Onpa siellä nyt rankkaa, voi toisia. Onhan se rankkaa, kun 20 vuotta putkeen olleet finaaleissa ja nyt menee vähän huonommin. Ja silti ovat todennäköisesti isoimpia mestarisuosikkeja yhdessä meidän ja Lukon kanssa. Kunhan vaan pelaavat itsensä puolivälieriin.
Mä olen kavereille mouhonnut (tirsk), että Tapparan kannattajat eivät ole juurikaan kärsimystä päässeet kokemaan. Eivät naapurissa edes tiedä, mitä tarkoittaa kärsimys. Joo, ysäri meni huonosti, mutta muuten ovat joka vuosikymmen vähintään yhden mestaruuden voittaneet.
Toissavuonna istuin jonkun finaaliottelun aikana iltaa rautatieaseman kupeessa. Jossain vaiheessa rautatienkatua alkoi valumaan Tapparan väreihin pukeutuneita ihmisiä. Ajattelin, että onpa aikasin loppunut peli. Piti käydä ihan tarkastamassa, niin siellähän oli vielä melkein 10 minuuttia ottelua jäljellä ja Tappara johti jotain 5-1 tai 6-1! Siis finaaleita! Ja ei sieltä tosiaan mitään paria, kolmea ihmistä tullut vaan useampi kymmenen. Pidin siinä parin minuutin monologin, että miten niin moni voi lähteä kesken FINAALIN, jota johtavat selkeästi. No, kaverit varmaan enemmän naureskeli siinä mulle monologini aikana. Mutta kyllähän se jotain kertoi tuosta porukasta.
Sanoinko vielä, että tämä tapahtui kesken finaaliottelun?