuhteiden paranemista aktivoituisivat asian suhteen vieläkin enemmän.

Sekin on valitettavasti julkisesti sanottu että asian suhteen on vaikeaa aktivoitua kun vastaanotto on mitä on, se nähtiin viime paikallispelinkin yhteydessä. Silti olisi kyllä hyvä vain rohkeasti julistaa tuotakin kantaa ja runnoa sitä läpi.

IhanJuniori

Junioripelaaja
Niin jos mää en ole nyt ymmärtänyt jotain väärin niin ainakin HIFK, TPS ja JYP kannattajat eivät tee enää megamatkoja Tapparan peleihin. Tuo JYP:in sambakarnevaali nyt ei ole menetys, mutta HIFK ja TPS ovatkin sitten niitä vähän isompia porukoita.

Ilves97

Luottopelaaja
Tuossa oli kyllä oikein hyvin kiteytetty koko homma, valitettavasti taisi silti osalle kaikua kuuroille korville tuo...
Taisi juu kun joku samantien riensi kertomaan, että Tapparan tunnelmaa pelaajat kehuu aidosti ja Ilveksen pelaajia on käsketty se marionetin lailla tekemään. Toivoisin, että on kyseiseltä nimimerkiltä vitsi mutta kun en valitettavasti usko, että on.

Toutain

Luottopelaaja
Niin jos mää en ole nyt ymmärtänyt jotain väärin niin ainakin HIFK, TPS ja JYP kannattajat eivät tee enää megamatkoja Tapparan peleihin. Tuo JYP:in sambakarnevaali nyt ei ole menetys, mutta HIFK ja TPS ovatkin sitten niitä vähän isompia porukoita.

Onko näistä HIFK- ja TPS-kannattajien päätöksistä tietoa jossain?

Esim. Jatkoaikaa tullut luettua vähemmän tällä kaudella, joten voinut mennä ohi, jos siellä ollut. Kiinnostaisi lukea.

Toutain

Luottopelaaja
Taisi juu kun joku samantien riensi kertomaan, että Tapparan tunnelmaa pelaajat kehuu aidosti ja Ilveksen pelaajia on käsketty se marionetin lailla tekemään. Toivoisin, että on kyseiseltä nimimerkiltä vitsi mutta kun en valitettavasti usko, että on.

Tuollainen harhaisuus on kyllä aidosti huvittavaa. Onneksi sama nimimerkki kuitenkin ylläpitää tasapainoa mm. mainostamalla Aamulehteä Ilves-lehdeksi. Tuon kaverin täydellisiä peilikuvia löytyy jokunen täältä meidän maaltamme :D

M22

Luottopelaaja
Itsekin paljasjalkaisena tamperelaisena tosiaan tulkitsen mansen aikalailla ainoastaan vanhemman polven käyttämäksi nimitykseksi, en tiedä onko Tapparan ja Ilveksen mm. somejen ero termin käytössä se että Tapparan brändi on hieman vanhahtava ja Ilveksen puolestaan nuorekkaampi, en tiedä.
Mä oon syntyisin ja lapsuuteni ja nuoruuteni viettänyt Tampereella ja sen jälkeen asunut muutamassa kaupungissa, mun kokemuksen mukaan tuota "Manse" termiä käyttää enemmän muualta, kuin Tampereelta tulevat. Ja siis tosissaan, tällä ei viitata maakuntiin (esim. Muohijärvelle).